Cannabis in frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® vinvb
, Datum:
24.11.2020 15:31
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.11.2020 18:50
Ga maar uit van niet. Al is het maar omdat Franse gevangenissen berucht zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
24.11.2020 19:02
Even googelen en je hebt het antwoord. Verboden.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
25.11.2020 12:06
Die fransen komen niet voor niets hier de coffee-shops leegkopen!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.11.2020 19:30
In Frankrijk wordt niets gedoogd. Als iets verboden is, dan heb je een probleem als je niet aan de regels houdt. En dit is daar verboden. Ik zou er geen risico mee lopen als ik jou was als buitenlander.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.11.2020 00:06
Ach Hans, wat heet risico. In mijn jonge jaren heb ik ooit een uurtje in een Franse politiecel doorgebracht. Ik rookte Javaanse Jongens in de tijd dat nog in zilverpapier omringd door zwart papier zat. Dat moesten drugs zijn, Ze hebben mijn pakje shag helemaal uitgeplozen, terwijl ik maar bleef roepen: seulement du tabac, que du tabac! En ze lieten me lopen. Alleen lag al mijn shag in de vuilnisbak, dus heb ik de rest van die vakantie maar gauloises gerookt.
Met de kennis van nu had ik kunnen weten dat dat zilverpapier mogelijk verdenking op zou roepen, maar ja. Het is goed uitgepakt... Anyway, met die ervaring in mijn achterhoofd zou ik daar geen drugs gebruiken, ook geen softdrugs. Want dan kom je niet zo snel weg, vrees ik.
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
26.11.2020 08:23
Verboden en als ze je pakken volgen er strenge sancties. Maar... het wordt wel heel veel gebruikt door jongeren, ook zijn er wel illegale weedplantages maar ze moeten je niet schaken.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.11.2020 19:09
Ik zag in Frankrijk een groot hennepveld in een landbouwgebied. Vermoedelijk voor tasjes of touwen en niet voor wiet.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
27.11.2020 22:34
Er zijn in het zuiden veel alternatieve dorpjes waar ze behoorlijk wiet gebruiken, ik krijg niet het idee dat ze hier heel streng de wet handhaven mbt tot het roken of vapen van wiet.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
27.11.2020 22:40
@Daido zo’n veld heb je bij Almere ook ter hoogte van de stichtse brug. Dit zijn hennep planten zonder THC en wordt ook wel verwerkt in spaanplaat en andere bouwmaterialen . Je kunt het het dus niet roken maar het ruikt zeer sterk naar wiet.