Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.10.2020 17:00
Normaal gesproken ben ik al wel veel meer aan het zoeken naar een leuke camping en dit jaar heb ik dat nog niet gedaan.
Wij zijn afgelopen zomer toch gewoon naar Zuid-Frankrijk gegaan en ik moet zeggen ik zou zo weer in corona tijd richting Zuid-Frankrijk gaan. Wij zijn in de Ardèche en aan zee bij Valras Plage geweest en op beide plekken genoten. Het is vooral belangrijk om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en dan kun je perfect op vakantie naar Frankrijk. Sterker nog, toen wij de berichten lazen over de overvolle stranden in Nederland lagen wij op een heel rustig breed zandstrand in Vendres/ Valras Plage (heerlijk!). Als het enigszins kan gaan wij weer richting Zuid-Frankrijk. Ook in Corona tijd is dat ons heel erg goed bevallen. Ik zou juist in deze gekke tijd eerder richting Frankrijk gaan dan in NL blijven, maar dan moet het natuurlijk wel mogen!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.10.2020 22:10
Wij boeken de laatste 4 jaar niet meer van tevoren. Onze vakanties zijn van tevoren bekend (ik 5 weken waarvan de middelste 3 altijd bouwvak en mijn man 3 weken bouwvak) zodat we daar in ieder geval niet mee zitten. We hopen dat we, net als afgelopen zomer, fijn 3 weken naar Frankrijk kunnen. En mocht dat er niet in zitten, dan zien we tegen die tijd wel wat we gaan doen. We hebben wel besloten dat onze jaarlijkse zonvakantie in de winter naar Gran Canaria niet doorgaat. Toevallig gaan we in de periode februari/maart verhuizen, dus ook handig om die periode gewoon thuis te zijn.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.10.2020 08:43
@Marieke...helemaal mee eens!!!
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
25.10.2020 13:28
Vorig jaar stond ik er iets nuchterder in, maar dit jaar kijk ik nog niet vooruit. Eerlijk gezegd vonden wij het weekje in augustus zo fijn, dat wij tegen elkaar gezegd hebben meer korte vakanties te gaan doen. Wij zijn niet meer gebonden aan schoolvakanties en wij proberen alleen rekening te houden met onze zoon, waarvan zijn vriendin van de zomer haar master afrondt, maar zij weet nog niet wanneer.
Wij zien volgend jaar wel.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
25.10.2020 16:20
@Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Ik zag bij de reacties van camping Le Clos Marot, dat u daar ooit geweest bent.
ik heb wat vraagjes, is de weg erheen goed te rijden met een auto met caravan? en is het nodig daar te reserveren?
Geplaatst door: m
, Datum:
25.10.2020 20:11
helemaal prima of je in 2021 wel of niet op vakantie gaat, als ik maar niet de hele tijd hoef te lezen dat het in nederland zoooooooo druk is en op de camping in frankrijk zooooooooooo rustig. Ik las net weer t eerste bericht hier over de "overvolle stranden in nederland en ik lag op een leeg strand in Frankrijk" zucht... Niet heel Frankrijk is 1 groot leeg strand, en Scheveningen is niet heel Nederland. Ga & Geniet maar aub stop met die appels en peren vergelijken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.10.2020 20:35
Kortom...je mag je mening niet geven
Want Nederland is zooooo geweldig??
Geplaatst door: scg
, Datum:
26.10.2020 09:51
Wij gaan pas weer naar Frankrijk/Spanje/Italie, als het wit kleurt op de Coronakaart. Wij willen onbezorgd en zonder beperkingen kunnen reizen. Ik denk dat dat in 2021 niet gaat gebeuren en heb me er al op ingesteld dat het waarschijnlijk wel 2022 wordt. We zien het wel.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
26.10.2020 11:21
Niemand weet wat 2021 brengt. Ik zou zeggen laat het over je heen komen. Ik heb me er al lang bij neergelegd dat 2021 ook geen normaal jaar wordt en hou me bezig met andere hobby's. Koken, fotografie en eindelijk wat films en series kijken die nog op het lijstje stonden. In het voorjaar ga ik een moestuin aanleggen, en misschien de bergzolder opruimen en spullen verkopen. Er is genoeg wat je nog zou kunnen doen waar je heel erg blij van kunt worden.
Dromen mag natuurlijk, je kunt zelfs een aantal scenario's in elkaar draaien voor elke situatie, ben je ook lekker in de winter bezig. Als het dan zo ver is, hoef je niks meer uit te zoeken en is misschien een beetje aanpassen voldoende.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.10.2020 11:55
Vorige week even in de caravanstalling onze trouwe caravan geïnspecteerd. Staat in een lattenloods en de eigenaar heeft de wagen helemaal naar buiten gehaald... geen probleem; wel gezellig. De trouwe oude dame stond er fantastisch bij... nergens vocht, schimmel, beestjes en wat al niet; zelfs het linnengoed was kurkdroog en zonder luchtje... helemaal rijklaar. Ze zal weer moeten wachten tot het komend voorjaar want ook dit jaar niet weg geweest; gezien onze leeftijd niet verstandig tijdens Corona-gebeuren. Er wordt nu veel met de hond gelopen... heel veel moois te zien in Nederland, zeker in deze tijd in rustige gebieden. Nu via deze site steeds weer campings bekijken en meningen lezen...ook leuk! Er zit veel moois bij. We maken ons in elk geval niet druk... ik hoop dat iedereen Corona-vrij in 2020-2021 de winter doorkomt en t.z.t. weer verantwoord op pad kan gaan.
Geplaatst door: koen
, Datum:
26.10.2020 11:57
Eerst maar eens hopen dat we in februari mogen skien. En plannen maken voor de zomer doen we zeker. De voorpret hoort er immers ook bij. Waarschijnlijk doen we een aantal plekken aan in Oostenrijk - Slovenie en Kroatie. Iets boeken doen we denk ik pas na de carnaval. Als de vlag er dan goed voor hangt boeken we vast een aantal zaken, en anders wachten we nog even, totdat het er naar uit ziet dat we kunnen gaan.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
26.10.2020 13:20
Gemerkt dat je ook in corona tijd op het laatste moment nog wel wat te vinden is (en ook iets wat super naar ons zin is dus niet we moeten het maar doen met wat er nog over is). We zijn dit jaar naar Frankrijk geweest in een stacaravan ( voor het eerst sinds we kamperen en dat doen we nu 17). Dat een 2 weken van te voren geboekt en daarna omdat het geweldig weer was nog een weekje (wel met de tent) in Nederland geweest. We boeken de laatste jaren al niet ver van te voren dus ben er voor deze zomer ook nog niet mee bezig
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.10.2020 18:35
De Griekse en Canarische eilanden m.i.v. a.s. dinsdag weer op geel. Dat geeft hoop 🙏🏼
Geplaatst door: Wima
, Datum:
27.10.2020 19:18
Maar Oostenrijk en Italië weer op oranje...
Ik maak me toch een beetje zorgen om de die-hard wintersporters en de gevolgen daarvan...
Zomer 2021 is nog ver weg... een beetje hoop houden kan zeker geen kwaad 😊
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
28.10.2020 08:37
We blijven inderdaad een klein beetje hopen.. en wat iemand ook schreef... hoop doet leven. Vakantie is zeker niet het belangrijkste in het leven; maar kan wel heel erg genieten van voorpret en dat soort dingen..... en normaliter dus al heerlijk aan het snuffelen op internet in deze periode; maar merk dat ik dat nu eigenlijk nog niet heb gedaan... Vaak boeken we rond kerst/begin januari voor de zomer...... maar verwacht inderdaad dat dat dit jaar eventjes nog on hold gaat......
Afgelopen jaar hebben wij het heerlijk gehad in Frankrijk, met wat kleine beperkingen (mondkapjesplicht in supermarkt) maar op de camping was echt alles supergoed geregeld. En verder inderdaad je eigen "verstand" gebruiken. Even geen drukke plaatsen bezoeken, geen marktjes e.d. maar genieten van het moois wat de natuur e.d. ons biedt........
We wachten het allemaal maar eens even af...... zoals het nu overal gaat...... belooft het nog niet veel goeds...... alle cijfers stijgen tot grote hoogtes..... voorlopig zijn we nog niet van het virus af helaas........
Stay Healthy!!!
Geplaatst door: Toon
, Datum:
28.10.2020 10:38
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
28.10.2020 21:18
We "doen" niets met 2021, net als met 2020 en de jaren ervoor. Reizen op de bonnefooi, al jaren. Geen gedoe met aanbetalingen of vouchers. Helaas minder onzeker of we wel naar Frankrijk gaan. Dit jaar drie weken Zuid-Limburg met een bijna Frans uitzicht ;-) En een weekendje Belgische Ardenennen waarbij we een dag Charleville-Mézières hebben bezocht. Toch even over de grens geweest ! En ik lees wat extra boeken die zich in Frankrijk afspelen, je moet ondertussen toch iets.....
Geplaatst door: Toon1
, Datum:
29.10.2020 11:38
Volgend jaar hetzelfde als dit jaar, hoop ik.
Dit jaar 1 week Luxemburg en 6 weken Frankrijk.
Ik zie het zo, als je midden in een fontein ( grote stad ) staat wordt je nat maar als je afstand ( kleine dorpen of bergdorpen ) neemt, wordt de kans een stuk minder.
Ga je naar een mammoet camping dan,heb je heel veel kans op bingo, en val je in de prijzen.
Bij en municipal camping heb je veel minder kans op een prijs, mits hij niet bij een grote stad ligt.
We zien wel, als Frankrijk niet oranje of rood is gaan we er voor.
Ik heb een leeftijd dat als we nu dood gaan is dat een paar jaar eerder dan verwacht.
We missen dan een hoop ellende ( aftakeling ), ik wil dat best missen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
29.10.2020 12:32
Ach ja...leuk voor eventuele kinderen, kleinkinderen, vrienden en andere nabestaanden; hebben ze ook weer wat te regelen etc....(neem aan dat ook jouw reactie niet serieus is).
Geplaatst door: Nika
, Datum:
29.10.2020 12:37
Wat Corona ons vooral heeft gebracht is; flexibel zijn, geniet van elke dag, en hang zelf de slingers op!
Ja ook wij net als een groot deel Nederlanders hebben nog vliegvouchers. Maar daarentegen dit jaar nog wel kunnen kamperen in de Ardennen, en een geweldige week gehad in de Harz. Daar ben ik vooral heel dankbaar voor. Velen konden dit jaar niet op vakantie.
Ik behoorde ook bij de groep van, vroeg plannen, vooral om de vakantievoorpret, wij mensen vinden het fijn dat we wat moois in het vooruitzicht hebben. De mooiste plekken willen boeken en vooraf erg genieten.
Maar zie er nu heel anders tegenaan. Zou al fijn zijn dat onze reis van dit jaar volgend jaar door mag gaan. Maar we rekenen op niks, dan valt t misschien mee.
En ook hier al genoemd, tijd maken voor andere bezigheden, hobby’s. Dingen thuis doen waar je normaal nooit aan toe komt, kan ook een fijn gevoel geven. Gelukkig mogen we voorlopig allemaal nog wel genieten van de mooie natuur van Nederland. Ik zou zeggen, geniet van elke dag,en wacht maar af wat er op je pad weer komt!