Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.04.2021 19:42
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.04.2021 19:58
Ik bedoel die camping inderdaad @tineke. En ik denk Petra óók.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
07.04.2021 23:15
@tineke (webmaster) ik heb daar vroeger ook gewoond! 😜
Geplaatst door: Nika
, Datum:
08.04.2021 18:58
@Den dank voor de info over de Harz. Ik ga die camping bekijken! Wij waren toen in een Landal park Bad Sacha, een ooit levendig stadje, nu een beetje vergane glorie, met prachtige historische gebouwen, in een mooie sfeer. Idd heerlijk eten voor heel weinig!
Ja het viel ons op dat hele gebieden bruin zijn geworden door idd een klein kevertje. Klimaatveranderingen hebben invloed?
Geplaatst door: Den
, Datum:
08.04.2021 21:42
@Nika: de Harz is heel erg leuk, zeer veelzijdig en heeft veel meer te bieden dan veel mensen denken. Nee, het is geen Zuid-Frankrijk. 1 tipje: bezoek vooral de oostkant van de Harz. Het westen is idd redelijk vergane glorie. Kwestie van even opzoeken. Wb de Borkenkafer... die vreet behoorlijk door. De Naaldbomen hebben last van droogte en het ontbreken van kou in de winter waardoor er te weinig hars wordt gemaakt zodat het kevertje door de schors heen kan eten en de boom zal sterven. Dit is inderdaad een gevolg van (de zeer snelle) klimaatverandering. Komt wel weer goed.. de naaldbomen worden vervangen door loofbomen en dit heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor de fauna..
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
09.04.2021 14:02
@martwout, leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hadden op L Waufsberg. We hebben er echt zin in en hadden ook al gelezen dat het restaurant afhaalmogelijkheden heeft. Handig om dit op het park te hebben (maar de vorige keer op het prachtig gelegen Landalpark bij Vijlen kon het ook, omdat het tegen het dorpjes aan ligt met 4 restaurants die zelf bezorgden op het park). Hopelijk dat tegen die tijd de terrassen open zijn... Maar anders zien we wel.
Dan nog even over de Harz. Ook wij zaten aan de oostzijde, sterker feitelijk er net iets buiten tussen de Harz en het wijngebied Saale-Unstrut, o.a leuk stadje Naumburg. Wij vonden dit stuk Duitsland erg veel bieden. 1 geheimtip: iedereen wil naar het pittoreske vakwerkhuisstadje Quedlinburg. Dat zeker doen (hoewel het voor ons een flink stuk rijden was). Maar als je van wat kleiner en een heel stuk minder toeristisch houdt bezoek dan het dorpje Stolberg (zuidoosten van de Harz). Heel leuk vonden wij (je bent daar wel in 1 - 2 uurtjes doorheen, maar zeker met open horeca genoeg te beleven daar. Erg mooie huisjes).
Grappig al deze niet-Frankrijk tips op dit forum.
Iemand nog een tip over Frankrijk nodig :)?
Geplaatst door: Car2
, Datum:
09.04.2021 15:28
@Hans030: voorlopig Frankrijk geparkeerd.
Zie meer mogelijkheden voor korte trip naar Duitsland, minder reiskilometers om een kleine week of een paar dagen te verblijven.
Zwarte woud staat op ons lijstje, misschien in combinatie met een ander gebied. Heb je ook Zwarte Woud tips?
, Datum:
09.04.2021 18:28
Zwarte Woud-tips: omgeving Freiburg im Breisgau (bijv ten oosten of ten zuiden ervan), o.a. leuke stad Freiburg, Titisee, Schluchtsee, waterval Schaffhausen (Zwitserland, net over de grens, dus moet wel kunnen als je gaat qua grensverkeer/ Corona/ testen etc), Feldberg (1125 m), diverse andere watervallen en de nodige leuke dorpjes en stadjes en nog heel veel andere dingen (ook van die "flauwe" toeristen dingen als de grootste koekoeksklok ter wereld, haha). Ook wellicht te combineren op heen- of terugreis (mits Frankrijk mogelijk is en verstandig is) met bezoek aan de stad Strasbourg (Straatsburg) voor 1 of 2 dagen. De tegenhanger aan de Franse kant van de grens zijn de Vogezen/ Elzas. Ook zeer de moeite waard.
, Datum:
09.04.2021 18:31
Sorry Feldberg =1493 meter hoog. Merendeel van Zwarte Woud is wel veel lager (gelukkig), 500 meter of zo.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
09.04.2021 18:50
Campings in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië geboekt deze week, nog ruim 3 maanden, prachtig vooruitzicht. En als het echt niet kan kunnen we kosteloos annuleren.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.04.2021 16:30
@Car2, ook wat tips van mijn kant voor het Zwarte Woud.Titisee is al genoemd maar zelf vonden we de route Gundelfingen-Hausach naar Furtwangen mooi met name vanaf Hausach. Landschappeijk erg mooi. We reden dan vaak via Sankt Peter terug. In die plaats zag een cafe waar je heerlijke taart kon eten. Schwarzwalder is daar volstrekt anders dan hier. Veel luchtiger daar. Net onder Hausach heb je een openluchtmuseum. https://www.vogtsbauernhof.de/ En verder op de route een winkel met een gigantische Koekoeksklok Volgens mij is https://www.haus-der-schwarzwalduhren.de/ de website ervan. Je kan het niet missen. We zaten in de Elzas in Baldersheim dus Zwarte Woud was vlakbij. Meestal deden we ook een dagtocht naar Grindelwald in Zwitserland. Dat was goed te doen.
@Hans030. Ik weet niet of je die kent (mits de grens weer open is) maar Val DIeu is een leuke plek. Café aan de overkant is een aanrader. Die uitbater deed vroeger het café van de Abdij. We komen er al vele jaren en laatste jaren herkent hij je meteen.Spreekt ook zijn talen.
Geplaatst door: Den
, Datum:
10.04.2021 17:40
Om toch even een Frans tintje te geven aan het Duitsland verhaal... Het Zwarte Woud is nogal nat,.. Kan dat niet beter? Tuurlijk.. het Rijndal is een stuk droger, warmer en zonniger. Hier ligt ook het warmste stukje Duitsland: Ihringen. Zeer dicht bij het Zwarte Woud en de Vogezen pikt een hoop neerslag weg. Laat daar nou een goede camping liggen! Met leuk zwembad en al. Kaiserstuhl Camping, genoemd naar de vulkanische bult in deze slenk die met wat fantasie lijkt op een stoel van de keizer... het ligt vlak bij Colmar.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
10.04.2021 21:50
Het Zand in Zelhem is inderdaad de camping die we op het oog hebben. De nieuwe (tweedehands) Karsten 260 uitproberen
, Datum:
11.04.2021 08:33
@Den, had ik ook al gezien. Alleen wij vonden een hele leuke accommodatie net ten oosten van Freiburg. En dat is 20 min. rijden van de Kaiserstuhl (met dat drogere klimaat). Kwestie van geluk hebben ook. Vorig jaar 10 dagen Harz: 25 tot 30 graden. Geen regen (alleen laatste dag een bui), terwijl ook de Harz werd gevreesd door (met name) kennissen van ons (dat wordt de hele vakantie regen...) Sowieso is een paar dagen regen voor ons geen verpeste vakantie (wel als het de hele vakantie aan 1 stuk door zou regenen, maar die kans is erg klein natuurlijk).
Geplaatst door: Daido
, Datum:
11.04.2021 11:02
Ik begrijp niet waar dat pessimisme van sommigen vandaan komt dat je komende zomer niet naar Frankrijk kunt? Vorig jaar was de situatie veel erger dan nu en konden we 15 juni "gewoon" naar Frankrijk.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.04.2021 11:07
Marcron verwacht half mei dat alles weer open kan.
Het is alleen te hopen dat je geen negatieve test mee hoeft.
Want dan wordt het een dure vakantie...
Wel vreemd dat een GGD test niet volstaat,is toch heel betrouwbaar of toch niet??
Net als nu bij de test evenmenten,alleen toegangelijk voor mensen met geld.
Dagje Artis...gezin met een kind,3 keer€100.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
11.04.2021 11:18
@Daido, volgens mij ligt dat niet aan of "de situatie erger of minder erg" is, maar is er ondertussen meer regelgeving gekomen....
Geplaatst door: Jack
, Datum:
11.04.2021 13:18
Lia, bij een test evenement is de test gratis. Je betaald de entree!
1. Reserveer vanaf maandag 12 april, 10 uur op Mijn ARTIS een toegangskaart. Heb je nog geen Mijn ARTIS-account? Ga naar Mijn ARTIS en maak een Mijn ARTIS-account aan.
2. Maak op www.testenvoortoegang.nl een afspraak voor een coronatest. Deze is gratis. Binnen een uur ontvang je de uitslag per e-mail.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.04.2021 14:16
@Jack. is alleen gratis tijdens de proef in april. Daarna is het onbekend maar gratis is zeer onwaarschijnlijk.Ik vind trouwens dat dit systeem alleen voor evenementen moet zijn waar veel mensen dicht bij elkaar komen En ook zolang vaccinatie niet klaar is. Dus niet voor pretparken, musea, etc. Daar kan je met reservering en maatregelen prima veilig draaien.
@Lia, GGD test alleen als je klachten hebt. Ze zijn niet voor testen zonder klachten. Anders is de capaciteit zo op.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.04.2021 21:02
@martwout het is niet te controleren of je klachten hebt. Even langs de GGD dus vóór je vakantie...dat zullen veel mensen gaan doen!