Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
28.02.2021 16:05
Ik durf niet te boeken
Er gelden andere voorwaarden dan vorig jaar bij campings, nu geld kwijt tenzij je zelf Corona hebt of code rood
Te veel onzekerheid , maak me vooral ook zorgen om de kleintjes met berichten over verspreiding onder kleuters
Geplaatst door: Car2
, Datum:
28.02.2021 17:07
Geplaatst door: J
, Datum:
28.02.2021 18:12
Wij hebben al heel vroeg besloten om in Nederland te blijven.
Zijn heel blij met onze camping bij zee waar we een heel mooi plekje hebben uitgezocht.
We zoeken dit jaar ook voorlopig niets in Frankrijk, misschien in september nog. Voorlopig ziet alles er nog niet heel gunstig uit, zeker in Frankrijk niet. De camping waar we in 2020 heen wilden, die bewaren we nu voor 2022.
Geeft een hoop rust , want in Nederland lopen de beste campings alweer snel vol.
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
01.03.2021 02:14
Ik zie het eerlijk gezegd somber in. Mijn zoon zou 8 juli een congres hebben in Milaan en dat is vorige week geannuleerd. Het congres wordt nu digitaal gehouden. Ik zie dit jaar wel....en als wij toch weg mogen dan wordt het een weekje of iets langer naar Cheverny omdat je daar jezelf ook goed kan amuseren zonder direct onder de mensen te zijn. Maar laten wij hopen dat mijn pessimisme ongegrond is...
Geplaatst door: Karen
, Datum:
01.03.2021 06:16
Zomer 2020 in Frankrijk gekampeerd op camping les Arches. Blij dat we destijds geweest zijn. Het was een stuk rustiger en dan de 2 weken er na op de Veluwe. Voor zomer 2021 wederom les Arches geboekt, reden: volop ruimte, rivier en zwembad, goede corona maatregelen.
In de meivakantie willen we ook graag naar Frankrijk. We denken dat deze vakantie te vroeg komt en hebben gisteren in Nederland geboekt.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
01.03.2021 09:54
Ik gok dat het uiteindelijk net als vorig jaar zal gaan. Begin juni de grenzen gewoon open. Ik kan me niet voorstellen dat Frankrijk toeristen gaat tegen houden. Is toch een grote inkomstenbron. Gelukkig gaan wij op de bonnefooi en heeft Limburg pas laat vakantie. We bekijken het van tevoren. Liefst gaan we naar Lac d'Aiguebellette. Maar als dat niet gaat dan misschien Oostenrijk, Italië, Slovenië of Tsjechië... Naar een Nederlandse camping ga ik niet. Hoe mooi NL ook is.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
01.03.2021 11:57
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.03.2021 12:56
Dus als je de pech hebt nog geen prik gehad te hebben voor je op vakantie gaat,kost het je een hoop geld voor zo'n test?
Dat is lekker dan...
Geplaatst door: Wima
, Datum:
01.03.2021 15:51
Vanmorgen omgeboekt naar Nederland. Hetzij met gemengde gevoelens, maar nu valt er nog wat te kiezen....
Geplaatst door: conny
, Datum:
01.03.2021 15:55
... en weer testen/quarantaine als je terugkomt ? Hoe gaat dat gecontroleerd worden ?
Of schuiven we de vakantieplannen maar weer door ?
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.03.2021 19:45
Het kan deze zomer nog alle kanten opgaan. Wij gaan ook zeker niet alvast boeken in het buitenland, zou mij geen rust geven. Wel hebben we 9 dagen geboekt op duinencamping op de Waddeneilanden, zat verder bijna zo goed als vol. We hopen daarvoor nog naar t buitenland te gaan, t liefst camperen. Zo kunnen we misschien de kansen wat spreiden. Maar we hebben ook nog een vliegvoucher. Sinds wij met kinderen gaan kamperen, was t fijn al vroeg te boeken om zo mooie plekjes met vrije uitzichten te bemachtigen. Maar vroeger gingen we gewoon rijden, en zagen wel waar we uitkwamen. En wat zou dat fijn zijn dat t misschien toch zou kunnen dit jaar. We wachten af, en maken er t beste van.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
03.03.2021 09:32
@lia: dus de overheid (wij, de andere belastingbetalers) moeten jouw test betalen omdat je op vakantie moet ? Je presenteert jezelf alweer als de "vakantiedrammer". Net als vorig jaar.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
03.03.2021 11:35
Dank voor de eer!!
Ja mischien ben ik een vakantie drammer...
En mischien heb jij alle tijd om weg te gaan.
En ben gelukkig niet de enige die gewoon graag op vakantie wil.
En laten we aub geen discussie beginnen over belasting geld.
Ik betaal tenminste belasting!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.03.2021 14:05
Jaap van Dissel roept al tijden dat er een derde golf aankomt, maar tot nu toe zie ik alleen golven van de zee.
De situatie is veel beter dan vorig en toen konden we 15 juni weg. Ik hoop gezien de situatie dat het dit jaar eerder mag, maar als dat niet zo is dan zij het zo.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
03.03.2021 17:24
Het voorspellend vermogen van dhr. Jaap van Dissel is gebaseerd op cijfers en ik vrees dat dit bewaarheid gaat worden. De besmettingscijfers stijgen, dus niet te vroeg gejuicht. We wachten af wat mogelijk is tegen de zomer. Ook dan zullen we kleine campings bezoeken met aerosolen-vrij sanitair hetzij in NL, hetzij in FR. Frankrijk heeft natuurlijk onze voorkeur.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.03.2021 18:08
Dat is nu juist het probleem met Jaap van Dissel dat hij goochelt met cijfers en grafieken. Net als Kuipers. Als je meer mensen test test krijg je meer positieve uitslagen. Het percentage van positieve uitslagen van getesten mensen gaat zelfs omlaag.
En belangrijkere indicator is het aantal ziekenhuisopnames en ic bedden. Die blijft redelijk stabiel.
Jaap van Dissel ontkent overigens nog steeds dat aerosolen een belangrijke rol spelen bij besmettingen. Volgens hem komen de messte besmettingen door grote druppels. Je kan rustig in een ruimte met aerosolen verblijven als je maar op 1,5 m blijft.
Dit in tegenstelling tot zijn collega 's uit Duitsland en Belgie.
Geplaatst door: J
, Datum:
03.03.2021 18:20
Hè Susanna, wat moet ik me voorstellen bij aerosolenvrij sanitair?
En hoe kun je dat vooraf evt beoordelen bij een camping?
, Datum:
03.03.2021 19:57
@J, zie topic “aerosolen-vrij sanitair” d.d. 09-07-20. Daarbij vind je aardige tips die hieraan voldoen. Echter, het is raadzaam vooraf telefonisch of via de mail te informeren hoe en of dit goed geregeld is. Soms geven de foto’s al aan dat wc’s/douches aan de buitenzijde gelegen zijn. Ook handig is om een tijdstip te kiezen waarop weinig anderen zullen gaan douchen (bijv. ‘s middags i.p.v. ‘ochtends vroeg).
, Datum:
03.03.2021 20:00
@J, nog even een aanvulling. Je kunt ook zoeken naar campings met privé sanitair. Voor afgelopen zomer heb ik die zoekfunctie ook gebruikt bij het zoeken naar geschikte campings.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.03.2021 00:03
@Piotr: En wat is er mis met het betalen van de testen van het belastinggeld? Er zijn veel mensen in NL die huur-, zorg- of kinderopvangtoeslag ontvangen en ook op vakantie gaan. We betalen met z'n allen voor allemaal, dat is het principe. Dus als we voor die kleine groep NL betalen die zich (a.g.v. het overheidsprogramma) nog niet hebben kunnen laten testen, dan vind ik het niet verkeerd dat een test daarvoor in de plaats ook uit die pot komt.
Dat u er voor kiest om op basis van uw risicobeoordeling niet naar het buitenland te willen, dat is uw keuze. Net zoals iemand anders een andere visie op die risico's heeft en diens keuze daarop maakt. Sommige mensen gaan samen schaatsen, anderen gaan samen protesteren en weer anderen willen op vakantie.