Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
04.04.2021 19:23
Ik woon in Limburg en op het moment kun je niet zo maar de grens over. Grensbewoners die echt vlakbij de grens wonen mogen in België wel tanken of even boodschappen doen. Bij niet naleving kun je een behoorlijke boete krijgen. Op veerponten worden Nederlandse fietsers zonder pardon teruggestuurd. Om de Duitse grens te kunnen passeren, moet je vanaf komende dinsdag een negatieve coronatest kunnen overleggen, ook als je alleen maar wil tanken. Voor grensarbeiders gelden andere regels.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.04.2021 08:18
@MarionE, lijkt een heel stuk strenger dan in oktober toen we daar ook waren. Goed om rekening mee te houden.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
05.04.2021 09:44
@Hans030, In maart ben ik een week naar een Landalpark nabij Noorbeek geweest. Toen was de Belgische grens dicht maar de week vloog om. Paar keer Maastricht (winkelafspraken), 2x Aachen (boekwinkel wat mocht en supermarkt) en voor de rest nog gewandeld in de heuvels nabij. En nog de mergellandroute gereden. Die laatste kan ik aanbevelen. Erg afwisselend. Het vullen van de week viel wel mee. Hopelijk dat in september weer meer kan als ik er weer kom (dan als zomervakantie).
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
05.04.2021 11:53
We blijven in Nederland. Vorig jaar enorm van genoten en hoop dat dat wederom zo is. Natuurlijk mis ik de voorpret en plezier van het buitenland. We hebben zelfs geboekt, wat we in het buitenland nooit doen. Zelfs ons ieniemienie campinkje dat niemand een jaar geleden nog kende, is bijna volgeboekt. Gelukkig konden we nog wel de, volgens ons, mooiste plaats reserveren. En met direct het aanbod dat annuleren probleemloos mag tot enige dagen tevoren. Als dat geen service is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.04.2021 15:02
Irene1,
ik wens jullie alvast een fijne vakantie op dat kleine campinkje.
Wil je zo vriendelijk zijn na afloop van jullie vakantie ook een mening te geven over jullie vakantie op de volgende link?
https://www.nederland-camping.nl/meningplaatsen.aspx
Alvast bedankt !
Geplaatst door: Nika
, Datum:
05.04.2021 19:51
@Hans030 dank voor de tips. Het zwarte woud wel eens doorgereden, maar nog nooit verbleven, evenals de vogezen.
Nabij welke stad/ gebieden zou je adviseren? De vogezen is wel een gebied waar het klimaat wat instabiel is toch?
Wij hebben ook plannen om meivakantie in Duitsland te verblijven, in vakantiehuisje van familie.
Zoals t nu lijkt, negatieve test 48 uur verreist als ik t goed heb, en in quarantaine bij terugkomst? Of is er inmiddels al weer meer verandert.
Half april zullen we de definitieve laatste maatregelen wel horen.
Gelukkig hebben we de caravan nog, en zouden we last minute er nog even op uit kunnen. Als t weer t toelaat :)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
05.04.2021 23:02
Ook wij staan voor een dilemma ... laatste juni/eerste juli vakantie
NL stroomt vol - gaan we in NL reserveren om verzekerd te zijn van een plekje ?
Of nemen we de gok, en hopen dat een reisje buitenland er in zit. (Elzas/Schwarzwald of Zuid-Duitsland)
In september nog 3 weken vakantie - en hoop dat we dan naar Frankrijk/Gard kunnen,
Maar ... ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat het scenario er 'zwarter' uitziet dan in 2020
Geplaatst door: Noa
, Datum:
05.04.2021 23:44
Heerlijk gevoel dat wij al op 2 plekken in NL gereserveerd hebben. Geen stress over of we wel of niet naar het buitenland kunnen. Wordt toch niets dit jaar. 2 gebieden in NL uitgekozen die we nog niet kennen en waar we ook niet zomaar even naar toe rijden. Heerlijk met ons Caravannetje en zelf nog mooie plekjes kunnen uitkiezen. Vorige jaar 2 weken gekampeerd op een half uurtje van huis ( wegens Corona maar ook om andere omstandigheden). Het was een verrassend leuke vakantie. Dus vakantie in NL? Tuurlijk wel 😇 volgend jaar zien we wel weer verder
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.04.2021 07:34
Ook wij hebben al omgeboekt van Frankrijk naar Nederland. En ja, daarmee mis je een stukje voorpret, maar liever dat dan voorstress.
Voor onze rust hoeven we niet weg. We wonen op een boerderij met veel ruimte om ons heen. Maar voor de kinderen is het wel leuk om even weg te zijn.
, Datum:
06.04.2021 09:27
Geplaatst door: Noa
, Datum:
06.04.2021 09:56
Dat zal ik doen Tineke. Het duurt nog wel even hoor, we gaan pas 7 aug weg.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.04.2021 13:17
@martwout, de vorige keer is de week ook omgevolgen. Elke dag wandelen, regelmatig de mogelijkheid om ergens koffie to go te nemen. Lunchen tijdens de wandeling op een boomstam of bankje. En voor de eerste keer ooit elektrische fietsen gehuurd (en 70 km gefietst door het heuvelland), ook een leuke ervaring. Prima vakantie gehad. Maarrrr, het weer was perfect. Dat speelt natuurlijk wel mee. Nu (in mei) weten we dus dat we niet naar Duitsland of Belgie kunnen en daar houden we gewoon rekening mee (tenzij het weer verandert).
Landal nabij Noorbeek? Waufsberg? Wij hebben dat geboekt voor mei namelijk! Vorige keer in Landal in Vijlen gezeten. Hierna hebben we alle Landalparken in Z Limburg gehad haha (ook in Vaals en Valkenburg al 'ns gezeten).
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
06.04.2021 16:00
@Hans030, is het de eerste keer in De Waufsberg? Ik ben er nu al 3-4 keer geweest. Heerlijk rustig park. En goed restaurant. Je kan er nu takeaway doen. Dat hebben we 2x gedaan. In Slenaken zit een goede bakker met klein winkeltje. En inderdaad weer moet meewerken. We hadden 2x regen (waarvan 1x overdag). Als je via Epen naar Vaals rijdt, zit er net voor Vaals een restaurant waar je koffie kan kopen. Uit mijn hoofd heet het Lodge. Met goed weer mooi uitzicht vanaf de P.
Geplaatst door: J
, Datum:
06.04.2021 17:31
Voor wie in deze omgeving nog een fijne camping zoekt.
In Epen, camping Oosterberg.
Mooie camping in de Limburgse heuvels. Geen toeters en bellen.
Prachtig nieuw sanitair, dat is heerlijk. Verder vrijheid blijheid. Zelf plaats uitzoeken, prachtig uitzicht over het dal.
Beetje Frankrijk.
, Datum:
06.04.2021 18:32
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.04.2021 21:18
Ik ga er nog steeds vanuit (iets met een halfvol glas) dat we, net als vorig jaar, eind juli lekker naar Frankrijk kunnen.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
06.04.2021 21:51
Vorig jaar onze vakantie omgezet naar een vakantie in Nederland. We hebben nu onze vouchers weer gebruikt en hopen dat we af kunnen reizen. Daar het vorig jaar achteraf ook had gekund gaan we er nu ook positief vanuit en hebben er heel veel zin in. Helaas duurt het nog wel enkele maanden, maar wel een heerlijk vooruitzicht als het kan!
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
07.04.2021 00:04
We hebben in juni vakantie en gaan ervan uit dat het buitenland dan nog niet kan. Dus geen Hoge Kustpad in Zweden, maar het Krijtlandpad in Zuid-Limburg. Plan is om vanaf camping het Bovenste Bos in Epen te starten. De auto kan daar blijven staan. Dan in 5 dagen via campings in Vijlen, Valkenburg, Oostmaarland en Noorbeek de tocht lopen, om daarna een weekend bij te komen.
Vervolgens naar huis om de kano en de fietsen op te laden voor een weekje Achterhoek. Hier heb ik bij Zelhem een landgoedcamping gevonden die mij wel aanspreekt.
Geplaatst door: Den
, Datum:
07.04.2021 07:35
Onder het motto als Frankrijk niet kan... leuke gebieden of campings in Duitsland (wellicht voor voor een nieuw topic lol)
@Hans030, Mika, enkele anderen?: goede keuze!
Ik heb de Harz ontdekt tijdens klimaatonderzoek. Geweldig! Wel is de kever een dingetje.. die doodt behoorlijk wat naaldbomen. Camping Barenbach bij Braunlage is top! Plaatsjes als Wernigerode zijn enig! Maar ook gebieden als het Erzgebirge, Zwarte Woud, merengebied boven Berlijn en speciale aandacht voor Rugen. Google het eiland Rugen en je weet niet wat je ziet. Mocht Frankrijk niet gaan dit jaar maakt de omgeving van Bad Schandau een serieuze kans. Mooie geologische verschijnselen. Lekker Eten voor een habbekrats... prima optie.
Ter geruststelling kamperen in Frankrijk houdt onze voorkeur, maar het is niet verkeerd om te weten waarnaar je ook kunt uitwijken als het even (nog) niet kan.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.04.2021 19:29
@PetraHM, die landgoedcamping in Zelhem is gewéldig! Ik denk dat we dezelfde bedoelen. Wij wonen er ca. 5 kilometer vandaan en wandelen er geregeld. Binnenkort gaan we er ons kampeerbusje uitproberen.