Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
29.10.2020 20:33
@Toon1
Het gaat niet alleen om jou.
Het beter voor het personeel in de zorg dat je een paar later dood gaat. Ze hebben het nu veel te druk om je te verplegen, ze lopen op hun tandvlees!
Geplaatst door: Henk
, Datum:
30.10.2020 11:53
2021...... tja wie zal het zeggen, op basis van huidige situatie is er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen.
Als het kan natuurlijk richting Frankrijk, maar alleen als er geen mondkapjes enzo meer nodig zijn. Vakantie is voor ons even ontsnappen aan de normale wereld en als je dan weer geconfronteerd wordt met al dat corona gedoe, dan is de lol er al weer af.
Geplaatst door: Toon1
, Datum:
30.10.2020 14:32
Car2 en Oma, ik zal sorry zeggen, maar niet menen.
Stel je hebt een kunst gebit, hoorapparaat, steunzolen, rollator met zuurstofflessen, en je bent aan de chemo.
Langzaam maar zeker sukkel je naar het einde toe met al je pijntjes.
Je kunt nu je familie en je kleinkinderen niet lastigvallen, maar eens komt de dag.
Die aftakeling bedoel ik, als je dan moet kiezen, dan maar een jaar eerder.
We dwalen af van het onderwerp, sorry, volgend jaar lekker zonder corona op vakantie.
Wordt tijd dat ze er een serum voor vinden i.p.v. al die regeltjes.
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
30.10.2020 16:59
Normaal gesproken boeken wij in november, omdat we vast zitten aan de laatste week van juli en 1e 2 weken van augustus. Dit jaar zijn we wel naar FR geweest en ik ben heel blij dat we dat, ondanks twijfels, wel gedaan hebben, maar nu weet ik het niet. Misschien een voorseizoenplaats in NL? Misschien toch boeken? Misschien toch afwachten? Blèh, niets aan, maar zolang dit het ergste is, heb ik niets te klagen.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
30.10.2020 17:15
Wij boeken nooit, gaan altijd op de bonnefooi. Net als dit jaar zien we op het laatste moment wel of we weg kunnen. Ik reken nergens op en alles wat kan is een cadeautje.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
30.10.2020 21:42
Hummm Toon1, er zijn genoeg familieleden die zonder aftakeling veel te vroeg overlijden. Neem het je niet kwalijk, maar vind persoonlijk je opmerking daaromtrent ietwat ongepast.
On topic: Normaal ben ik ook al bezig met de voorpret. Voelt dit jaar tot nu toe wel anders. Waar ik meestal wel bepaalde voorkeuren heb, kan ik mij nu er wat moeilijk toe aanzetten om er echt in te duiken. Het voelt allemaal een beetje onbestemd door de grote onzekerheid van wat er komen gaat... Afgelopen jaar heerlijk rustig op een Frans rivierstrandje vertoeft op ruime afstand van anderen en met een Nederlandse (digitale) krant met grote foto's van de overvolle Nederlandse stranden... ;-)
Onlangs toch besloten wat langer af te wachten en dan de (eventuele) consequenties voor lief te nemen. Het blijft toch een luxe en de basis, met z'n allen gezond (èn levend) blijven is toch het belangrijkste.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
01.11.2020 13:30
Het wordt hoe dan ook zomer in 2021, toch?
En je moet er zelf iets van maken! De één kan dat overal, de ander heeft daar wat meer voor nodig... Wij zien wel. Frankrijk is leuk, maar Nederland kan zeker ook leuk zijn!
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
08.11.2020 19:03
Wij boeken nooit. Zijn dit jaar nergens geweest. Maar dat ga ik niet nog een jaar volhouden. Dus waarschijnlijk gewoon weer op de bonnefooi naar Frankrijk. Hopelijk in de meivakantie al. Maar dan moet alles wel de goede kant op gaan. Doordat we op de bonnefooi reizen kunnen we last minute nog anders besluiten. Dat scheelt.
Geplaatst door: Ona1991
, Datum:
13.01.2021 17:57
Wij aanzien het allemaal even. Frankrijk stond sowieso niet op de planning (of toch niet op de campings allesinds). best case scenario gaan wij in juni een weekje vliegen naar Spanje costa dorada, in november een weekje naar centerparcs in Frankrijk bij Disney.
Vastleggen doen we nog niet. Andere jaren enorme vroegboekers en ligt alles deze periode wel vast. Nu wachten we even af of reizen tegen die periodes wel mag en hoever de vaccinaties e.d staan. Denk dat we hooguit maandje of 2 vooraf boeken, of van zodra duidelijk wordt dat er echt overal goed versoepeld wordt en we uit het dal aan het klimmen zijn.
Er komt in maart ook een puppy bij bij ons en sinds november hebben wij 2 kittens geadopteerd dus lange reizen zien we sowieso niet echt zitten dit jaar. Wat weekendjes en als de situatie het toelaat 2x een weekje de grens over is voor ons dit jaar ver en lang genoeg.
Geplaatst door: Koert
, Datum:
13.01.2021 18:19
Wij doen a.s. zomer niets en blijven gewoon werken: door de lockdown is onze winkel al sinds half december dicht en zijn onze inkomsten gestopt. Als we dan na de lockdown weer de winkel 2-3 weken zouden sluiten (wat we normaal dus wel doen) dan wordt het financieel gezien krap,
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
13.01.2021 19:32
Wij willen graag naar het meer van Annecy maar na 5 campings benaderd te hebben, blijken de meeste campings al vol te zitten in regio. Uiteindelijk met goede reservering voorwaarden een camping bij Yelloh Village geboekt (tot 2 dagen voor aankomst, zonder reden van opgave, annulering en geld terug dus geen voucher)
Geplaatst door: J
, Datum:
13.01.2021 19:42
De huidige situatie nodigt niet uit om aan vakantie in het buitenland te denken.
Voorlopig blijven wij in het voorseizoen in Zeeland. Lekker lange wandelingen, fietstochten, terrasjes aan zee en zeker geen overvolle stranden maar volop ruimte.
Of we in het naseizoen nog naar Frankrijk kunnen? We wachten het af, dat is nu niet het belangrijkste.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
13.01.2021 20:16
Afgelopen september mijn Sunweb voucher gebruikt om een wintersportvakantie te boeken op 21 maart in Frankrijk. Gisteren tijdens de persconferentie vernomen dat we in maart niet moeten rekenen op vakanties in het buitenland. Virologen geven aan dat als de Engelse variant over het vasteland zou gaan, we ook komende zomer "vastzitten" . We wachten dus maar af.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.01.2021 22:17
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
14.01.2021 06:24
@claudia, wij hebben ook een yelloh camping geboekt bij Anduze, inderdaad een goede actie met kosteloos annuleren. Daarna gaan we naar camping l ideal, voor de derde keer, aan het meer van Annecy. Ik kon hier voor 10 dagen ( of langer) wel boeken. Is wel in augustus maar ook in de schoolvakantie.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
14.01.2021 14:17
@Claudia, Bij camping Nubliere komen iedere dag wel plekken vrij in het hoogseizoen. Wij boeken nooit, zorgen altijd vroeg op een bepaaldde camping te zijn en het lukt altijd om wat te vinden. Ook op Nubliere in Doussard, zelfs toen de tour er was lukte het!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
14.01.2021 16:23
Ik wens dat ik komende zomer op een Italiaanse camping zit aan een meertje ofzo.
Ik ga dit jaar niet in april alsnog die NL camping boeken "om maar een plekje te hebben komende zomer" "omdat alles vol lijkt te lopen"
Ik wil ook geen vouchers ofzo en dat ik dan daar weer volgend jaar rekening mee moet houden. Dus denk dat het "niks boeken" wordt en we zien wel.
Ik zie het nog gebeuren dat landen vaccinatiebewijzen gaan "eisen", dan wordt t toch Nederland, we vallen - gelukkig- in geen enkele categorie die eerder aan de beurt zou mogen zijn.
Derhalve dus eigenlijk ook helemaal geen zin om iets uit te zoeken. Nu ze bij Wie is de Mol in Tsjechie zijn, denk ik "ohja leuk" had jaren terug al zitten speuren voor een vakantie in "Moravië" (vond het zo mooi en middeleeuws klinken ;-)). Vrienden willen graag naar Kroatie, maar daarvan denk ik nu "dat zijn 4 landen te doorkruizen, veel te ingewikkeld, als het weer uit de hand loopt met code geel, oranje, rood"
Dus vooralsnog blijft t bij hopen op bergen in de buurt en uitzicht op water. Vooral dat eerste heb ik echt onwijs gemist afgelopen jaar op de NL camping!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.01.2021 17:35
Ik sluit me bij je aan @Mar3tent! Ik blijf hopen om op de bonnefooi naar Frankrijk te kunnen reizen en heb alvast voorpret over die mogelijkheid! Overigens geloof ik niet dat er vaccinatie bewijzen o.i.d. gevraagd zullen worden. Hoop het niet zeg! Ik kan me wel voorstellen dat er een snel test of negatieve test gevraagd zal worden. Hoewel dat ook nergens op slaat..
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
14.01.2021 21:49
Afgelopen zomer 2x een weekend in Groningen geweest en een week in de Belgische Ardennen. Hopelijk lukt het om in juni een maand naar Zweden te gaan om het Hoge Kustpad te lopen. We boeken niets. Als dat niet haalbaar is misschien toch weer naar de Ardennen, camping Chalet Weekend
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.01.2021 07:22
Dank voor jullie tips!
Wij hebben een niet zo makkelijk verplaatsbare vouwwagen (Cabanon Mercury), dus willen echt zekerheid hebben om voor minimaal 10 dagen ergens een plek te hebben vandaar nu voor Camping Douce Provence gekozen (nog niet zo lang onder de Yelloh vlag)
Volgend jaar hopelijk een nieuwe snelklkapper aanschaffen, zodat we wat meer kunnen rondtrekken nu de kinderen toch in hun eigen tentje slapen :)