Plaatsen op camping le Pilat (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: christian1985
, Datum:
06.01.2021 11:49
Dag Frankrijkgangers, ik ben nieuwsgierig wie mij iets meer kan vertellen over camping le Pilat in de Drome. Van de camping krijg ik de plekken ABRICOT 13; RIVIERE 20; LAVANDE 1 door als mogelijkheid. Iemand enig idee hoe deze plekken zijn?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.01.2021 14:47
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
07.01.2021 12:52
Wij zijn er geweest, wat zou je willen weten? Is wel alweer een paar jaar geleden overigens.
, Datum:
07.01.2021 17:11
Ik zou graag willen weten welke van de genoemde plekken een beetje schaduw en uitzicht heeft.
, Datum:
07.01.2021 19:07
Heb je misschien een plattegrond met nummers Christiaan? Op hun site staat alleen een nummerloze.
, Datum:
08.01.2021 13:02
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
08.01.2021 16:37
Mss heb je bij je keus nog wat aan google earth. Anders vraag je toch bij de camping om un emplacement spacieux et ombrage.
Geplaatst door: @ndrea
, Datum:
09.01.2021 10:58
Ik vind het lastig terug te halen, is alweer 5 jaar geleden zie ik. Wij stonden op Lavendel 4, op zich een heel mooie plek maar niet superveel schaduw voor op de plek, alleen achterin. Wij hadden de tent dan ook overdwars voorin de plek gezet zodat we achter de tent een ruim stuk overhadden om in de schaduw te kunnen zitten. Nadeel hiervan was dat we vroeg wakker werden omdat de zon al redelijk vroeg al over de bergen kwam, dus vol in onze tent.
Zo te zien liggen alle jou aangeboden plekken op die manier dus hangt het af van de begroeiing per plek. Ik zou nu denk ik eerder een plek in Rivière 5-10 kiezen, maar contact opnemen met de camping is denk ik inderdaad nog beter.
Uitzicht is er op het lavendelveld natuurlijk meer dan op Rivière, maar de lavendels zijn wel in juli al redelijk uitgebloeid (werd geoogst toen wij er waren, juli-augustus, rook heerlijk!). Het is geen spectaculaire omgeving zoals verderop in de Ardèche overigens, maar daardoor wel een heel rusitig stuk Ardèche.
, Datum:
09.01.2021 15:32
Dank voor de hulp! Het is de rivier geworden! Nu duimen draaien en hopen dat we weer mogen!
Omgeving kennen we, gaan ons hier wel 10 dagen vermaken, daarna door naar champ tillet bij het meer van annecy.
, Datum:
09.01.2021 19:29
Leuk, vast veel voorpret gewenst en inderdaad hopen dat we gewoon naar ons geliefde Frankrijk mogen!
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
10.01.2021 10:42
Het Plan des Ondes is een leuk zwemmeertje. Even googlen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
10.01.2021 12:05
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.01.2021 19:05
Als ik me goed herinner zijn de rivier plekken - die aansluiten aan de rivier- omgeven door hoge hagen. Aan de achterkant kun je ook niet het riviertje benaderen als ik me goed herinner.
Wij stonden destijds op riv.10. Die plekken 10-4 hebben voor de plek nog een flinke grasstrook voordat het lavendelveld begint, betekent ook dat iedereen voor je tent die ruimte gebruikt voor spelletjes. Afhankelijk van hoe oud je kinderen zijn is dat leuk. Het is wel een lekker redelijk vrij uitzicht daar.
Op abricotiers heb je overdag de zon in de rug, alleen s'avonds valt de zon daar, wat ook ideaal is natuurlijk.
Tussen lavande 1 en Riv 10 stonden paar flinke bomen altijd fijn voor natuurlijke schaduw. Maar het stuk lav 1- 7 was sowieso boomrijk. Daar heb je in de avond geen zon geloof ik.