Hallo,
Bedankt voor het meedenken en alle uitgebreide reacties. Ik heb nu mijn oog laten vallen op Camping Monplaisir vlakbij het leuke plaatsje Saint Remy de Provence.
Geen riviertje in de buurt, maar wel bij een leuk stadje, prima zwembad, goed restaurant op de camping en een speeltuintje en voetbalveldje voor kinderen. Zijn er mensen van dit forum ooit op deze camping geweest? Hoewel alles van deze camping uitstekend klinkt vraag ik me af of er ook veel kinderen komen, zodat mijn zoontje van 6 vriendjes kan maken op de camping.
Hoi
Wij zijn een aantal jaren geleden in de meivakantie op camping Monplaisir geweest. Stadje is heel leuk, maar ik vond de camping niet bijzonder. Het was er wel druk dus veel mensen zullen het niet met me eens zijn. Ik houd meer van een natuurlijk aangelegde camping. Deze bestond uit laantjes waar, als je pech hebt, tegen de caravan van de buren aankijkt. Sanitair was wel in orde. Omgeving is vlak dus goed om met gewone fietsen een ritje te maken. Wij vonden La Garenne in Bedoin veel mooier, ook de omgeving daar en nog dichter bij het dorp.
Hartelijk dank voor alle leuke tips. Sommige daarvan zal ik zeker onthouden. Maar uiteindelijk kom ik uit bij de camping die ik vorig jaar al wilde boeken (maar toen bleek mijn reservering niet goed ontvangen te zijn). Het wordt camping la Vallee Bleue in Sahune. Er was nog een chalet vrij in de zomerperiode. De camping heeft op het oog alles wat wij prettig vinden. Een zwembad zonder toeters en bellen. Een riviertje. Een barretje/restaurant. Geen animatie. Mooie omgeving. En voldoende jonge kinderen waar mijn zoon van 6 mee kan spelen. Nu al zin in!