Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
01.04.2021 09:48
Zal wel hetzelfde zijn als in Nederland, constant versoepelingen beloven, om ze dan toch weer niet te laten doorgaan.
Gezien de ontwikkelingen in alle landen: houd er maar rekening mee dat pas na de zomervakantie er echt versoepelingen gaan komen, als de vaccinaties klaar zijn.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
01.04.2021 10:05
Zou me ook prima in Nederland kunnen vermaken als het moet. Maar dat betekent ook buiten het hoogseizoen reserveren en dan nog op overvolle campings staan. De laatste paar zonnige dagen was het in zuid-Limburg al berendruk. Op de campings en op de weg..... Dus duimen dat we toch binnen afzienbare tijd de grens over mogen......
Geplaatst door: Karen
, Datum:
01.04.2021 10:59
Wij hebben Frankrijk geboekt. Dezelfde camping als we afgelopen jaar zijn geweest. We boeken nooit 2x dezelfde camping, maar omdat het er vorig jaar goed was qua Corona maatregelen en we weten waar we aan toe zijn. Duimen dat we net als vorig jaar weer heen kunnen. Na 3 weken Frankrijk gaan we ook nog 2 weken naar de Veluwe.
Op een mooie zomer!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.04.2021 11:10
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
01.04.2021 13:25
In de meivakantie wordt het midweek Friesland.
Dus leuk te lezen de tips over Leeuwarden. Kan me niet herinneren dat ik er ooit geweest ben (kan slecht teken zijn??)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.04.2021 17:39
Friesland is superleuk en divers. Zo heeft Leeuwarden ook een mooie miniatuur wandeling, leuk voor kids.
Wadlopen kan je ook nog gewoon op afspraak. En (dag) uitjes naar de Waddeneilanden zijn erg populair zelfs nu.
Nationale park Lauwersmeer , Nationaal park Alde Feanen, allemaal de moeite waard als je Friesland gaat bezoeken.
Wij verhuren ook recreatief ( maak geen reklame hoor ;) ) maar wil maar zeggen dat je zelfs in deze tijd dat veel gesloten is, best nog veel kan ondernemen. Even googlen. Wij ontdekken zelf ook steeds meer in eigen regio, want ja , je moet er zelf wat van maken. Ook al willen wij heel graag deze zomer naar Frankrijk.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
02.04.2021 22:59
Wat er ook gebeurt en wel of niet kan, mij zal je nooit (meer) op een NL camping vinden. Overvol, peperduur, hoop geschreeuw en lawaai, overdreven nagemaakte (nep) gezelligheid... brrrr, de rillingen lopen over mijn rug als ik er al over schrijf. Dan blijf ik wel gewoon lekker thuis, van waaruit we ook overal kunnen komen in NL. Van alle gemakken voorzien en dan veel veiliger (want dat is dan toch de reden dat we niet naar het buitenland mogen). Eventueel nog een keer met zoon in de tuin in een tentje overnachten o.i.d. en geen last van de befaamde NL zomerdagen met volop regen, etc. etc.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.04.2021 23:17
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.04.2021 08:23
Ik hoop echt heel erg op de mogelijkheid om naar het buitenland te kunnen gaan in de zomer. Wij vinden Nederland heel erg mooi. Sterker, voor het mooie kunnen we gewoon in onze eigen omgeving blijven (Utrecht, perfect gelegen naast de schitterende Utrechtse heuvels en bossen en aan de andere kant de prachtige meren en vogelgebieden van o.a. Loosdrecht, Tienhoven etc). We hebben ons afgelopen herfstvakantie prima vermaakt in Zuid Limburg en dat wordt het in de meivakantie weer. En toch mis je dan een andere taal, andere gebruiken, andere vormgeving, andere winkels etc. Hoe mooi het er ook is. (we kiezen niet voor niets liefst voor Z Limburg, omdat het al een klein beetje 'buitenland' is). Met 14 dagen Duitsland of Noord Frankrijk (hebben zeker geen zin om ver te rijden) zouden wij ook al heel erg blij worden deze zomer. Maar als het niet kan, dan maar niet. We zouden dan hooguit nog een weekje ergens in een huisje willen boeken. Probleem is momenteel wel dat alles blijkbaar al aardig aan het vollopen is in Nederland (qua boekingen voor de zomer). Dus tegen de tijd dat wij dat gaan overwegen kan 'alles' wellicht al vol zitten. Dan maken we daar geen issue van. We hebben een heerlijke tuin en zitten in ruim een uur ook aan het strand bij Noordwijk, binnen 30 minuten op de Veluwe etc. Allerlei mogelijkheden. Maar een zomervakantie in Nederland is voor ons wel tweede keuze. Meer voor erbij (normaal gesproken). Vorig jaar heerlijk 14 dagen in Oost Duitsland (10 dagen Harz en 3 dagen Dresden) doorgebracht in de zomer. Wij vonden dat echt heel erg leuk. Dus we hopen dat het kan....
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
03.04.2021 10:08
Hier nog iemand die heel erg hoopt dat we van de zomer weer op vakantie kunnen naar Frankrijk! We hebben het vorig jaar heerlijk gehad op een kleine camping waar het heel rustig was. Het was een andere vakantie dan anders, we hebben lang op één camping gestaan in plaats van rond te trekken en markten en steden hebben we vermeden, maar we hebben erg genoten van de mooie omgeving en het prachtige weer.
Mocht het niet mogelijk zijn om in Frankrijk vakantie te vieren, dan blijven we thuis. Nederland is ook mooi en heel leuk voor dagjes uit of een weekendje weg, maar niet om een paar weken te kamperen wat ons betreft. Het totaal andere landschap in Frankrijk (wij gaan altijd naar de bergen), de andere taal, het bijna altijd mooie weer (we gaan daar heen waar het mooi weer is), het Franse camping leven op de kleine campings; dat maakt het voor ons echt vakantie. We wachten het rustig af, we gaan pas eind juli en we boeken toch nooit, dus we kunnen op het laatste moment nog beslissen of we wel of niet gaan. Hopelijk zien de zaken wat betreft corona er dan weer heel anders uit, want iedereen is de corona meer dan zat. We willen allemaal het gewone leven wel weer oppakken zo langzamerhand....
Geplaatst door: Annette
, Datum:
03.04.2021 12:21
Neel14, wij hebben vorig jaar precies hetzelfde gedaan.
Nu ben ik eigenlijk een beetje naar campings aan het zoeken in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en zo voor het geval dat Frankrijk niet kan en 1 van de andere landen wel. Het valt alleen niet mee om campings te vinden zonder strakke laantjes en weinig caravans en aan een water (voor onze hond). Wij houden nl. meer van campings met tenten en vouwwagens.
Dus als iemand iets weet dan hoor ik het graag. We houden alle opties open en reserveren de laatste jaren toch niet meer.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.04.2021 13:33
Geplaatst door: Annette
, Datum:
03.04.2021 13:46
Carolien@1, bedankt!
Ga vanavond even kijken
Geplaatst door: Nika
, Datum:
03.04.2021 18:26
@Hans030 ook wij waren vorig jaar in de Harz. Onverwacht omdat onze vlucht weer was geannuleerd, en we daar een last minute hebben geboekt eind september. Met 25 graden. Dat was bovenverwachting mooi.
Geweldige uitstapjes gemaakt. Mooie bergen, fantastische historische stadjes. Blij dat we dat nog hebben meegemaakt vorig jaar. En wie weet is het iets voor dit jaar.
Ik weet niet meer wie het schreef, maar ik ben ook niet echt fan van Nederlandse campings. T voelt allemaal heel anders. En vooral rijtjes of veldjes vinden wij vreselijk.
Maar als je goed zoekt, zijn er prachtige pareltjes te vinden.
, Datum:
04.04.2021 09:00
@Nika, herkenbaar. Bij ons was het 25 tot sommige dagen 30 graden. Alleen de allerlaatste dag regen gehad en rond de 20 graden. Ik geef zonder meer toe dat de ervaring misschien minder was geweest bij twee weken regen (uiteraar, dat geldt overal). Eerst paar dagen Dresden gedaan, erg leuke stad (hadden een huisje gehuurd, heel bewust vanwege corona geen hotel genomen). Ook Dresden vonden wij heel leuk. Daarna de mooie Harz gezien. Was erg leuk en inderdaad volledig buitenlandgevoel met die hoge heuvels/bergen/rotsen en die vakwerkhuisplaatsjes. Leuk voor de afwisseling (een keer Duitsland in de zomervakantie).
We zouden in de meivakantie naar Frankrijk gaan, maar dat hebben we nu geannuleerd (nadat het twee keer was verzet). Het wordt nu Zuid Limburg.
Een ander Duits gebied dat je zou kunnen overwegen is het Zwarte Woud, omgeving Freiburg. Even een hele andere kant op dan de Harz en minimaal net zo mooi. En wellicht leuke combi met Vogezen mogelijk.
Onze eerste voorkeur zal altijd Frankrijk blijven, maar voor de afwisseling naar een ander land bevalt ons ook wel (in mijn leven zeker 30 zomervakanties in Frankrijk doorgebracht).
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.04.2021 14:40
Geplaatst door: Alex
, Datum:
04.04.2021 14:43
De nieuwe corona maatregelen in Frankrijk kunnen mij niet zwaar genoeg zijn, ik hoop dat ze in combinatie met vaccineren de boel sneller onder controle krijgen. Dit zeg ik niet alleen voor onszelf zodat we van de zomer (september in ons geval) weer naar Frankrijk kunnen maar ook voor de fransen zelf en natuurlijk de campinghouders die het toerisme niet kunnen missen. Ben dus wel positief over de nieuwe franse maatregelen?
, Datum:
04.04.2021 17:31
@Car2, dank voor de tips! Ik ben alleen bang dat er een grote kans is dat we begin mei de grens met o.a. Duitsland niet over kunnen. Monschau kennen we overigens wel.
Overigens wel een enorme beperking als je in Z Limburg zit om de grens niet over te mogen. Maar ja, het zijn rare tijden. Overigens verandert het risico niet bij een grens, maar wel de diversiteit aan regels.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
04.04.2021 17:32
Maar het is nu ook wel bewezen dat lockdown niets oplossen.
Alleen voor dat moment.
Gaat de boel weer open,lopen de cijfers ook weer op.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.04.2021 17:55
@Hans030
O ja, begin mei moet je het waarschijnlijk nog met die beperking doen.
Limburg heeft ook mooie natuur, iedereen die daar van houdt, zal zich wel vermaken.