coleman lantaarn cl1 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J.frazer
, Datum:
11.10.2020 18:26
Dag leden,
Ik gebruik al jaren en met heel veel plezier de Coleman lantaarn Cl1 met de originele Coleman fuel.
Nu het kouder wordt en ik thuis veel onder de veranda vertoef, en dit wil ik nog zo lang mogelijk volhouden, is deze lantaarn ook een prima uitkomst voor net dat beetje meer warmte comfort.
Het probleem is echter dat een liter Coleman fuel niet heel voordelig is en het nu wel heel hard gaat.
Nu las ik op dit forum dat er leden zijn die goedkopere alternatieven gebruiken.
Wie kan mij hierover verder adviseren?
Ik hoor graag naar de opties, ervaringen en bevindingen van deze alternatieven?
Gr,
Jurgen
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
13.10.2020 09:27
Jurgen,
Wij hebben een Coleman Unleaded kooktoestel en hiervoor gebruiken wij ook geen Coleman Fuel maar loodvrije benzine. Voor de lantaarn ( gebruiken we nu niet meer) exact hetzelfde. Veel goedkoper en werkt prima!
Onze achterliggende gedachte was plm 25 jaar geleden: benzine kun je overal kopen, Coleman fuel niet.
We hebben een kleine jerrycan en die vullen we.
succes,
Geplaatst door: ® Annetteuij
, Datum:
13.10.2020 10:33
Wij gebruikten ook loodvrije benzine. Nu hebben we de lamp niet meer, maar het werkte prima
Geplaatst door: ® RobR
, Datum:
15.10.2020 14:20
Kijk eens bij de blauwe Aspen, ongeveer 20 euro in een jerrycan van 5 ltr.
In de autobrandstof zitten veel toevoegingen die niet nodig zijn voor de werking van je Coleman, maar deze toevoegingen verbranden wel en zijn niet bijster gezond plus dat het onaangenaam ruikt.
Aspen is verplicht bij professionele gebruikers van motormaaiers, dat zegt genoeg.
Ik gebruik al jaren niet anders.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
16.10.2020 12:12
Wij hebben een Coleman Northstar en wij wisselen de brandstof af.
We gebruiken gewone wasbenzine uit de supermarkt, en na 2 flessen vullen we de lamp weer met de originele Coleman fuel omdat deze dan toch weer schoner brandt.
Dit bevalt goed.
Geplaatst door: pierre
, Datum:
17.10.2020 07:31
wij hebben ook gewoone benzine geprobeert was geen succes elke keer klapte de kousjes kapot.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
20.10.2020 14:55
Hier ook de blauwe Aspen, werkt super. Regelmatig in de aanbieding bij de Welkoop.