Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
11.04.2021 21:20
Toch niet als zij het benodigde reisdocument niet verschaffen?????
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.04.2021 21:47
Is de negatieve uitslag die je krijgt dan niet voldoende @ Wima?
, Datum:
11.04.2021 21:55
Tja, dat zal nog moeten blijken
, Datum:
11.04.2021 22:01
Misschien naïef maar negatief is negatief toch?
Geplaatst door: J
, Datum:
11.04.2021 22:27
De GGD geeft geen testbewijzen af waarmee je mag reizen.
Dat kan alleen bij commerciële testlocaties en die rekenen al snel 100 tot 150 euro per persoon.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
11.04.2021 22:31
Als je in geënt bent, krijg je daarvan bij de priklocatie een bewijs mee, dat kun je bij de grens tonen. Dan hoef je toch niet meer getest te worden?
, Datum:
11.04.2021 22:37
Maar je krijgt bij de GGD toch een uitslag via DigiD. Die kun je dan toch uitprinten?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
11.04.2021 22:41
Volgens mij is het plan om te gaan reizen in de EU dat je een pcr test nodig hebt met reiscertificaat en dat krijg je niet bij de ggd of vaccinatie of dat je onlangs postief getest ben op corona ( vaccinatiepaspoort) Dus om te testen zal je naar een commercieel bedrijf moeten. Dat kost je rond de 109€ persoon.
Dat wordt een dure grap voor een gezin met 2 kinderen.
Maar de vraag is of dat paspoort er in de zomer zal komen. De EU is niet zo vlot in het regelen van zaken.
Landen kunnen individueel besluiten wat de eisen zijn.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
11.04.2021 23:10
Oke, dan zullen we extra geld moeten meenemen voor de testen bij de heen - en terugreis
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
11.04.2021 23:12
Ja Daido ,en om terug te gaan weer een pcr test voor je naar huis kan plus waarschijnlijk thuis in carontaine dat zijn de voorstellen in België woensdag gaat de raad beslissen wordt een heel dure grap. pcr test kost in Antwerpen 135 euro per persoon . Wij zijn 60 plus en gaan tegen verlof waarschijnlijk nog maar 1 vaccin hebben gekregen ,en krijgen een soort pasje pas na de tweede keer .
, Datum:
12.04.2021 07:43
Inderdaad, als je teruggaat moet je een test in Frankrijk laten doen.
Sophie in het Veld ( of hoe ze ook heet) is bezig om in de EU voor elkaar te krijgen dat die testen gratis worden.
En voor degene die zijn gevaccineerd worden is te hopen dat ze het Jansen vaccinn krijgen, want daar is maar 1 vaccinatie nodig.
Maar als de positief getesten en ziekenhuisopnames omlaag gaan over een paar weken ( wat vorig jaar gebeurde) komen ze er waarschijnlijk wel op terug, omdat het niet uitvoerbaar is en voor veel mensen onbetaalbaar is.
We gaan het zien.
, Datum:
12.04.2021 09:33
Daido ,dat zou natuurlijk veel beter zijn gratis test ,anders wordt je gestraft omdat je nog de kans niet hebt gehad u te laten vaccineren ,want gaat hier nog een tijd duren eerst mensen met aandoening wat ik normaal vind maar ook mensen met BMI boven 30 gaan allemaal voor .
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
12.04.2021 10:14
@Anita, is een BMI van boven de 40 en dat is echt veel overgewicht. En die mensen komen nu vaak op de IC terecht. Niet raar als ze gevaccineerd worden. Hopelijk gaat de snelheid van vaccineren omhoog en ben je in juli al een stuk verder zodat testen niet meer nodig zijn maar hooguit de basisregels. Mijn vader is van 51 en krijgt nu zaterdag de 1e prik.
, Datum:
12.04.2021 10:15
Ik denk dat eerst de reisadviezen moeten worden aangepast naar geel of zelfs groen. Anders hoeft er ook niks geregeld te worden, lijkt me.
, Datum:
12.04.2021 11:59
Marwout in België BMI gewicht boven 30 maar oke ik heb liever lager BMI maar zo erg dik is dat niet hoor .
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
12.04.2021 15:41
Wij hebben geboekt van half augustus t/m begin september. Hele kleine aanbetaling, de rest bij aankomst. Risico durfden we aan.
Maar ik mag er toch wel van uit gaan dat als ons gezin is ingeënt (met half aug. hebben we nog wat speling t.o.v. de planning), dat we dan kunnen gaan.
, Datum:
12.04.2021 16:01
Dat is wel te hopen ja! Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde, lekker ons ding doen, waar dan ook 🤞
, Datum:
12.04.2021 16:49
Toch blijf ik het gek vinden dat je een negatieve test met reiscertificaat nodig hebt. Stel, ik heb klachten, en die heb ik al geregeld gehad, (wie is er nl. deze winter niet verkouden geweest, aan het kuchen of niezen etc.. )Ik laat me testen bij de GGD en deze test is negatief. De dag erna ga ik op vakantie. Ik moet me dan dus bij een commercieel testbureau nogmaals laten testen voor dat reiscertificaat?
Corona is inmiddels een economie op zich geworden!
, Datum:
12.04.2021 17:50
Ja Carolien dat moet. Je moet een internationaal reiscertificaat hebben. Als je naar Portugal gaat ben je meer geld kwijt aan de testen dan de vliegtickets.
Covid is big business .Een aantal tv virologen verdienen veel geld aan testen, online lezingen of worden betaald door farmaceutische bedrijven.
Sommige storten het in de ziekenhuiskas onder druk van de media en anderen houden het zelf.
, Datum:
12.04.2021 20:28
Nouja, we weten nog niet echt wat er gaat moeten. Wie weet valt het tzt wel mee...