Door rivieren lopen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.11.2020 12:12
Er is een topic geweest over zoiets als de touroulenc maar dan bij uzes in de buurt. Ik heb de elfde vraag, maar dan in Frankrijk beneden Lyon. Vanuit digne les Bains hebben wij ooit ook een stuk van een beek gelopen, maar er zullen er vast meer zijn. Je krijgt alvast een poot van onze hond.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.11.2020 12:37
Geplaatst door: Manus
, Datum:
08.11.2020 13:08
In de Drôme en de Ardeche zijn meerdere riviertjes / beekjes / stroompjes waar je in kan en doorheen kan waden.
, Datum:
08.11.2020 16:30
Tineke bedankt, dat topic bedoelde ik
En zo zoek er zo veel mogelijk leuk voor ons en voor de hond.
, Datum:
08.11.2020 19:18
, Datum:
08.11.2020 19:41
Dank je, die hebben we al vaker gelopen, prachtige route
, Datum:
09.11.2020 13:02
Ivo,
op welke campings hebben jullie de afgelopen jaren gekampeerd?
Zijn jullie al eens in de Jura geweest?
Daar zijn ook mooie wandelroutes.
, Datum:
09.11.2020 22:45
We hebben nog nooit in de Jura gekampeerd, vanwege het klimaat. Hebben een bloedhekel aaan regen. Onze tent ook die bleek bij een onverwachte bui zo lek dat we een nieuwe gaan kopen
, Datum:
09.11.2020 23:52
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.11.2020 00:09
@Ivo: Het weer in de Jura, dat zijn vooral vooroordelen. Nee, het is qua temperatuur geen Zuid-Frankrijk, maar in de zomer heb je doorgaans best lekker weer met zo'n 20 tot 25 graden en zon.
@Tineke: De Meouge is vooral een plonsriviertje, met poelen waar je lekker in kunt springen. Het summum daarvan vind je bij de Cèze in de Gard en bij Vizzafona (Corsica), de Cascades des Anglais.
Ik had de indruk dat TS vooral vroeg om een beek door een kloof, waarin je kilometers lang kunt waden, dat is toch net iets anders. Ik herinner me zo'n plek in de Provence, maar de naam wil me niet te binnen schieten.
, Datum:
10.11.2020 00:15
, Datum:
10.11.2020 07:41
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
10.11.2020 13:39
Peter, bedoel je misschien de Gorges de Daluis en de Gorges de Cians? Deze wilde ik al noemen als tips, maar twijfelde omdat TS het ook had over een hond. En of deze geschikt zijn om een hond in mee te nemen? Ik heb in mijn herinnering dat dit nogal ruige, woeste kloven zijn. Ooit mensen zien afdalen in professionele kleding om aan canyoning te gaan doen. Wij vonden de rit per auto geweldig mooi!
, Datum:
10.11.2020 18:30
Nee, die bedoel ik niet. Die twee zijn inderdaad mooi voor een autorondrit. Onderweg niet vergeten het leuke oude vestingstadje Entrevaux en de citadel (van Vauban) er boven te bezoeken.
Maar ik had iets westelijkers iets in mijn herinnering, wat makkelijker wandelen is. Categorie als je schoenen maar stevig zijn en nat mogen worden. Je kunt zo ongeveer aan de beek parkeren.
Geplaatst door: Gerald
, Datum:
10.11.2020 21:35
Gorges de Pennafort bij Callas
, Datum:
11.11.2020 11:05
, Datum:
11.11.2020 11:15
Wat een prachtige tips al! Volgend jaar iig de drome en de Provence meer zuidelijk. Jura denken we nog even over..
, Datum:
11.11.2020 23:12
Pffft, hoe een verschrijvinkje je aan het dwalen kan brengen. Ik bedoelde de Toulourenc, die TS ongetwijfeld ook bedoelde.
Dat is overigens een afradertje tegenwoordig vanwege de enorme drukte in de zomer met bijna 2000 bezoekers per dag, parkeerplaatsen zijn dan overvol. Aan de bovenloop, in Saint-Léger-du-Ventoux, is de toegang tot de rivier al verboden omdat de natuur er te veel onder te lijden had en dat probleem speelt beneden St-Léger ook. Bevers en sommige vissen zouden het gebied al mijden. Daarnaast laten veel bezoekers afval achter en worden er vuurtjes gestookt.
https://www.francetvinfo.fr/decouverte/vacances/toulourenc-des-gorges-engorgees_4065403.html