Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.03.2021 12:46
Het is ook raar dat er dit jaar geen griep gevallen zijn,terwijl er normaal ook rond de 6000 mensen overlijden.
Het is wel jammer dat je niet mag kiezen welke vaccin je wilt,als je toch moet.
Geplaatst door: J
, Datum:
14.03.2021 16:18
Niet heel raar hoor.
Maatregelen die tegen het Covid virus zijn genomen werken uiteraard ook tegen alle andere griep- en verkoudheidsvirussen.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
14.03.2021 16:41
Ik lees op nu.nl dat de eu voor juni het vaccinatie paspoort ingevoerd wil hebben. Ik dacht juist dat Frankrijk en Duitsland, toch wel de 2 grootste landen, hier niet zo positief over waren. Of zijn ze nu van gedachten veranderd?
Dat het er komt maakt voor mij persoonlijk niet zoveel uit, maar een heel gezin dan voor 2x testen is nogal een flinke duit in het zakje financieel gezien...
Zou het echt zo'n vaart lopen?
, Datum:
14.03.2021 17:12
Vaccinatiebewijs is voldoende
, Datum:
14.03.2021 17:14
Maar als je gevaccineerd bent,dan hoef je je toch niet weer te laten testen?
Ik kan me niet voorstellen dat ze straks iedereen gaan controleren.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.03.2021 17:38
Niet alleen vaccinatiebewijs is voldoende. Oók een negatieve test en een bewijs dat je corona gehad hebt. Tenminste...dat is wat de Nederlandse regering zegt. Onder druk van Brussel kan dat misschien veranderen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
14.03.2021 19:05
Ik heb nu al de volgende visioenen.
Alle landen willen mee emmeren over het vaccinatiepaspoort, juni 2021 wordt dus niet gehaald, misschien 2023.
De privacy-complotdenkers zullen vanwege registratie vaccinatie alles in de strijd gooien om hun privacydoemdenktheorieën kenbaar te maken, Ze gebruiken voor het spugen van hun theorieën Facebook, Instagram, Tiktok, Whatsapp, Twitter en andere social medium (hoezo privacy). Gaan ze demonstraties houden die uitlopen op rellen. Dit wordt gefilmd door derden, hoezo privacy..
Personen kopen voor een tientje een vals vaccinatie-bewijs en worden gearresteerd in vakantieland, schreeuwen moord en brand dat Nederlandse ambassade niets voor hun doet.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
14.03.2021 19:19
Nou Carolien@1, lijkt me niet dat je alles moet hebben. Stel je voor dat je én een vaccinatiebewijs én een negatieve coronatest én een bewijs dat je corona gehad moet hebben. Dan moeten we, tenminste diegene die naar het buitenland willen, zorgen dat we vóór die tijd toch maar een keer corona moeten krijgen.
Dat zou pas van de zotte zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.03.2021 20:11
Annetteijkt me duidelijk dat en of moet zijn..😊
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.03.2021 20:46
Leuk dat vaccinatiebewijs. Met een vaccinatie kan je anderen waarschijnlijk nog steeds besmetten ( wel minder).
Sommige deskundigen wijzen erop dat we niet weten hoelang de vaccinatie effectief werkt. Het kan zijn dat de vaccinatie bij een nieuwe variant maar 2 maanden werkt.
Wat ook vreemd is dat ze willen dat iedereen gevaccineerd wordt. Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn ( net als het griepvaccin), zijn al die maateregelen toch overbodig? Er ontstaat dan vanzelf groepsimmuniteit.
, Datum:
14.03.2021 20:59
Om groepsimmuniteit te bereiken moeten er veel meer mensen ingeënt zijn dan alleen de kwetsbare groepen.
Percentage ligt anders veel te laag.
Vergelijk het met de vaccinaties die vrijwel iedereen als kind heeft gekregen. , DKTP, BMR enz.
Daar doet niemand zo moeilijk over. Het heeft ons wel veel gebracht.
, Datum:
14.03.2021 21:19
Je kan bmr vaccinatie niet vergelijken met een griep of corona vaccinatie. Na vaccinatie of door maken van deze infecties heb je levenslange imuniteit en bij griep en corona niet.
Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn zijn krijg je geen druk meer op de zorg.
Zeker kinderen en jong volwassenen inenten is onzinnig, want die krijgen vaak een heftiger reacties op de vaccinatie dan een werkelijke covid19 besmetting.
Geplaatst door: Sailor wim 1
, Datum:
15.03.2021 09:46
Nou dit jaar zijn de plannen 1ste 3 weken in Augustus naar de Drome. Daarna naar Collet de Deze waar de zoon met zijn gezin naartoe gaat.
En natuurlijk is ons kleinkind de trekpleister daar.
In September een treffen met dienstmaten bij Egchel. Daar worden plannen gemaakt om in begin Mei 2022 naar Hongarije te gaan hopelijk in een colonne op bezoek bij een andere dienstmaat die bij het Balatonmeer woont.
Tja dan maar is zien wat er verder gebeurt.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
15.03.2021 09:56
@Daido helaas zijn er genoeg (?) gevallen waarbij mensen die niet te boek stonden als kwetsbaar of risicovol ernstig ziek geworden door covid en daar blijvende klachten aan over hebben gehouden of zelfs zijn overleden. Zo simpel ligt het niet....
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
16.03.2021 09:23
Ik lees net in de Volkskrant van vandaag dat men hoopt dat in juni er in ons land een coronapas met een chip klaar zal zijn met daarop vermeld dat je ingeënt bent , getest of besmet bent geweest. En Brussel wil invoeren dat alle landen in Europa deze pas eisen als men erheen wil reizen.
Dat maakt het met vakantie gaan naar Frankrijk nog moeilijker.
En op het nieuws van 8.00 uur werd gemeld dat er nu ook een Franse variant van het corona virus is opgedoken! Dus we zijn er nog lang niet, helaas....
, Datum:
16.03.2021 09:34
Met alles wat ze willen invoeren...
Lijkt mij toch dat ze eerst maar eens moeten gaan uitzoeken of mensen die gevaccineerd zijn,niet het virus alsnog kunnen overbrengen.
Of dat ze nog besmettelijk kunnen zijn.
Anders is het een grote schijnvertoning die vaccinatie.
Ook nergens staat vast dat als je corona hebt gehad,je het dan ook niet meer kunt krijgen of het toch kan overbrengen.
Als ik gevaccineerd ben,en ik kom in aanraking te iemand die niet is gevaccineerd ( staat niet op zijn voorhoofd)en die heeft het virus wel,wat dan?
Ik hoop niet dat we in een maatschappij veranderen waar je iedereen met argwaan aankijkt.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.03.2021 10:05
Tja, ze hopen wel meer. Ze hopen ook dat in juli iedereen minimaal 1 vaccinatie heeft gehad....
Ik ben erg benieuwd of ze dat na morgen nog zo hard roepen. Of bedoelen ze juli 2022?
, Datum:
16.03.2021 11:47
Ja wilma, zolang Hugo er zit komt alles te laat.
Ze weten zelfs nog niet hoelang de vaccins werken. Met een beetje pech werkt het maar een paar maanden.
Het is te hopen dat er een nederlandse variant komt die sterk overheersend wordt en waarvan iedereen maar 1 snottebel krijgt.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
16.03.2021 15:21
@Lia, als je de griepprik krijgt, ben je ook nog besmettelijk. Het vaccin is ervoor dat je minder snel ernstig ziek wordt door het virus. Als dat niet gebeurd, worden de ziekenhuizen niet overspoeld. Een vaccin heeft dus wel altijd nut. En @Daido ze kunnen nu alleen garanderen dat het minimaal 2 maanden werkt. Hoe lang het exact werkt, kunnen ze theoretisch niet bepalen. Alleen een minimale tijd schijnen ze te kunnen bepalen. Dat is wat ik uit de media begrijp (als leek).
, Datum:
16.03.2021 15:45
Maar dan heb je er toch niets aan?
Dan is dat paspoort in de zomer toch volkomen nutteloos?
Ik dacht altijd dat die vaccin bedoelt is om je niet ziek te maken.
Nu ook weer een zorgmedewerkster die al vorig jaar corona had gehad,en nu weer.
Moet dus weer in quarantaine.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit griep heb gehad.
Dus een bewijs dat je al corona hebt gehad,is nutteloos.
Ik heb steeds meer het idee dat we nooit meer van die virus afkomen.
En het is meer dan een gewone griepje.
Ook niet met vaccineren.
We gaan het meemaken.
Ben wel heel benieuwd hoelang dit allemaal gaat duren.