Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: piotr
, Datum:
04.03.2021 11:37
@slimpie(?) vakantie is een luxe, ik zou niet weten waarom "wij" mee moeten betalen aan jouw commerciele test.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
04.03.2021 12:48
Pjotr, we betalen nu toch eigenlijk ook voor zorg en allerlei voor/van "anderen"
En natuurlijk is vakantie een vorm van luxe, maar anderzijds, ik zie om me heen ook mensen omvallen in depressie of een burn-out omdat de emmer overloopt en ze toe zijn aan vakantie en juist zo uitkijken naar het op vakantie gaan buiten Nederland. Ik kan ze wel begrijpen, als ik naar mezelf kijk, ik heb het echte vakantie gevoel niet in Nederland. Dat krijg ik pas op het moment dat ik in de bergen loop in Frankrijk en mijn favoriete Boulangerie weer binnen kan wandelen. Het vakantie "gevoel" hebben zal voor iedereen anders dan ook anders zijn, maar hoe fijn zou het zijn dat voor iedereen testen kosteloos worden aangeboden zoals Duitsland nu doet. Wat meer zekerheid hebben als je toch graag het verschil wil weten tussen een hooikoorts snotterbel en van welke potje dat dan betaald word zou mij ook niets uit maken.
Om even op het topic terug te komen, wij hebben gewoon geboekt voor Frankrijk dit jaar. De Yelloh Village voorwaarden zijn prima voor elkaar met geld terug garantie, de tijd zal het moeten uitwijzen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
04.03.2021 13:01
piotr....
Ik hoop dat jij niet buiten komt,want stel dat je corona krijgt,dan hoop ik niet dat dat van "ons" belasting geld betaald wordt.
Jij maakt voor niemand uit of vakantie luxe is.
Dus praat niet voor een ander aub.
Geplaatst door: J
, Datum:
04.03.2021 17:07
Vakantie is toch echt een luxe artikel.
En daarvoor is belastinggeld gelukkig niet bedoeld.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
04.03.2021 18:16
@Susanna, Jaap van Dissel verdient flink aan dit hele gebeuren, net als de hele farmaceutische industrie! En, terugkomend op dit topic: wij gaan naar Frankrijk zodra dit toegestaan is. We boeken nooit en gaan op de bonnefooi. Vorig jaar in Nederland gebleven. Ik was blij dat we überhaupt weg konden, wat niet iedereen kan zeggen helaas, en hoewel wij meerdere keren per jaar zeer graag naar de Waddeneilanden gaan hoef ik daar in de zomer niet meer heen. Op de stranden was het prima toeven en echt niet druk maar de campings kunnen niet tippen aan de Franse campings! En het Frankrijkgevoel hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen!
Geplaatst door: Denniz
, Datum:
04.03.2021 19:36
@Carolien@1. Hoor je eigenlijk wel wat je zegt. Jaap van Dissel verdient aan Corona? Dat suggereert dus ook dat hij mogelijk bewust slechte adviezen en gekleurde adviezen geeft? Dat Jaap van Dissel het nooit helemaal goed heeft, of zelfs fout is logisch want hij maakt prognoses. Dat doet het RIVM op de gegevens dieper zijn die via modellen een waarschijnlijk traject aangeven. Het is net als een weerman.. ook op basis van modellen. Ik denk dat je de foute persoon in de foute hoek zet. Ik denk niet dat je enigszins begrijpt dat dit moeilijke materie is en hij geen eerste beste Jan Lul is die op een lokaal forumpje even iemand wegzet. Ik zou graag een nadere onderbouwing zien van “ het verdienen aan Corona”
, Datum:
04.03.2021 19:49
@Denniz, ik weet zeer zeker wat ik zeg, anders zeg ik het niet. Google maar eens op zijn naam + belangenverstrengeling.
Maar ik reageerde alleen op de opmerking van Suzanne. Laten we on topic blijven.
Geplaatst door: Denniz
, Datum:
04.03.2021 21:24
@Carolien on topic is prima, maar je komt echt met ongefundeerde laster. Daar laat ik het bij.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.03.2021 23:15
Voor mij een laatste reactie in deze draad, eenieder mag ermee doen wat hij/zij/x wil...
Laten a.u.b. we niet beginnen aan een opsomming van luxe artikelen die direct of indirect worden gesubsidieerd door / betaald van belastinggeld, daarvoor is de opslagcapaciteit van de server niet toereikend. Van dat geld kunnen we jaarlijks een aantal in Afrika onderhouden. Dus samengevat, dat HELE KLEINE GROEPJE burgers dat tegen die tijd nog niet is gevaccineerd en wel graag op vakantie wil (mits dat is toegestaan uiteraard) kan NAAR MIJN MENING best worden voorzien van een door belastinggeld gesubsidieerde test inclusief schriftelijke bevestiging.
Ik zal daar overigens zeer waarschijnlijk zelf niet eens bij horen. Mijn werkgever (die het deels van de belasting kan afschrijven) is voornemens, in het belang van zijn werknemers en zichzelf (beperking ziekteverzuim), een commercieel testbedrijf in te schakelen om testen te laten uitvoeren van werknemers en hun gezinnen die op vakantie willen.
Behoedt uzelf voor de naïeve gedachte dat er nog oprechte ambtelijk en commerciële topfunctionarissen bestaan die, op alle fronten vanuit hun beroepsethiek, nog zonder dubbele (persoonlijke) agenda zich voortbewegen op dat strijdtoneel. Al die zogenaamde en deels zelfbenoemde deskundigen, experts, goeroes en leiders hebben maar uiteindelijk één belang en dat is hun eigen belang (de beloning, in welke vorm dan ook). Ook dat is corruptie... ethisch heel strikt genomen.
Tenslotte nog het volgende. De toon in dit topic is naar mijn smaak te onaangenaam geworden. Allemaal reacties waaruit naar voren komt dat we niet meer iets vinden, maar beweringen doen met het voorkomen dat de wijsheid en waarheid in pacht is en neigen we zelfs naar (zeer persoonlijke) aantijgingen en soms (bijna) verwensingen. Kennelijk weten we alles (al) van elkaar en vinden we dat we het recht hebben om daarover een duidelijk oordeel te vellen. Erg jammer... Lijkt de dagelijkse Nederlandse politiek wel.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.03.2021 10:50
En allemaal willen we het liefst weer zo snel mogelijk veilig en gezond naar Frankrijk.
Wij hebben zelf, voor het eerst in jaren, nog niet geboekt. Ik ben toch wat voorzichtig. Mocht het kunnen gaan wij wel net zoals vorig jaar weer naar Frankrijk. Dat is ons erg goed bevallen.
Met dit mooie weer begint het wel te kriebelen dus wij hebben zeker al wel wat campings op ons lijstje staan en het zal mij niet verbazen dat we toch iets gaan boeken in deze weken.
, Datum:
05.03.2021 13:41
@Marike, het ligt er natuurlijk aan wat je zoekt, met welk kampeermiddel je reist en of er kinderen meegaan die ook hun wensen hebben maar op de bonnefooi is nog steeds prima te doen in Frankrijk. Je moet dan wel voor lief nemen dat je de kans loopt om na een paar dagen te verkassen. Ik kan me voorstellen dat je daar misschien geen zin in hebt, zeker niet als op en afbreken een halve dag duurt.
Geplaatst door: conny
, Datum:
08.03.2021 12:00
Terug naar de vraag "wat doen jullie met 2021".
Na 2020 in Nederland hadden we (65+) hoopvol een camping besproken voor eind mei en juni.
Inmiddels hebben we hem kunnen verzetten naar eind augustus, hopende dat de vaccins hun werk gaan doen.
Zou fijn zijn.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
08.03.2021 14:16
Voor ons hetzelfde. Wij hebben plannen voor juni. Maar door de traagheid van het vaccineren zien wij niet in dat we dan al op vakantie naar het buitenland kunnen. Niets besproken, dus we zijn vrij om dit te veranderen. Denk dat we dan in Nederland blijven, en in september naar het buitenland gaan. Neem aan dat het tegen die tijd wel mogelijk is. We zien dus wel hoe het gaat lopen. Maar we hopen echt op juni.
, Datum:
08.03.2021 17:10
@slimpie: nee, we gaan het systeem niet nog meer belasten omdat iemand zo nodig op vakantie moet. Wil je toch ? Dan testen bij een commercieel bedrijf. Dat zul je voor de terugreis ook moeten, de Franse overheid gaat jouw test niet betalen
, Datum:
08.03.2021 17:13
@claudia Duitsers kunnen zich gratis laten testen net als Nederlanders. En net als in Nederland krijgen Duitsers daarmee geen schriftelijk bewijs/reisdocument. Dat moeten ze gewoon zelf betalen. Testen om op reis te kunnen zijn overal voor eigen rekening.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
08.03.2021 19:31
Testen puur om op vakantie te kunnen mag wat mij betreft voor eigen rekening (eigen keuze).
Ik ben alleen bang dat het optimisme van de Haagse heren rondom het gevaccineerd zijn van eenieder in juli een stukje zal dalen na 17 maart.... tja!
, Datum:
08.03.2021 19:50
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.03.2021 20:11
Vanaf 4 februari bijna 170000 besmettingen per dag volgens de voorspelling van het rivm. Kuipers voorspelde 1700 mensen op de IC half maart. Daar klopt helemaal niks van en deze mensen bepalen het beleid van Nederland.
Er wordt op de persconferentie gesproken over de derde golf, maar er is helemaal geen derde golf. De cijfers zijn lager dan in december ondanks de verschrikkelijke besmettelijke engelse variant. Ook blijven de besmettingen redelijk stabiel ( ondanks het openstellen van de lagere scholen). Ziekenhuis en ic opnames stijgen niet. De R waarde is onder de 1.
We worden bang gemaakt door onheilvoorspellingen . De journalisten slikken alles voor zoete koek en stellen geen kritische vragen.
De belgische psychiater de Smet heeft daar een interessant stuk over geschreven hoe de bevolking in een angstpsychose wordt gedreven en hoeveel levens niet kapot worden gemaakt.
Vorig jaar toen de situatie rond half maart wel zeer ernstig was konden we 15 juni toch naar Frankrijk. De situatie nu is veel minder erg en bovendien hebben nu het vaccin en testen. Dus ik denk dat de landen dit jaar de grenzen eerder zullen openen. Maar wie weet, komt er toch nog een levensgevaarlijke mutant op ons pad.
, Datum:
08.03.2021 20:14
De situatie is niet erger dan vorig jaar, maar er zijn mettertijd wel meer regels gekomen....
Geplaatst door: Car2
, Datum:
08.03.2021 20:34
@Daido: gelukkig zijn die voorspellingen niet uitgekomen, want:
Basischolen en Voortgezet onderwijs bleven dicht, kinderopvang gesloten, avondklok, horeca mocht niet open, winkels moesten dicht blijven, minder bezoekers, ga zo maar door.
Kan ook anders: Brazilië, omdat ze het daar niet indammen.
Het virus kan daar straks zo gaan muteren dat het vaccin niet meer werkt. Dat is verontrustend.
Hopelijk kunnen wij dit jaar toch Frankrijk nog bezoeken, anders zijn we tevreden met Nederland, is ook mooi.