Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
03.02.2021 09:08
De zomer beslissen we pas eind juli maar we hebben besloten de vakantie half juni om te gooien naar Nederland. Gezien de traagheid van de landen om dingen los te gooien (mede gezien 3e golf) en daarmee restricties door testen, onzekerheid of beloften vaccinatieleveringen wel worden gehaald en dat we al over 12 weken (begin mei) de knoop toch moeten doorhakken met kans dat hier weinig meer te krijgen is, hakken we het nu door. We hebben toch eind augustus al de Franse bergen plus Zwitserland dus Berner Oberland gaat naar 2022. Het wordt in juni of vlakbij Dwingeloo of richting net boven Almelo met neiging naar 2e gezien Duitsland nabij. De zomer willen we uiterst voor inspannen dus kijken eind juli pas of er dan nog belemmeringen zijn. Dan ben je verder in 2021.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
03.02.2021 17:41
Ten eerste zijn we afhankelijk van mijn baas, wanneer ik vakantie heb, en dat is nu nog niet bekend..
Werk in een winkel waar veel toeristen komen, en hier, en ook wanneer dan de meeste toeristen komen, is pas laat, omdat we het hier als laatste schoolvakanties zijn. Hoop niet dathij pas daarna gaat, want dan is het half september.
ahoop dus voor het seizoen, en dat we in juni vakantie hebben.
Nu is het voor ons niet zo'n probleem, want reserveren doen we nooit. We hebben een camper en gaan met z'n 2en.
Hoop toch dat we net als vorig jaar, Nederland uit kunnen. Vorig jaar toch nog via Luxemburg, Duitsland en flink eind Frankrijk nog in geweest.Maar eigenlijk was het van te voren de bedoeling, dat we naar noord Spanje, of andere kant, richting Tsjechië te gaan. Vanwege corona werd het toch weer Frankrijk. Niet erg, Frankrijk is prachtig, maar inmiddels hebben we er al heeel erg veel gezien, en wil je weleens wat anders. We gaan het zien, we horen bij de leeftijdsgroep, dat we tegen die tijd misschien wel gevaccineerd zijn, dus wie weet.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
03.02.2021 20:01
, Datum:
04.02.2021 10:14
@Car2, is dat net over de grens bij Dresden? Op streetview ziet het er mooi uit. Ik ben ooit eens bij Dresden geweest en toen via het dorp met de houten notenkraker even de grens over geweest (denk ongeveer 10-15 jaar terug). Het café daar was erg goedkoop. De wegen varieerde toen. Ene keer goed andere keer gatenkaas. Maar dat zal wel verbeterd zijn.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.02.2021 18:16
Geplaatst door: Den
, Datum:
04.02.2021 18:44
Prima land, mooi en voordelig.
Ik ken het land wel behoorlijk, maar mijn ervaring is dat het soms wel 1 a 2 weken achter elkaar echt beroerd weer kan zijn, terwijl andere jaren het maanden strak blauw mooi weer en warm is. Boeken is dus link.
Geplaatst door: koen
, Datum:
04.02.2021 23:30
De man van Pfizer was vanavond heel concreet bij OP1: op midzomernacht (21 juni) hebben we het probleem Corona onder controle. Het late voorjaar en de zomer lijkt dus goed te komen. Daarvoor nog wat meer voorzorgsmaatregelen.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
05.02.2021 01:05
, Datum:
05.02.2021 09:43
@Koen, zou mooi zijn. Maar neem aan dat het onder voorbehoud leveringen is en eventueel andere vaccins die erbij komen. Eerder liepen die leveringen al vertragingen op dus hoop niet dat dat in Q2 weer gebeurt. Dan schuift alles op. Merkel had het laatst erover dat tegen de herfst iedereen is geprikt.
@Car2, bedankt voor de tips. Ik mail ze door naar mijn ouders. We hadden het eens erover om ooit eens weer naar de buurt van Dresden te gaan. Wellicht een huisje huren tussen Tsjechie en Dresden in.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.02.2021 15:13
Wij zouden begin mei naar Normandie gaan (was doorgezet van mei 2020, toen naar oktober 2020 doorgezet en uiteindelijk naar mei 2021 doorgezet). Afgelopen week in overleg met verhuurder besloten definitief te annuleren. Het door ons gehuurde huis was inmiddels verkocht en we krijgen de aanbetaling terug. We mochten ook (weer) doorschuiven of een ander huis selecteren, maar dat hebben we even laten zitten. Zeer coulante houding overigens van de verhuurder, daarom beloofd volgende keer weer via hun te boeken als we die kant op gaan. Het weekje mei hebben we omgezet naar Zuid Limburg. Zo weten we (vrij) zeker dat we kunnen gaan. Afgelopen oktober in dezelfde omgeving (ander park) prima week gehad, heerlijk wandelen en (elektrisch) fietsen (toen zouden we dus ook eigenlijk naar Normandie gaan). Helaas was de horeca toen dicht en uitstapjes de grens over konden niet. Hopelijk kan dat in mei a.s. wel, maar ook als dat niet zo is vermaken we ons daar vast wel weer.
Verzetten van het weekje Normandie naar de zomer hebben we niet voor gekozen, omdat we in augustus al 10 dagen hebben gepland richting Zuid Duitsland. We vinden dat te ver van elkaar liggen (ruim 600 km, terwijl we juist voor Zuid Duitsland kozen vanwege de reis die we dan in 1 dagje kunnen afleggen).
Geplaatst door: Noa
, Datum:
25.02.2021 23:03
We hadden heel graag naar Italië en/of Slovenië willen gaan dit jaar maar we verwachten niet dat we in de zomer massaal en onbeperkt Europa in kunnen. En mocht het wel zo zijn dan weet ik niet of we dat al wel willen. We hebben daarom besloten 2 stukjes Nederland te gaan ontdekken waar we eigenlijk nog nooit geweest zijn: we gaan eerst een week naar de Noord Hollandse kust en aansluitend 10 dagen naar de Zuid Limburgse heuvels. De campings zijn gereserveerd want ja, er was inderdaad niet heel veel plek meer. Het duurt nog heel lang, maar we hebben er echt zin in!! Fijn om op deze manier toch wat vooruitzicht te hebben.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
26.02.2021 10:15
Geplaatst door: conny
, Datum:
26.02.2021 16:34
We hadden (hebben ????) een klein beetje hoop om eind mei naar de Dordogne te gaan, maar de laatste berichten in (vooral Nord en Alpes-Maritimes) zien er zorgelijk uit.
Plannen (weer) onzeker.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.02.2021 17:56
@Noa, Zuid Limburg is heel mooi. En al bijna buitenland. Helemaal als je toch de grens over zou mogen, dan heb je nog veel meer mogelijkheden.
Mocht dat het geval zijn: bezoek dan Luik 'ns in plaats van Maastricht (tenzij je nog niet zo vaak in Maastricht bent geweest). Luik is heel verrassend (je moet er wel tegen kunnen dat het niet overal mooi is, maar zeker leuke straten en verrassend). En bij bijvoorbeeld Vaals de grens over is meteen echt buitenland: ze spreken er Frans of Duits. Wij hebben afgelopen oktober een prima week gehad in deze omgeving en we gaan begin mei weer die kant op. In oktober was de horeca dicht en mocht je formeel niet de grens over. Zelfs onder die omstandigheden heel leuk gehad (weer zat wel mee). Heel veel wandelen door de heuvels en een dag een elektrische fiets gehuurd (was voor ons voor het eerst). Prima vermaakt, regelmatig onderweg een kop koffie gehaald met een puntje vlaai.
Ook als je niet de grens over kunt is er genoeg te beleven, je kunt zelfs wijngaarden bezoeken (wij deden dat in Holset) inclusief proeverij. En dan met het zonnetje op de heuvels lijkt het bijna Frankrijk!
, Datum:
27.02.2021 12:09
Ook van mijn kant een paar tips als je de grens in Limburg over mag:
Aachen: Kan je goed winkelen en er is een dom-museum wat interessant is. Die is niet in de Dom zelf maar pal om de hoek.
Val DIeu: Abdij net rechtsonder Maastricht. Lekker bier. Wij drinken daar altijd wat bij het restaurant aan de overkant van de weg.
En qua wijn is Apostelhoeve ook erg mooi.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
27.02.2021 13:00
Wat leuk al die tips! Heel veel dank! We gaan ons zeker vermaken. We houden van wandelen en fietsen en een lekker biertje zo af en toe.
Aachen zijn we al eens geweest, de andere tips zet ik op mijn lijstje 😊
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.02.2021 19:03
@Noa, mocht je van wandelen houden, de regio zuid/oost limburg zou 7 "bergen" hebben. Deels liggen ze wel in Duitsland. https://www.visitzuidlimburg.nl/te-doen-in-zuid-limburg/routes-in-zuid-limburg/dutch-mountain-trail-en-de-seven-summits/
De hele route is 100 km, maar je kunt de 7 bergen ook als afzonderlijke rondwandeling lopen en dat is telkens tussen de 5 en 9 km geloof ik. Aangezien ik niks anders doe tegenwoordig als wat rondwandelen heb ik het boekje afgelopen maand gekregen, nu nog x kijken wanneer we die kant opgaan. Het boekje ervan is bij de NKBV te koop of bol.com. Misschien ook nog leuk voor PetraHM maar ik verwacht dat zij deze route al wel kent.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
27.02.2021 20:58
@Noa hier staan ook heel mooie wandel en fietstochten bij . Over de Via Belgica vonden de Romeinen hun weg door Zuid-Limburg., een stukje oudheid
https://www.viabelgica.nl/
Geplaatst door: Broziet
, Datum:
28.02.2021 00:06
Bij ons komen de twijfels steeds meer om niet te gaan naar Frankrijk..wij hebben onze voucher ingezet voor juli '21omdat op de voucher 31-12-'20 stond. De vooruitzichten zijn niet echt positief. Officieel zijn de vouchers toch 18mnd geldig?.
Ik vind t echt moeilijk. Om nu nog langer te wachten om een camping in NL te boeken is straks alles weer vol..of ik ben 50 tot 75% van het totaal bedrag kwijt als we toch naar Frankrijk kunnen...Dan zet ik liever mn voucher in voor zomer 2022?
Moeilijk he?🤔😟
, Datum:
28.02.2021 14:43
Ik wilde nog wel afwachten maar mijn ouders wilde graag omgooien. Zodoende besloten om alles een jaar uit te stellen en eind augustus 2 weken naar Drenthe (Landal Hunerwold; eerste keer in die hoek na vorig jaar aug Hof van Saksen) en 2 weken Zuid-Limburg (nabij Noorbeek) te gaan. Ze wilden graag rust hebben qua vooruitzicht en vonden het nog te onrustig qua ontwikkelingen in Europa en weinig vooruitgang. Misschien dat we in november nog gaan vliegen (stedentrip) maar dat wachten we eerst even af.