Wat doen jullie met 2021??? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
16.03.2021 15:52
En nog even op de topic terug komend...
Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik kijk naar een mooie chalet om te kopen hier in Nederland.
Aan het water...🏊???
Nu we in mei niet naar Frankrijk kunnen,hebben we nu een huis gehuurd in de buurt van Giethoorn,zijn we nooit geweest.
En willen toch wel een weekje er tussen uit.
We zijn nog nooit zo vaak in Nederland op vakantie geweest als het laaste jaar.
Geplaatst door: J
, Datum:
16.03.2021 15:54
Vaccinatie is ook bedoeld om je niet , of zo min mogelijk ziek te maken.
Helemaal niet ziek worden is nooit te garanderen, ook niet bij andere vaccins. Wel belangrijk is het bereiken van groepsimmuniteit. Hoe meer mensen gevaccineerd en dus beschermd zijn, hoe minder kans op verspreiding van het virus. Bij covid gaan ze uit van 70 % van de bevolking. Voor andere virussen is dat vaak meer dan 90 %.
Zo werkt het altijd met vaccinaties. Maar 100%garantie kan geen enkel vaccin geven. Wel een stuk bescherming tegen een ziekte.
Dat is al heel veel waard voor veel mensen.
Geplaatst door: J
, Datum:
16.03.2021 16:24
Supermooi, Giethoorn.
En nu er weinig toeristen uit het buitenland kunnen komen zul je er extra genieten van de mooie omgeving en het leuke dorpje.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.03.2021 10:11
Giethoorn staat hier ook op de lijst. Het Landal-park waar we heengaan, ligt er niet ver vandaan (30 km).
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.03.2021 12:16
Geplaatst door: Toon
, Datum:
17.03.2021 12:54
Al 48 jaar geleden dat we daar waren. Tienertour kaartje van de NS, waar we een week mee door NL mochten reizen, vóór het huwelijk, dus 's-avonds weer thuis zijn.
, Datum:
17.03.2021 13:35
Wij zitten in het gehuchtje Kalenberg.
Aan de rand van het nationaal park.
Hebben een huisje aan het water,dus mijn man kan lekker vissen vanaf de steiger.
http://www.geerteniebeltien.nl/
Geplaatst door: piotr
, Datum:
22.03.2021 11:59
@daido heeft het RIVM je al uitgenodigd voor een sollicitatie-gesprek ? Je zit goed in de materie !
, Datum:
22.03.2021 15:29
Giethoorn hoef je ook niet meer te zijn tegenwoordig.
Helemaal niets is er,geen mens..geen bootje..geen winkel open.
Je kan er geen🍦 kopen.
Alles wat vakantie een beetje leuk maakt,is er niet.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
22.03.2021 16:47
Ja Lia het is een hard gelag voor je, dat er zelfs geen ijsje te kopen is in Giethoorn.
Wat blijft er dan nog voor je over om het leven wat de moeite waard te maken.
Heel veel sterkte in deze zware tijden voor je!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
22.03.2021 18:52
"@daido heeft het RIVM je al uitgenodigd voor een sollicitatie-gesprek ? Je zit goed in de materie !"
@piotr Nee, daar bedank ik voor. Ik heb vroeger jarenlang in het Havenziekenhuis gewerkt. Het havenziekenhuis was vroeger gespecialiiceerd in infectie en tropen ziekten.
Ik heb daar ook op de vaccinatie afdeling gewerkt.
Geplaatst door: marian
, Datum:
22.03.2021 19:47
@efriede , helemaal met je eens.
Vakantie is nog altijd luxe, er even tussenuit in nederland ook.
Voor veel mensen is vakantie of een andere omgeving helemaal niet weggelegd.
Veel mensen worstelen momenteel met ziekte , overlijdens, restklachten , eenzaamheid en binnen mijn beroepsgroep met psychische klachten. De zorg is zo uitgehold nu door zieke collega's, isolatie, quarantaine...
Suicides, mensen vinden....
Ow nee, geen winkel open en geen ijsje te koop.
Wat we in 2021 doen is de vraag??? Stoppen met speculeren en rustig afwachten....en er het beste van maken.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
23.03.2021 13:27
Wauw, kunnen we deze draad niet beter sluiten en verder gaan met leuke onderwerpen. Dat nakauwen de hele tijd, dezelfde anekdotes dat vakantie een luxe is, mensen zielig zijn, etc. etc. Ben er nu wel een beetje klaar mee. Ieder heeft zijn/haar reden om zijn/haar mening te geven, maar we kunnen dat kennelijk niet respectvol doen?
Nog een poging "on topic": Vooralsnog is het plan nog steeds om eind juli 3 weken naar Frankrijk te gaan. Het vooruitzicht biedt mij/ons nog hoop en voorpret. Eerst 2 weken aan de ML zee en daarna nog een week t.h.v. Geneve met een tripje Zwitserland in. Heerlijk lijkt me dat...
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
23.03.2021 13:33
Wij hopen ook zo te kunnen gaan.
Lees alleen net dat frankrijk verwacht half juni bijna de helft vd bewoners ingeënt te hebben.
Zou dit nou consequenties hebben voor nederlandse toeristen, dat frankrijk misschien oranje blijft ofzo?
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
27.03.2021 11:29
Ik denk dat de meeste Europese vakantielanden begin of half juni gewoon weer op geel gaan. Vorig jaar rond deze tijd waren de besmettingen ook op z’n hoogst en eind mei begon alles weer af te vlakken doordat de temperaturen opliepen waar Sars virussen niet zo van houden. Een vaccinatiebewijs of negatieve test tonen gaat er denk ik niet van komen omdat dit in zo’n korte tijd nauwelijks is te realiseren en dit voorstel is al aangeboden door de Europese commissie en direct afgewezen. Net als iedereen hier zijn het ook alleen maar dingen die ik denk en geen feiten. Als Frankrijk geel gaat worden vanaf juni , wat ik ook zeker hoop voor andere landen en de toerisme sector, dan is het een kadootje en anders hebben we pech gehad en zullen we een jaartje moeten overslaan.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.03.2021 18:44
@Lia zit je nu in Giethoorn en is alles dicht? Als ik hier door het bos wandel kom ik verschillende horeca gelegenheden tegen die koffie en gebak of een borrel "to go" serveren. In de stad zitten diverse ijssalons, gewoon open. En een boot om te varen kun je toch ook huren? Volgende keer maar naar Brabant komen ;-)
In de meivakantie gaan we nu naar Friesland. Toen het bericht kwam dat je ook dan nog niet mag reizen maar snel iets geboekt in eigen land. Vorig jaar was het met hemelvaart bloedje mooi weer, ik hoop het nu ook!! Bootje varen, beetje kajakken, en misschien bezoekje aan Leeuwarden of Drachten. Hopelijk dan wel ijsje te krijgen ;-)
, Datum:
27.03.2021 19:08
We zijn alweer thuis.
Het gaat natuurlijk helemaal niet om een ijsje..die kan ik ook bij de supermarkt kopen.
Het gaat om de hele beleving,als je in zo'n toeristische plaats loopt en je bent er alleen.
Bootje kan je huren,maar niet spontaan,die moet je ook 4 uur van te voren huren.
En ik begrijp heel goed dat de winkels daar niet opengaan,er is gewoon niemand.
En ze moeten het wel van de toeristen hebben
Vorig jaar natuurlijk ook in Nederland op vakantie geweest,maar toen waren de winkels nog open en is het toch anders.
Vind het gewoon sneu voor al die ondernemers!
Ik ben genezen,ik hoef niet meer zo nodig in Nederland op vakantie.
En voor ik weer shit over me heen krijg,is mijn mening!
En mischien ben ik verwend,maar ik vind de prijzen die ze durven te vragen in dit land voor een huisje ook niet normaal meer.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
28.03.2021 11:27
T lijkt me wel best bijzonder om Giethoorn te kunnen bezoeken zonder duizenden Aziaten🤔
Ik regel m’n Friese bootje vooraf😉
Geplaatst door: Car2
, Datum:
28.03.2021 19:26
Geplaatst door: Car2
, Datum:
29.03.2021 17:38
@Mar3tent: O ja, als je naar Leeuwarden gaat.
Op mijn lijstje: nog te bezoeken "de voormalige gevangenis" in Leeuwarden. Kun je overnachten, restaurantjes en winkeltjes. Maar ja, die Corona ligt nog dwars. Later misschien.