Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
12.04.2021 21:33
Dat zou best eens kunnen. Vorig jaar zag het ook allemaal slecht uit en werd een paar dagen van te voren aangekondigd dat de grenzen open gingen.
Geplaatst door: ® Tommopolidis
, Datum:
13.04.2021 10:47
Ik las in eerdere reacties dat het verplicht is om een negatief testbewijs te kunnen laten zien die helaas niet door bv GGD wordt afgegeven, maar dus door commercieel bedrijf wordt uitgevoerd. Geldt dit voor elke vorm van reizen, dus ook per auto? Waar en aan wie dien je deze bewijzen te laten zien en heeft iemand de bron van deze informatie?
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
13.04.2021 11:16
Geplaatst door: ® Tommopolidis
, Datum:
13.04.2021 11:24
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
20.04.2021 13:58
Wij wachten af en hopen toch naar les landes te kunnen voor zon zee zand en golven ??
Geplaatst door: Jiska
, Datum:
20.04.2021 15:46
Wij gaan er van uit dat we in Frankrijk kunnen kamperen deze zomer. Het vaccineren komt nu goed op gang.
Ook is het toerisme een belangrijke bron van inkomsten in Frankrijk en het zal me verbazen als het niet kan deze zomer. En ach, aan een mondkapje zijn we al gewend in een winkel oid.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
23.04.2021 00:57
Ik kwam dit berichtje vanavond tegen bij Ceze.fr;
Update coronamaatregelen Frankrijk:
De laatste 10 dagen is de situatie in Frankrijk verbeterd en de piek van de derde golf lijkt bereikt. Aan het eind van deze week hebben 14 miljoen Fransen een 1e vaccin gekregen (=25% van de volwassen Fransen). Met het huidige vaccinatietempo van 2,5 miljoen vaccinaties per week zijn half mei 20 miljoen Fransen gevaccineerd. Daarom zijn de volgende versoepelingen voorzien:
– Vanaf 3 mei vervalt het uitgaansverbod overdag van meer dan 10 km afstand van huis en is er dus geen 'briefje' meer nodig.
– De avondklok (19.00 uur) blijft tot half mei gehandhaafd.
– De terrassen mogen weer open vanaf half mei.
– Niet-essentiële winkels, sportieve en culturele instellingen heropenen geleidelijk vanaf half mei. Waarschijnlijk met regionale verschillen: de eerste heropeningen zijn in departementen met goede coronacijfers.
– De Franse scholen gaan weer geleidelijk open vanaf 26/4. Er komen speekseltesten voor leerlingen van het basisonderwijs en zelftesten voor het middelbaar/hoger onderwijs en het onderwijzend personeel.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.04.2021 10:55
Ze doen daar aan dezelfde gok als hier. Dingen heropenen terwijl je nog geen daling hebt. Hopelijk gaat het goed.
, Datum:
23.04.2021 15:23
We hebben hier een huisje in het Saarland (nabij Merzig) geboekt voor midden november. Ons favoriete winkelcentrum in Semecourt ligt op 1 uur rijden. We kunnen alle kanten op. Dan zien we tenminste weer eens Frankrijk en andere gebieden daar als alles goed gaat.
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
02.05.2021 19:44
Ik laat me niet door Frankrijk dwingen tot vaccinatie.
Dus dan blijven we er weg.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.05.2021 22:38
Waarschijnlijk thuis blijven voor de zorg voor mijn dementerende nog op zich zelf wonende moeder.
Vorig waren we een van de eerste gelukvogels die 15 juni naar Frankrijk gingen. Dit jaar is het anders en het zij zo.
, Datum:
03.05.2021 09:33
@stn, niemand dwingt je. Of je moet een negatieve test hebben of bewijs vaccinatie. Dat is je keuze. Maar vaccineren om te mogen reizen lijkt me niet argument 1.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
31.05.2021 09:35
Normaal gesproken reserveren we niet van tevoren, maar dit jaar wel. Gisteren een plek geboekt op camping Le Ventadour in de Ardèche. Nog een kleine 8 weken geduld, maar het aftellen kan beginnen.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
04.06.2021 22:37
We gaan ook dit jaar met onze boot op vakantie. Varen door Friesland.
Frankrijk lokt wel maar we hebben maar twee weken vakantie en vinden het met drie puberdochters die niet gevaccineerd zijn toch te risicovol.