Tip rustieke camping zuid Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
12.01.2021 15:44
Tip gevraagd.
Stel dat het lukt deze zomer om weer naar Frankrijk te gaan.
We zouden graag het gebied Camargue willen bezoeken met de Flamingo's.
We hoeven er niet echt vlakbij te zitten. Maar het moet wel op rijafstand van max 1,5 uur zijn.
Verder is het volgende belangrijk:
We houden van rustieke, natuurlijke campings.
Ruime plaatsen.
Leuke plaatsjes of stadjes met bezienswaardigheden.
Mooie natuur om te wandelen.
Liefst zwembad of meertje of rivier waarin je kan zwemmen.
Waar ook onze (rustige) tieners gezelschap hebben. (Het zijn geen feest of discotypes dus die campings vallen echt af)
Maar ze vinden het wel fijn als er ook Nederlanders zijn. Het hoeft niet een Nederlandse camping te zijn.
Wie heeft dan de tip!
Camping waar we eerder geweest zijn voor coronacrisis was camping domaine Saint madeleine. Dat beviel goed.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
12.01.2021 17:11
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.01.2021 18:12
, Datum:
12.01.2021 19:05
, Datum:
12.01.2021 19:21
, Datum:
12.01.2021 22:08
Dank voor deze links. Ik ga ze eens bekijken. Ben benieuwd!
, Datum:
12.01.2021 22:50
, Datum:
13.01.2021 08:43
Dan zouden we ook in de regio Anduze kunnen zitten. Misschien trekt dat wel meer...
Cevennes. En misschien ook wat meer de eenvoudige campings die we zoeken? Zie openingspost? Voor ons hieft echt geen 4 sterren. Twee of drie ligt ons meestal meer ;-)
, Datum:
13.01.2021 11:44
, Datum:
13.01.2021 13:33
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
13.01.2021 17:10
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.01.2021 19:41
Wat zijn de kenmerken van een rustieke camping? Mooi zwembad in een mas?
, Datum:
14.01.2021 09:44
Bedankt voor tips. Ik ben er nog niet uit. Komt nog wel.
Voor ons is rustiek. Kleinschalig. Geen toeters en bellen. Liefst groen. Vooral veel tenten of vouwwagens. Wanneer ik grote zwembaden zie wordt ik wantrouwig. Want dan weet ik niet zeker of rustiek ingevuld is op de wijze die ik voor ogen heb. Eenvoudig klein zwembad is anders. Of gewoon een lekker riviertje of meer. Geen massa toerisme in de directe omgeving.
Waar je als je lekker zit de krekels, de vogels etc.hoort. de natuur. En vooral geen muziek van wie dan ook. En dat in het hoogseizoen.
Maar waar wel ook nog wat 15 plus jeugd komt. Die bijv lekker ergens een spel dien. Of chillen. Kampvuurtje etc.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
14.01.2021 12:26
@Maartje,
In Zuid-Frankrijk is in de zomer een verbod op open-vuur (dus ook kampvuren) vanwege het grote brandgevaar. Wij zien soms wel dat ergens een kampvuur is gemaakt op of bij een camping, maar daar kunnen hoge boetes voor gegeven worden. Het is echt onverantwoord! Wij hebben al meerdere keren een bosbrand mee gemaakt en als je ziet hoe snel de brand zich in het kurkdroge gebied uitbreidt, dan begrijp je ook dat zo'n verbod logisch is. Vonken die van een houtskool bbq of een kampvuur komen kunnen een heel eind verderop de zaak in de brand zetten. https://www.camping-frankrijk.nl/brand.jpg
Liefhebbers van kampvuurtjes doen er verstandig aan om minder droge regio's op te zoeken, waar geen vebod op open vuur is ingesteld door de prefectuur!
, Datum:
14.01.2021 13:44
, Datum:
14.01.2021 15:49
, Datum:
14.01.2021 19:00
, Datum:
14.01.2021 20:40
@tineke
Bedankt. Dat wordt een avondje neuzen. Ja misschien de flamingo maar laten waar hij of zij is.
Wbt mijn opmerking kampvuur. Ik realiseer me dat dat in zuid Frankrijk niet gebeurt. Maar probeerde aan te geven watik op een rustieke camping voor me ziet. Waar dan ook. En uiteraard zonder kampvuur in droge gebieden. :)
Verder ook maar afwachten hoe de corona perikelen verlopen.
, Datum:
15.01.2021 11:32
Camping du Mas Cauvy is een eenvoudige en rustige / rustig-gelegen natuurcamping en ligt ook nog op redelijke afstand van de Camarque.
De eigenares is bijzonder aardig! Toen wij de camping bezochten, waren er ook wel wat gezinnen met tieners.
, Datum:
15.01.2021 16:52
Ja die laatste camping. En camping du brec springen eruit. Dank je.