Camping Genets,d'Or, vallee Verte of les Rivages met puber van ruim 17 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
15.11.2020 19:26
Op dit moment ben ik me voorzichtig aan het oriënteren voor volgend jaar en kom ik uit op deze 3 campings. Wij hebben nog 1 zoon bij ons van 17 en houden van een mooie omgeving, lekker weer, mogelijkheid om te wielrennen (amateur niveau), leuke dagtripjes. Onze zoon vindt het heerlijk om met leeftijdsgenoten te chillen overdag, beetje te voetballen, tafeltennissen en in de avond ergens gezellig met een groepje te zitten. Wij vinden het ook erg leuk als er een lekker restaurantje op de camping zit waar je in de avond ook gezellig een wijntje kunt drinken.
Afgelopen jaar op Plan d'eau gezeten, dat was top (daarvoor Canigou, RioClar, Solaire, Le Glandasse, allemaal fijne campings.Al deze middelgrote campings hebben wij toch ervaren als gezellig en knus. Wij huren een stacaravan maar willen graag dat deze gezellig over het terrein staan, niet in die lanen vol met caravans. Dat willen wij echt niet..
Wie geeft ons de tip of het enthousiaste verhaal die ons helpt bij het maken van een keuze. Andere goede tips zijn natuurlijk ook nog welkom.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
16.11.2020 11:07
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
16.11.2020 11:47
Le Mas de Nicola in Saint Remy de Provence heeft het allemaal. Huisjes staan verspreid over de camping. Leuk stadje en zoveel te bezichtigen in de omgeving.
, Datum:
16.11.2020 12:03
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.11.2020 16:06
La Vallee verte is een super mooie en gewilde camping. De naastgelegen camping, camping les cascades in Roque sur ceze, is ook zeker een aanrader.
Les genets d’or in Bagnols sur ceze is ook een mooie en gemoedelijke camping, maar ik had het gevoel dat daar meer kinderen tot ongeveer 14 jaar kwamen, maar wellicht ook wel 17 jarige.
Verder nog tips;
Camping Beau Rivage in st Ambroix
Camping La Sousta in Remouillins
Camping Mas de la cam in St Jean du gard
Camping Castel Rose in Anduze
Camping Le Pradal in Anduze
Camping La Salendrinque in Anduze (ook het idee dat het meer tot 14 jaar is)
, Datum:
17.11.2020 20:41
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Een nadeel van bv les cascades is dat het steeds meer een sta caravan park lijkt te worden. We huren zelf ook wel een caravan maar vinden het campingsfeertje juist belangrijk.
L'Arche vind ik ook aantrekkelijk maar ik vind daar de kosten van een caravan enorm hoog. Ik wil best iets betalen, maar die prijzen vind ik eigenlijk te hoog. Dat zie ik trouwens steeds meer terug op campings van yellow Village, steeds meer caravans op de camping die ook nog behoorlijk prijzig zijn.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.11.2020 21:45
Helemaal eens. Ik vind de kampeerplekken juist het leuke en gezellige ’ camping sfeertje’ maken.
Volgens mij heb je op camping les cascades nog wel aardig wat kampeerplekken...en anders zijn de andere campings misschien ook opties. Succes met de zoektocht!
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
02.12.2020 14:31
Ik kan nog niet uit ervaring spreken, omdat wij afgelopen zomer hebben geannuleerd, maar om deze reden hebben wij gekozen voor Les Rivages. Heb hem nu opnieuw vastgelegd voor komende zomer. Onze kinderen zijn dan 16, 13 en 12. Ben heel benieuwd !!
Wij zijn al wel eens eerder in deze omgeving geweest ( minuut of 20 verderop) en de omgeving is fantastisch.
Heb nog een waslijst aan tips, ooit eens van iemand hier ontvangen!
, Datum:
02.12.2020 15:11
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
02.12.2020 16:16
Oh ja! Van jou gekregen Tineke. Hebben we veel aan gehad en komend jaar vast weer ! :-)
Geplaatst door: stellies
, Datum:
04.12.2020 11:51
Wij zoeken zelfde soort campings. Afgelopen jaren bezocht: Vallee Verte, Genêts d'Or, Le Plan d' eau en Solaire. Komend jaar wellicht Canigou (onze jongste is dan net 12, dus daar twijfel ik nog beetje over)
Vallee Verte en Genêts d'Or allebei leuke campings. Vallee Verte: is wat luxer, zwembad heeft glijbaan, rivier ligt prachtig en ideaal om in dobberen (niet diep genoeg om te zwemmen) Camping is echt steil. De kuiten krijgen het flink te verduren als je hoger op de heuvel staat, maar daar liggen wel mooi liggende verhuuraccommodaties.
Gênets d'Or: heel veel mooie ruime (kampeer)plekken, rivier is er fantastisch (stukken zijn er ook diep genoeg om te zwemmen), sanitair is wat gedateerd. Vooral kampeerplekken en slechts enkele stacaravans/pods aan begin van camping.
Op beide campings leuk restaurant. Op beide campings tref je leeftijdsgroep van jullie zoon.
, Datum:
18.12.2020 17:56
Wij zijn ook op Canigou geweest, leuke camping maar wel echt gericht op outdoor activiteiten. Wij misten een zwembad, maar wel een lekker watertje op camping en op 5-10 minuten ook een leuk meer om te zwemmen en de kust natuurlijk op max. 45 minuten.
Wij hebben zelfde rijtje campings gehad ongeveer. Rio Clar en Le Glandasse zijn ook nog leuke alternatieven.
Ik ben overal aan het navragen hoe ze omgaan met gemaakte reserveringen en corona. Dan lijkt genets d'or prijs kwaliteit wel aantrekkelijk, ik heb wel het idee dat vallee verte en les rivages er wel qua aankleding etc. heel leuk uit ziet (bv restaurant, zwembad), ik vind beetje klimmen geen probleem. We hebben ook in Castellane op de RCN camping gestaan, was ook lekker steil :).
Ik ben vooral nog aan het onderzoeken welke campings het meest geschikt zijn voor oudere pubers (17+).
, Datum:
18.12.2020 19:49
, Datum:
26.12.2020 12:10
@tineke, goeie tip denk ik maar we zijn al op glandasse geweest. Dat is wel heel dichtbij...
Wij zijn nog steeds aan het twijfelen tussen omgeving millau en omgeving van de ceze. Al deze 3 campings zijn voor ons leuk denk ik. Als ik het goed heb is de omgeving millau wel wat hoger, ruiger dan de andere omgeving. Wij houden wel van mooie natuur om stuk te wandelen (uur of 2 hoor) beetje outdoor mogelijkheden (canyoning, kanoën) en gezellige stadjes. Mijn man vindt wielrennen door heuvels, bergen ook nog wel erg leuk maar is niet perse noodzaak. Iemand nog een pleidooi om voor een bepaalde omgeving te kiezen??
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
26.12.2020 15:19
Ik heb gereageerd op je mail :-)
, Datum:
26.12.2020 15:29