Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
30.03.2021 12:39
De scheve toren van Leeuwarden vond ik vorig jaar ook bijzonder. De toren heet Oldehove.
Vorig jaar trouwens ook 4 musea gezien vanuit de standplaats nabij Grolloo die erg mooi waren (Nummer 2 en 3 waren niet gepland maar achteraf pareltjes):
https://www.museumnienoord.nl/ in Leek
https://www.veenkoloniaalmuseum.nl/nl in Veendam
https://www.muzeeaquarium.nl in Delfzijl (met name niet-aquarium gedeelte)
En uiteraard Westerbork.Het museum zelf was mooi en kamp toch indrukwekkend. Het Hunebedcentrum kan je negeren. Die was niet zijn geld waard.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.03.2021 17:40
Liefhebbers voor Leeuwarden? Loop eens door de Bollemanssteeg.
Heel veel voordeuren van huizen hebben bordjes met gedichtjes. Deze deurgedichten zijn gemaakt door Judith Vieken (arts), die ook in die steeg woont.
Als we niet naar Frankrijk, Duitsland, Spanje,etc. kunnen gaan, Nederland heeft zoveel mooie plekjes om van te genieten.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
30.03.2021 18:25
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.03.2021 19:44
Leiden, goed idee. Ben ik nog nooit geweest.
Zo zie maar weer, je hoeft je niet te vervelen in NL
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
31.03.2021 12:14
Eind april zijn alle 60plussers ingeënt dus niemand met corona zorgt dan nog voor overbelasting van de zorg.
Lekker weer op de Franse camping deze zomer! :-)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
31.03.2021 12:21
Eind april alle 60++ ingeënt ? Vergeet het maar, wordt eind juli in het huidige tempo.
, Datum:
31.03.2021 12:58
@Car2, Bedankt voor de tip van Leeuwarden. Die stad staat weer op de lijst. DIe steeg kende ik niet. Laatst ook al via Blauw Bloed een item gezien over een kerk daar.
Inzake de vaccinaties van 60+. Dat is echt niet voor 1 juli klaar en dan is de rest ook nog. Ik hoorde gisteren iemand in Nieuwsuur die een uitnodiging had maar niet voor mei kon. En dan moet 65-74 nog komen. Ik denk dat deze zomer nog volop restricties zijn. Frankrijk gaat nog verre van goed. Ziekenhuizen rond Parijs hebben het al over code zwart als er niets gebeurd en hele zuidoosthoek staat op nominatie voor lockdowns. Las net dat PACA nu op 461 staat. Grens is 250. Ik hoop op een wonder maar vrees dat 2021 nog een overgangsjaar gaat worden. Overal in de EU gaat het te langzaam met vaccineren.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
31.03.2021 13:13
En zeker niet als Nederland weer achter de feiten blijft aanhobbelen met die astrazeneca.
Lekker blijven vaccineren.
Geplaatst door: koen
, Datum:
31.03.2021 13:35
kijk eens naar de UK. Het mooie weer komt er nu aan. Als 40+ voor 1 juli minimaal 1 keer is gevaccineerd dan lijken mij de risico's beperkt. Dan zouden ze al een enorme achterstand kunnen hebben op het geplande schema. In huidige planning zou ook de groep 18-40 voor 1 juli minimaal 1 keer gevaccineerd zijn.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
31.03.2021 14:31
@koen, uitgenodigd zijn is niet hetzelfde als gevaccineerd zijn. Zit vaak een maand tussen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
31.03.2021 16:53
Wima, dat scheelt heel erg per regio / GGZ.
Geplaatst door: Lis
, Datum:
31.03.2021 21:05
In Frankrijk gaat het heel slecht.
Heel Frankrijk gaat opnieuw in lockdown voor tenminste 4 weken (vanaf zaterdag 3 april).
Geplaatst door: Daido
, Datum:
31.03.2021 21:28
Geplaatst door: Philip
, Datum:
31.03.2021 21:49
Ja, dat hebben we vorig jaar zomer gezien in Zuid Afrika en Brazilië.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
31.03.2021 22:00
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Hoe zit dat dan in landen waar het altijd mooi weer is en de besmettingen erg hoog zijn?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
31.03.2021 22:06
Niet te vergelijken Philip... Het klimaat in Brazilië en Zuid-Afrika is totaal anders en dus ook de huishouden van het menselijk lichaam aldaar. Waar wij hier met 10 graden boven nul nog in een korte broek sporten, komt een Braziliaan in zowat een wintersporttenue deelnemen. Andersom hebben wij daar weer meer last van de warmte en hoge luchtvochtigheid. Het virus reageert dus niet perse anders, maar het lichaam wel.
Daarnaast leven de mensen daar nog meer op elkaar, zeker in de grote steden. Rio bijvoorbeeld, met een oppervlakte dat ongeveer een 3% van Nederland beslaat, heeft bijna 7 miljoen inwoners. Dat alleen al is al 13 keer meer dan hier...
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
31.03.2021 23:32
Nu, woensdagavond 31 maart, horen we in het laatste nieuws dat Frankrijk weer in zware lockdown gaat voor een paar maanden. Macron kwam het zelf aankondigen.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
01.04.2021 08:33
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.04.2021 08:50
En België moet binnen een maand alle maatregelen opheffen van de rechter🙄
Hoe verwarrend wil je het hebben..
, Datum:
01.04.2021 08:53
En zover ik begrijp uit de media wil Macron vanaf half mei voorzichtig versoepelen. Eerst de terrassen met restricties en dan de maanden erna steeds meer inclusief
horeca verder open maar ook met restricties. Zal wel afhangen van de vaccinaties en virus. Deze lockdown is geen verrassing. Op France 2 hadden ze in het journaal een kaartje van de besmettingen per 100.000. Onder de 250 was maar een klein deel van de departementen. 250-400 al veel meer o.a. Noordoost-Frankrijk en 400+ geheel ZO-Frankrijk o.a.