Camping Pyreneeën ten zuiden Toulouse. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karel80
, Datum:
10.11.2020 22:09
Hallo,
Aangezien ik via dit forum eerder aan mijn campings ben gekomen probeer ik het weer eens.
Ik ben op zoek naar een camping in de Pyreneeën voor ons gezin met 2 kinderen 5 en 8.
We zoeken een camping met zwembad, riviertje om te zwemmen en spelen en een restaurantje oid. Het liefst geen camping met veel tieners, hier hebben we niet heel veel zin in ... nu nog.
Camping moet niet al te hoog liggen zodat we tot laat voor de tent kunnen zitten zonder vest of jas.
Een mooie omgeving met veel bezienswaardigheden etc spreekt voor zich.
Ik hoor graag wat jullie voor me hebben.
Alvast bedankt.
Karel
Geplaatst door: Jac
, Datum:
10.11.2020 23:18
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
10.11.2020 23:22
Geplaatst door: koen
, Datum:
11.11.2020 09:00
https://www.camping-du-lac-pyrenees.com/nl/
dit is de buurcamping. Ook een prima camping voor de leeftijd van jullie kinderen. In deze omgeving is erg veel te doen. Dierenpark vlak bij. Rodelbaan op de Hautacam. Prachtige wandelmogelijkheden: Cirque Troumouse, Cirque Gavarnie, watervallen Pont d'Espagne. Pau, Lourdes, klimparken, raften etc.
, Datum:
11.11.2020 10:04
Geplaatst door: Herma
, Datum:
11.11.2020 18:34
, Datum:
12.11.2020 10:14
Bedankt voor de reacties, toch mis ik nog een beetje de wow factor.
Ik denk dat de wens van een riviertje aan de camping toch wel groter is dan ik had gedacht.
Laatste jaren hebben we altijd een rivier aan de camping gehad, drome, tarn, Ceze, Verdon, etc dat vinden wij erg leuk.
Heeft iemand een aanrader met een riviertje aan de camping.
, Datum:
12.11.2020 12:46
Bedankt voor de links maar we hebben diversen regio's al gehad waaronder de Ardeche. We willen ons een focussen op de Pyreneeën aangezien we aan deze kant nog niet zijn geweest. Gorges du Tarn is het verst dat we zijn geweest aan deze zijde van Frankrijk.
We houden van bergen vandaar ook de Pyreneeën.
, Datum:
12.11.2020 15:20
Geplaatst door: Kea
, Datum:
12.11.2020 17:17
Houd er rekening mee dat het weer wat onstabieler is in de Pyreneeën. De avonden zijn koeler en de riviertjes zijn kouder.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
12.11.2020 22:45
Le Clot du Jay
Een hele mooie camping voor de leeftijd van jullie kinderen. Fantastische idyllische plekjes in de buurt. Afgelegen watervallen waar je heerlijk kunt zwemmen. Op de camping een mooie rivier, maar vooral heel veel leeftijdgenootjes voor de kinderen, wel in de bergen, maar dan wel de Alpen.
, Datum:
12.11.2020 22:54
Domaine d’esperbasque
Geen rivier op de camping, maar wel in directe omgeving
, Datum:
12.11.2020 22:58
, Datum:
12.11.2020 22:58
Camping les prairies in seynes
Voldoet aan alle wensen, alleen in de Alpen
, Datum:
12.11.2020 23:21
Naar Karinthië Oostenrijk. Met de Karinthië card op pad, dierenparken, rodelbanen, op elke berg vertier, speeltoestellen. Meren met hoge temperaturen. Altijd lekker weer. Camping am waldbad (dellach), schluga, camping maltatal, camping oberdrauburg, camping Marhof. En dan rijd je nog een weekje door naar De Marken: campingmarechhia.it. Riviertje, heerlijk zwembad, parkachtige plekken en fantastische keuken.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
13.11.2020 10:02
Dag Karel, een camping mét riviertje daar hebben wij niét op gestaan tijdens onze vakanties in de Pyreneen . Wel door stukken gelopen waar ook riviertjes waren maar géén camping...te diep de bergen in !
Maar je kunt het filter toepassen in het door jullie gewenste deel en dan kijken of er iets is voor jullie. ( of dat al gedaan ??)
Ik heb net een test gedaan in de Ariege, er zijn er genoeg hoor, met zwembad ( van groot tot klein) en aan óf heel dichtbij een rivier(tje) .
Maar misschien willen jullie naar een ander deel van de Pyreneen, dus ik zou zeggen......zoek eens en wie weet vind je dan de ideale camping voor jullie. Succes en een fijne vakantie in dit prachtige deel van Frankrijk !!
Wij waren dit jaar van plan de Spaanse kant van de Pyreneen van oost naar west te doorkruisen...maar jammer , corona dus het ging niet door! Hopen dat het komend jaar kan.
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
13.11.2020 19:01
De riviertjes in de zuidelijke Pyreneeën zijn geen geschikte zwemriviertjes: te koud of te ondiep of te snel stromend of moeilijk toegankelijk
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
14.11.2020 11:57
Misschien kun je je vakantie in twee delen opknippen: geniet van de bergen in de Pyreneeën, en bezoek een meertje ofzo, en op terugweg ga je nog weekje aan de Lot of de Dordogne voor je rivier gevoel. Riviertjes zoals in de tarn of de ardeche zijn er daar gewoon niet.
Twee jaar geleden zijn we in Espot geweest (Spaanse Pyreneeën). De camping had wel een riviertje, daar hebben onze kinderen ook gespeeld, zelfs beetje met banden eraf, maar het was niet zoals de Tarn wat een bredere rivier is. Het was volgens mij ook behoorlijk koud water, het riviertje was voor mij te ondiep, waar ik normaal heus wel in rivier zwem heb ik dat daar niet gedaan. Camping lag op 1200 meter maar temperatuur was er toen heerlijk, maar ook omdat het in lager gelegen gebieden bloody hot was.
Nabij Espot heb je prachtig NP, er ligt een (stuw)meer waar je kan zwemmen, je kan er raften, canyoning doen, de camping had mooie groene grasmat, geen noemenswaardig restaurant op de camping, maar Espot zelf had veel lekkere restaurantjes. Er liggen daar 8 campings ofzo in en nabij het dorp, dus altijd iets van je gading. Op de terugweg hebben we toen nog paar dagen aan de Dordogne gestaan.
Enige wat ik me nu bedenk, op onze camping in Espot waren veel tieners/ jeugd van buitenlandse kampen. Niet veel last gehad (ze stonden op apart veld), maar in een gebied waar je kan raften/canyoning kan doen komen nu eenmaal ook wat oudere avontuurlijke mensen dan kleine ukken. Maar de keuze aan campings is reuze. EN je hoefde er niet te reserveren, ook handig in deze tijden.
, Datum:
16.11.2020 17:50
Dank jullie allemaal voor de reacties.
Ik denk dat de camping die ik zoek niet in de Pyreneeën ligt zoals ik de reacties lees.
Misschien moet ik toch zoeken naar een ander gebied. Dordogne ligt ook niet heel ver van de Pyreneeën en daar lijken wel hele leuke familie campings te zijn aan riviertjes. vanuit hier kunnen we ook tripjes maken naar het zuiden.
Het gebied de Dordonge ziet er ook mooi uit en het ligt ook mooi tussen de wijnvelden, dat is ook geen straf.
Nu alleen nog even een geschikte camping vinden in dit gebied, er zijn erg veel campings om uit te kiezen.
, Datum:
16.11.2020 18:44