Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.01.2021 08:18
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.01.2021 16:49
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
15.01.2021 17:02
@ Claudia, ik heb een snelklapper maar met die kinders in eigen tentje ben ik nog steeds supersloom. Zeker nu ze pubers worden.. voordat ze in de ochtend uit de tent zijn, tergend langzaam ontbijten ("ja halloo ik ga niet zonder eten weg hoor heb kei honger" ) dan zijn ze plots uit zicht - ergens richting sanitair- en komen ze niet meer terug. Dusssss ik heb minder werk om mijn vouwwagen in te klappen maar dat ik sneller weg ben.....
, Datum:
15.01.2021 20:29
@mar3tent, ik lig in een deuk hier!
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
16.01.2021 13:49
Toen onze 4 kinderen nog mee gingen sliepen ze op luchtbedden en op de dag van vertrek trok ik altijd als eerste de stoppen uit de luchtbedden...... Dan komen ze er net iets eerder de tent uit
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
26.01.2021 13:42
Ik vind het lastig hoor.
Wil zo graag boeken, lekker iets om naar uittekijken, de omgeving uitpluizen op Google earth.
We wilden dit jaar voor het eerst iets huren, grotere organisaties bieden wel garanties. Sommige campings bieden zelf een corona garantie, maar die gaat dan alleen dekken als je zelf niet kan ivm besmetting en quarantaine, en niet als het land code oranje /rood wordt.
Tenminste, zo heb ik het begrepen, een annuleringsverzekering die dit dekt heb ik ook nog niet gevonden, iemand anders wel?
En als we toch weer gaan kamperen, alles ligt klaar wat dat betreft, ben je dan alleen je aanbetaling kwijt? Of moet je dan toch de hele geboekte periode betalen? Dit heb ik namelijk wel een keer in Nederland gehad.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
26.01.2021 14:18
Hi. Wel afgelopen zomer (2020) hebben wij onze vakantie in Frankrijk geannuleerd. We hadden een huuraccommodatie op camping beau rivage in st ambroix en een huuraccommodatie op camping ser sirant. Beiden boden een voucher aan om aankomende zomer te gebruiken. Anders goed opletten voor welke datum je kunt annuleren zodat je alleen je aanbetaling kwijt bent. Succes!
, Datum:
26.01.2021 14:25
@famh, bij hem veel Yelloh campings, kun je nu nog boeken voor de zomer, met daarbij de garantie dat je 2 dagen voor aankomst zonder opgave van geldige reden, mag annuleren en dan je geld terug krijgt dus geen voucher. Wellicht is dat een optie?
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
26.01.2021 14:32
Van Yelloh heb ik het idd gezien, al zijn er wel wat uitzonderingen voor het hoogseizoen, eurocamp doet het ook.
Vorig jaar inderdaad vouchers, maar zal dat nu nog zijn nu corona geen onvoorziene omstandigheid meer is.
Ik denk dat we dan toch voor een grotere organisatie moeten kiezen, al gaat normaal gesproken onze voorkeur daar niet meteen naar uit.
Ook zeggen de verzekeraars dit
Let op: sloot u de Doorlopende Annuleringsverzekering af na 25 maart 2020 of is uw Alles in één Polis verlengd op of na 1 november 2020? Dan is er geen dekking op basis van de kleurcode oranje of rood dat ontstaat door corona.
Voor kortlopende annuleringsverzekeringen is geen code rood of oranje dekking.
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
26.01.2021 16:17
Cap Fun biedt goede garantie. Wij hadden vorig jaar geboekt en geannuleerd. Dit jaar weer. Vooruit betaalde geld is verwerkt. En mocht de vakantie dit jaar weer niet door kunnen gaan, dan krijgen we ons geld terug.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.01.2021 16:36
Onze vakantie van vorig jaar mei ging natuurlijk niet door,en heb daar een voucher voor gekregen.
Ik had bij een particulier een huis geboekt,in de Var.
Dus aanstaande mei zouden we daar in principe heen gaan,maar ik heb hem vorige week geannuleerd.
Ik heb er geen vertrouwen in dat de vakantie in mei door kan gaan.
Dus heb ze gemaild en gezegd dat ze de weken weer vrij kunnen geven voor verhuur.
We hadden al €600 aanbetaald,maar dat stort hij terug.
In september gaan we hopelijk wel 3 weken naar de Languedoc
Geplaatst door: Anne
, Datum:
28.01.2021 16:01
Ik heb ook de camping voor juli. geboekt . Je kon er een annuleringsverzekering bij afsluiten mocht het wegens Covid niet door gaan, dit gedaan.
Afgelopen oktober zouden we naar Schotland, de accommodatie konden we kosteloos doorschuiven naar nu mei. Maar ben bang dat dat ook niet door gaat. Dus maar weer uit stellen naar oktober. We zien wel wat het wordt. Maar dat we ooit weer gaan, is zeker.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
30.01.2021 23:09
We zien het wel! Al 3x een tripje met dochter naar de Mullerthaltrail in Luxemburg uitgesteld (1x wegens gezondheid; 2x wegens corona). Afgelopen zomer zijn we alleen een weekend naar het Lauwersmeer geweest (tijdens het slechtste weekend van het hele jaar) en een weekje naar de Ardennen. Komend jaar zouden we graag naar Zweden willen om het Hoge Kustpad te lopen. Mocht dat niet lukken, dan is het Krijtlandpad in Zuid-Limburg ook nog een optie.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
31.01.2021 16:15
Goed bedoeld aandachts-punt voor iedereen
Wij hebben al ruim 20 jaar een doorlopende reis & annulerings-verzekering bij Univé (en dan ook nog het meest uitgebreide pakket)
Helaas kwamen wij er achter dat de 'kleine lettertjes' zijn veranderd; alles wat te maken heeft met Covid wordt NIET meer vergoed.
Tevens hadden wij eind 2019 een reisje Sardinië geboekt voor maart 2020 - kregen een voucher
Nu dreigt die voucher niet uitbetaald te worden - ook hier doet de annulerings/reisverzekering niets meer mee en onze rechtsbijstand/Univé
ook niet.
Wees dus even alert - en check je verzekeringen even.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
31.01.2021 16:30
We weten het ook nog niet. Op 21 maart stond nog een ski vakantie in de planning (vorig jaar sept met een voucher geboekt), maar zo als het er nu uitziet gaat dat niet door. En hoe we daar financieel uitkomen maakt eigenlijk niet zoveel uit; als je wel gaat ben je het geld ook kwijt, plus nog wat meer voor de reis en het verblijf. Ook hier staan meerdere berichten over hoe goed het vorig jaar in NL is bevallen. Ik denk dat dat ook zo wel zal zijn (we gaan met de eigen caravan). Maar de Provence, Middellandse Zee, gorges, lavendel, Franse dorpjes, Atlantische kust, drie weken geen regen, het stokbroodje, de reis naar het zuiden. Ik zal dat toch missen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
31.01.2021 19:31
@Toon
Zo denk ik er ook over..
Vakantie is toch leuker in een geheel andere omgeving.
En dat heeft niets te maken of Nederland mooi is of niet.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.02.2021 14:09
Inmiddels toch de keuze gemaakt, knoop doorgehakt en twee campings gereserveerd voor in de zomervakantie. Twee weken aan de MLZ en op de terugweg nog een kleine week t.h.v. Geneve. Beiden campings met een bescheiden aanbetaling, dus dat risico nemen we voor lief. Maar we hebben inmiddels goede hoop op een, weliswaar aangepaste, mogelijkheid in de zomermaanden.
Zoals hierboven ook aangegeven, het gaat om het idee, de omgeving en sfeer. We hebben over de jaren regelmatig in NL op een camping gestaan, maar voor ons is dat toch echt anders. Het meest simpele voorbeeld daarbij is alleen al het stokbrood.... Hoe dan ook we hebben goede moed en veel zin :-))
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
01.02.2021 15:51
slimpie, wij zijn, als alles meezit en en de grenzen open zijn, ook van plan naar een camping aan de Middellandse Zee te gaan.
Welke camping hebben jullie gereserveerd?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.02.2021 23:18
Wij zijn voornemens om naar La Plage et du bord de Mer in Vendres/Valras-Plage te gaan. Mooi gelegen direct aan zee, nog een beetje caravan-tent camping met niet te veel verhuur.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.02.2021 12:50