Camping Alpen Huez (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Gaby
, Datum:
15.11.2020 15:33
We zoeken een mooie kindvriendelijke camping in de buurt van de fiets reuzen in de Alpen, zoals de alp d huez, col du colobier, les 2 alps etc.
Het liefst moet de camping in een dal liggen in verband met de kou. Zwembad en restaurant zou fijn zijn. Misschien riviertje in de buurt.
Hebben zelf al een beetje gezocht in de buurt van le Bourg d oissans maar de campings hier vallen ons een beetje tegen.
Er zijn wel mooie campings maar die zijn weer erg ver fietsen naar de bergen.
Geplaatst door: koen
, Datum:
15.11.2020 17:17
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.11.2020 19:21
Le Bourg d'Oisans ver van de bergen? Aan de ene kant van het dorp fiets je direct de Alpe d'Huez op en aan de andere kant fiets je zo skigebied Les Deux Alpes in. Het is ook het begin van de 33 km lange klim naar de Col du Lautaret en als dat je nog niet berg genoeg is, kun je vandaar direct de Galibier op, tjakka, nog eens 600 hoogtemetertjes...
Geplaatst door: koen
, Datum:
15.11.2020 21:54
En aan de voet van de klim naar Croix de Fer/Glandon!!
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
15.11.2020 22:36
Peter, ik lees het zo: de campings bij Le Bourg d oissans vallen wat tegen. En de campings die Gaby wel leuk lijkt liggen met de fiets erg ver van de bergen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
16.11.2020 13:03
, Datum:
16.11.2020 13:16
@Saskia4: Dat is heel begripvol lezen, want zo staat het er niet...
Maar als ik van jou lezing uit ga, zou het helpen als TS vertelt wat hem niet aanstaat in de campings bij Bourg d'Oisans, dat maakt het een stuk makkelijker om mee te denken.
, Datum:
16.11.2020 13:19
Geplaatst door: Johann
, Datum:
16.11.2020 14:00
Kijk ook eens in Allemond, mooie municipal en nog 2 campings.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
16.11.2020 15:36
Wij zijn jaren geleden op camping Belladona geweest, intussen is er veel veranderd op de camping.Toendertijd was het een heel leuke en gezellige camping.
Maar de camping werd heel druk bezocht door mensen die de bergreuzen met hun fiets wilden beklimmen .
Ideale ligging omdat je aan de voet van de bergen ligt.
Geplaatst door: Gaby
, Datum:
16.11.2020 17:43
Dag allemaal,
Bedankt voor de reacties. Saskia, je hebt het gelezen zoals ik het bedoelde.
Campings in de buurt lijken prima maar zoals ik het kan inschatten zijn er veel mensen die speciaal voor het fietsen komen.
Ik vind het belangrijker dat mijn gezin het er naar hun zin heeft en er veel andere kinderen zijn waar ze mee kunnen spelen. Ik wil graag eens over de bekende reuzen fietsen maar hier moet niet de hele vakantie om draaien.
Ik heb mn oog laten vallen op camping Les Prairies, deze ligt helaas te ver van de Huez etc. maar de Col de la Bonette is te doen, toch nog ruim 70km.
Het is natuurlijk leuk om wat dichter bij de andere bergen te kamperen, hier zijn echte leuke familie campings helaas niet zo gemakkelijk te vinden.
Wie weet moet ik het opgeven en er eens een aparte vakantie van maken.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
16.11.2020 21:04
L’Etoile des Neiges.
Ligt al iets dichter bij de cols.
Wij waren deze zomer op: Domaine de l’Ubaye. Dan zit je aan de voet van de cols. Zuidelijke Alpen, altijd mooi weer. Prachtige omgeving. Kinderen van alle leeftijden op deze camping.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
16.11.2020 22:57
Wij waren in 2018 op de camping Le grand Calme in Allemont. Deze camping ligt in een dal.
Mijn man heeft samen met onze zoons de Alpe'd Huez opgefietst. Wij vonden het een heel fijne camping, heel erg schoon en netjes, er loopt een klein beekje door de camping. De omgeving is prachtig en er zijn meerdere bergen die je op kunt fietsen. Zij zijn ook de Col d'Ornon opgefietst, deze is 1300 m hoog en goed op te gaan.
, Datum:
16.11.2020 23:36
@Gaby: Maak je het jezelf niet te moeilijk? De door Tineke genoemde RCN-camping in Bourg d'Oisans heeft 180 plaatsen. Op campings van die omvang (kleiner ook) hebben onze kinderen altijd vriendjes kunnen vinden. Is principieel niet mijn camping (want vraagt begin juni met Alpe d'Huzes de hoogseizoenprijs), maar om een idee te geven. En dat is een Nederlands bedrijf (mocht je er op zondag een NL kerkdienst bij willen wonen, dan kan dat ook, maar het is niet verplicht), dus zitten er ongetwijfeld veel Nederlanders. Heb niet gekeken, maar veronderstel dat er meer campings van die omvang zitten.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
18.11.2020 17:19
@ GAby, bedoel je les prairies in seyne les alpes?
Als je dan toch met de auto naar bv col de la bonette rijdt, zou je die optie ook kunnen overwegen in de buurt van de Alpe d Huez; wat verder weg en dan met de auto naar de start.
Aan de voet van col de la bonette ligt het dorp Jausiers met een fijn plan d'eau en klimpark. Wanneer jij gaat fietsen kan je ega en kinders zich wellicht daar vermaken, na het fietsen duik je dan ook het water in.
Wanneer je een van de vele campings kiest bij Barcelonette zit je nog dichter bij overigens.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
25.11.2020 22:59
Al wat jaren geleden gestaan op onderstaande camping in Venosc. Vanuit deze plaats heb je best veel mogelijkheden. Toen wij er stonden arriveerde de Tour de France in Les Deux Alpes. Vanuit Venosc gaat er een cabinelift naar Les Deux Alpes.
Camping Caravaneige Le Champ du Moulin ???
102 Route du Grands prés Bourg d'Arud
38520 - Venosc
, Datum:
25.11.2020 23:18
, Datum:
26.11.2020 08:48
@Mar3tent: ts wil in een dal ivm kou.Laagste punt van Jausiers ligt op 1200 meter, dat kan 's avonds al aardig fris worden. Zelf vind ik die verkoeling wel lekker na een warme dag...
, Datum:
26.11.2020 16:10
@peter, als ze camping les prairies bedoelt in seyne les alpes die ligt ook op 1200 meter. Overdag lekkere temperatuur, de toiletten waren 's nachts verwarmd (heerlijk!!) maar als de zon weg was, best fris. Overigens op een sombere dag rijdt je daar het dal uit naar of het lac serre poncon of richting Digne les bains en dan schijnt de zon weer volop.
, Datum:
26.11.2020 16:17
@peter, en ik bedoelde eigenlijk dat het wellicht 70 km is naar col de la bonette maar dat je het voor het hele gezin de moeite waard kan maken door naar het plan d'eau te verwijzen ;-) Daarna noemde ik dat ze bij Barcelonnette eens moest kijken; hoop campings daar en scheelt soms weer paar honderd meter in hoogte, en ook km's rijden.
Voor GAby: bij Seyne les alpes kun je ook met het hele gezin de kloof van Barles fietsen (geloof dat het zo heet, nogal lang geleden voor me) gaat nl vals plat naar "beneden" de fietsverhuurder haalt je weer op in Digne les Bains en brengt je terug naar het beginpunt. Helaas hebben wij die tocht niet kunnen maken, was toen 6 dagen vooruit volgeboekt, dus meteen regelen als je op de camping aankomt. We hebben m wel met de auto gereden; was erg mooi. Zwemspullen mee ook op die fietstocht.