Tolbadge (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® RobR
, Datum:
04.01.2021 16:04
Ik heb de tolbadge voor de Franse peage, nog steeds in mijn dashboardkastje liggen.
Waar bergen jullie de badge op?
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
04.01.2021 17:41
Bij ons ligt hij ook in Dashboard kastje.
Altijd bij de hand en nooit zoeken in het huis.
Wij vinden dit het makkelijkst.
Geplaatst door: Hielke
, Datum:
04.01.2021 18:39
De badge, in het beschermende zakje waarin de badge geleverd is, in het dashboardkastje van de auto. Voor de Franse grens op het raam in de houder na Frankrijk weer in het dashboardkastje. Pas als de auto gewijzigd wordt mag de badge naar de volgende auto.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
04.01.2021 19:02
Gewoon thuis bij mijn paspoort e.d., moet er niet aan denken dat de auto wordt opengebroken en de badge misbruikt,
Ook in Frankrijk haal ik hem uit het zicht als we hem niet gebruiken.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
04.01.2021 20:08
Ook hier wordt de badge in het speciale zakje bewaard. En dit doen we in huis, bij de paspoorten, e.d.
Ik neem aan dat de Fransen die frequent over de tolweg rijden, het ding het gehele jaar achter de voorruit hebben.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.01.2021 22:56
Dat vermoed ik ook wel ja. Als we niet in Frankrijk zijn, bewaren we 'm thuis. Als we wel in Frankrijk zijn, halen we 'm in ieder geval achter de ruit vandaan als we langere tijd niet op de snelweg komen (dat gebeurt nogal eens) of bij een grote supermarkt parkeren.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
05.01.2021 08:54
Ik heb de tolbadge al jaren (ben met 3e exemplaar bezig) en ik laat deze gewoon het hele jaar in de houder zitten.
Ik zie deze niet eens zitten achter de spiegel en waarom zou ik die weghalen en in het dashboardkastje leggen?
Geplaatst door: Dave
, Datum:
05.01.2021 11:01
Wij bewaren de badge ook in het speciaal zakje dat we bij de badge gekregen hebben en thuis in een tasje , die we de frankrijk tas noemen want daar zit ook het hondenpaspoort , reservesleutels, kopieen van de id kaarten en zo in .
In Frankrijk halen we hem uit de houder en leggen hem terug in het tasje en die ligt op een vaste plek in de caravan.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
05.01.2021 12:08
Tijdens de reis ligt de Tolbadge in het dashboardkastje in het bijgeleverde zakje. In het najaar, als we niet meer gaan kamperen gaat alles met batterijen/accu's in een box/doos. (afstandsbediening van bv mover en tv) Deze zetten we in huis ivm de temperatuur. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
06.01.2021 08:42
Ook wij bewaren na het gebruik de badge in het zakje in een ka bij de paspoorten.
En ook wij vinden dat het beter is voor de batterij om deze niet tijdens de koude periode in de auto te laten.
Geplaatst door: Freek
, Datum:
06.01.2021 10:12
Ik hou mijn Tesla ook de hele winter binnen in een verwarmde garage. Veel beter voor de accu's, die gaan dan jaren langer mee. Bij koude werken ze niet zo goed.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
07.01.2021 19:30
Gewoon ter info, het "speciale" zakje is gewoon een antistatisch zakje. Heeft totaal geen meerwaarde om 'm daarin te bewaren. Het mag natuurlijk, maar heeft totaal geen invloed.
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
07.01.2021 21:46
Dit zegt de ANWB:
" Kan ik de badge het hele jaar op mijn ruit laten zitten?
Wij adviseren om de badge, wanneer je niet naar Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië gaat en je dit voorlopig niet van plan bent, thuis in de verpakking te bewaren. Zo heeft de badge het minst last van weersinvloeden en radiostralen en kan de badge minder gemakkelijk gestolen worden. Ook wanneer je bijvoorbeeld in Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië bent en de auto tussentijds verlaat, kun je de tolbadge het beste uit de auto halen om diefstal te voorkomen."
Op een andere site staat:
"Tip: gooi de zilverkleurige verpakking niet weg. Dit is een beschermhoes die je kunt gebruiken om de tolbadge in te bewaren als je deze niet gebruikt!"
https://www.promovendum.nl/reizen/tolbadge-2021-plaatsen-voorruit-5-stappen
, Datum:
08.01.2021 14:22
Dat kan maar 't is gewoon 'n anti statisch zakje, ik heb er hier op m'n werk honderden liggen. Beschermt niet tegen radiostralen. Maja als zij het zeggen zal het wel zo zijn....
, Datum:
08.01.2021 19:19
Het enige nut van dat zakje is dat je als je je tol toch een keer niet met de badge wilt betalen, je badge zeker niet gedetecteerd wordt.
, Datum:
09.01.2021 11:57
Hurktoilet die badge houdt geen radio stralen tegen volgens mij hoor
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
09.01.2021 12:22
Als wij naar/in Frankrijk onderweg zijn ligt de badge in de middenconsole van de auto. Bij een peage pakt een van ons 'm eruit en houdt 'm even onder de voorruit. Verder ligt de badge in het speciale zakje thuis, in de reis-/vakantietas, op kamertemperatuur.
De kou van de afgelopen dagen/weken ('s nachts) is slecht voor accu's en batterijen. Als de badge in de auto blijft heeft dat invloed op de levensduur van de batterij.
, Datum:
10.01.2021 00:45
@martijnseverin: radiosignalen? Ik vermoed dat signalen op een bepaalde frequentie die niet door het zakje heendringen. Zo werkt het in NL bij de Kiltunnel ook
Geplaatst door: Johan
, Datum:
10.01.2021 13:15
Het zakje waarin de badge zit is voorzien van een heel dun laagje metalen coating, zodat er een soort kooi van Faraday ontstaat. Daardoor wordt de badge afgeschermd van elektromagnetische straling.
, Datum:
10.01.2021 23:12
Precies electromagnetisch, dus anti statisch..... Dus radiogolven gaan hier gewoon doorheen. Maar is verder geen discussie waard :)