omgeving Le Lavandou in het hoogseizoen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
08.01.2021 20:23
Ik wil al jaren naar camping Camp du Domaine in Bormes les Mimosas wat door omstandigheden nog steeds niet gelukt is. Nu wil ik graag een keer met mijn volwassen kinderen en mijn zus en haar kinderen naar die camping. Ik ben de laatste jaren gewend om in juni op vakantie te gaan, maar omdat dat voor de meesten van ons gezelschap niet haalbaar is, zitten we toch aan het hoogseizoen vast. Ik zou graag willen weten of het in die omgeving van de Cote d´Azur ook zo druk is als bij St. Tropez en alles wat daar ten oosten van ligt. We willen ook graag iets van de omgeving zien, maar niet de hele dag in de file staan. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring in het hoogseizoen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.01.2021 20:59
Wij zijn al vaker in deze omgeving en ook op deze camping geweest midden in het hoogseizoen (augustus). Omgeving is rustig in vergelijking met omgeving st.tropez. Alleen tijdens een marktdag is het natuurlijk ‘s morgens druk op de weg, alleen dat is overal waar een marktje is. Ik kan deze camping en omgeving zeker aanrader! Vanuit deze omgeving kun je ook gemakkelijk richting Hyeres/ westen. Die kant is helemaal nog niet bekend bij de toeristen maar echt geweldig. Ook porquerolles is erg leuk.
Camp du Domaine is een geweldige camping. Leuke mix van nationaliteiten. Over het algemeen ruime plekken, direct gelegen aan zee en je kunt te voet naar La Faviere (toeristisch plaatsje/ boulevard). Zelf houden wij wat meer van de Franse dorpjes zoals Bormes les Mimosas (heel leuk en gezellig plaatsje waar je goed kunt eten).
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.01.2021 22:03
Wij waren hier 44 jaar geleden voor het eerst op de bonnefooi met een klein tentje in het hoofdseizoen.
Toen was het erg vol en druk op de stranden en in de omgeving.
In 1979 zijn we in het voorseizoen geweest, toen was het minder druk.
In 1980 zijn we in het naseizoen geweest, toen was het ook minder druk, maar wel al erg vroeg donker....
In 2017 en 2018 waren we hier in het voorseizoen met een caravan.
We hebben er toen de volgende foto's gemaakt (vergroten door er op te klikken)
https://goo.gl/photos/ZixiURkFVmmxVcxKA
2 foto's van onze plek in 2017 en 2018
https://photos.app.goo.gl/AE42iTbmrfaKMpVm9
en
https://photos.app.goo.gl/N19Umnj4umaHuHUQ9
, Datum:
09.01.2021 20:14
Marike, bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het hier minder druk is als het oostelijk deel van de Cote d´Azur. Mijn man en ik hebben in 2016 gekampeerd op Les Tournels in Ramatuelle. In die vakantie zijn we ook een paar keer naar Bormes les Mimosas geweest, een geweldig dorp. Ik zou daar graag weer eens naartoe willen. Zou je misschien wat tips kunnen geven voor de omgeving richting Hyeres, zoals leuke dorpjes of een mooie autoroute? Of leuke kleine, knusse strandjes. Ik ben heel benieuwd.
Tineke, in 2018 hebben wij contact gehad over Camp du Domaine. Johan heeft toen foto´s voor ons gemaakt van plekken met zeezicht. We waren van plan om in 2019 naar deze camping te gaan, maar helaas overleed mijn man in mei van dat jaar. Dus heb ik de plannen maar in de ijskast gezet. Maar niet weggegooid, hoor. Ik heb de foto´s nog vaak bekeken en ik hoop dat ik toch in de nabije toekomst hier naartoe kan gaan met de kinderen.
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
10.01.2021 09:44
Ik kan ook alleen maar beamen dat dit deel van de Côte beduidend rustiger is dan rondom St. Tropez. Tips voor de omgeving:
- Het prachtige plage de Saint-Claire en plage de La Fossette (door Le Lavandou rijden richting St. Tropez);
- Het binnenland richting Collobrieres en dan naar het Chartreuse de La Verne;
- Als je wat sneller naar St. Tropez wilt, dan is de D98 een goed alternatief.
, Datum:
10.01.2021 11:29
, Datum:
10.01.2021 17:46
Bedankt voor de goede tips! Zijn er misschien ook nog tips voor bezienswaardigheden ten westen van Bormes? Wij zijn in 2018 in Cassis geweest, dat vonden we ook geweldig. Een leuk vissersdorp en we hebben een boottocht gemaakt naar de calanques, wat een natuurschoon. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden in die buurt die ik nog niet ken.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
10.01.2021 19:20
, Datum:
10.01.2021 19:40
, Datum:
11.01.2021 09:58
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.01.2021 10:37
Ik weet niet hoe vast je aan de omgeving zit maar als je echt het binnenland wil zien, zou ik meer richting Roquebrune sur Argens / Frejus kiezen. Dan kan je nog steeds een trip richting Bormes maken en St Tropez (alhoewel die weg tussen Sainte Maxime en St Tropez in hoogseizoen erg vol raakt) maar kan je ook het binnenland snel in. Bij Bormes moet je eerst naar westen of oosten eer je echte doorsteekwegen hebt. Zelfs gaan we b.v. graag naar een plaats als TourTour of richting Cannes/Nice. Daar ben je vanaf Roquebrune vrij snel omdat je meteen goede doorgangswegen hebt.
, Datum:
11.01.2021 11:46
Wat een leuke tips, daar kan ik wel wat mee!
Martwout, ik wil heel graag een keer aan zee kamperen, dus dat als ik mijn caravandeur open doe, ik dan dat geweldige uitzicht heb. Zo´n camping is Camp du Domaine. Bovendien ligt die camping dus in het iets rustigere gedeelte (vandaar mijn vraag op het forum). Daarom wil ik eigenlijk niet richting Frejus op een camping staan. Ik hoor veel verhalen over files zodra je je camping af komt. Ik vind het niet erg een stuk te moeten rijden, als ik maar vooruit kom ;-). En ook bij Bormes is het hartstikke leuk vertoeven, Le Lavandou is leuk, Cavalaire sur Mer is een leuk plaatsje. Mijn topper is Bormes, dat vond ik zo mooi! Ik vind het binnenland ook mooi, maar ook de zee en kleine baaitjes met een leuk strandje vind ik geweldig. Die combinatie zoek ik eigenlijk.
, Datum:
11.01.2021 13:34
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
16.01.2021 15:35
@Yvonne2, heldere argumenten. Dan snap ik je keuze. Zelf gaan we in september naar een Duits vakantiepark in Sainte Maxime. Het huisje wat we in 19 hadden, had een vrij zicht op de stad en de baai van St Tropez. Dan zit je wel lekker op het balkon met de verrekijker erbij. Of met 10 minuten lopen aan de boulevard.Ik ken het gevoel van het uitzicht op zee. Veel plezier daar.
, Datum:
17.01.2021 12:51
Martwout, heeeerlijk, dat is vakantie! Voor mij tenminste, gelukkig is het voor iedereen anders. Anders zat heel Europa in de zomervakantie aan de Cote d´Azur :-). Hoewel er in Frankrijk veel meer gebieden zijn die ik geweldig vind, hoor.