Festiviteiten in Goudargues (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
04.10.2020 10:49
Wij overwegen van 19 tot 28 juli 2021 een verblijf in Goudargues, op camping La Grenouille. Deze camping ligt tegen het dorp aan dus heel gezellig om even een ijsje te halen of hapje te eten, maar ook riskant mbt festiviteiten in de zomermaanden, qua geluidsoverlast of enorme drukte.
Ik kan nog geen agenda daarover vinden, weet iemand hier misschien wat voor feesten er in de zomer in Goudargues zijn (uitgaande van een "normale" coronavrije zomer)? Dan kan ik wat gerichter speuren. Ik heb het Fête Votive rond 15 augustus al gevonden.
Vast bedankt!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
04.10.2020 17:43
Over het algemeen is dit niet een superdruk dorp. Gewoon gezellige terrasjes en restaurantjes, je zult weinig overlast daarvan hebben. Er is wel een weekmarkt en 21 juni is het Fête de la musique dan speelt er buiten muziek de hele dag. Voor de rest heb je in Bagnols-sur-Cèze elk jaar een Reggae festival maar dat is wel een paar km verderop. Ik hoor mensen weleens klagen over de klokkentoren in het dorp die elk uur gaat en deze hoor je goed op de camping schrijven mensen.
, Datum:
04.10.2020 17:57
Dank je wel! Die kerkklokken had ik inderdaad gelezen maar daar wennen we denk ik wel snel aan, was dit jaar op La Garenne in Bédoin ook zo.
Dat reggaefestival is wel in onze periode, maar zou je dat 15 km verderop echt nog horen?
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
04.10.2020 21:59
Goudargues is een lief klein en gemoedelijk plaatsje. De festiviteiten daar zijn ook zo, gezellig en zeker niet massaal, ik denk niet dat je je al te ongerust hoeft te maken over enorme geluidsoverlast.
Geplaatst door: Leonnej
, Datum:
04.10.2020 22:29
Toen wij er waren was er een avond iets te doen, grote markt, alle restaurants vol geboekt maar daar hoorde je niets van op de camping. Maarrrr...de kerkklok, die was verschrikkelijk🤣🤣🤣 Wij lagen in een tent, eerste 3 nachten nauwelijks geslapen, de rest van de week vaak elk uur ff wakker...want hij slaat ook nog twee keer per uur alle slagen van dat uur. Dus eerst 12 keer en dan 5 minuten later weer... Wellicht went het als je er langer dan een week bent plus wij zijn lichte slapers en ik had al oordoppen in....Verder heel leuk dorp, prima camping, lekker klein. Maar vanwege die kerkklokken weet ik niet zeker of ik er nog eens zou boeken. jammer, want verder superleuke camping en charmant dorpje en het is de enige camping daar waar je echt zo de hoek om het dorp in loopt voor een broodje of een terrasje.
, Datum:
04.10.2020 23:00
Oh hahaha misschien zijn ze dan toch iets dichterbij dan die in Bédoin.? Die sloeg ook twee keer per uur maar na een dag waren we al wel gewend.
Ik kijk ook nog met een schuin oog naar St. Michelet, vooral omdat de rivier daar wel echt veel mooier lijkt. Maar inderdaad jammer dat die toch een klein kwartiertje lopen is.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
05.10.2020 13:01
Fijne camping le Saint Michelet, wandelingetje naar Goudargues is goed te doen! Beetje bewegen in de vakantie is niet verkeerd😜
, Datum:
05.10.2020 18:00
Dat is waar Ineke. Het wordt bij nader inzien inderdaad toch st. Michelet.
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
05.10.2020 19:31
Prima keuze! Saint Michelet is een heerlijke camping!!! En idd het wandelingetje naar Goudargues langs de wijn velden een feestje op zich, geniet van de voorpret!
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
05.10.2020 21:02
Idd @Riedel1976 die wijnvelden zie ik elke dag: het is de achtergrond foto op m’n Ipad..., bon souvenirs😍
Geplaatst door: Anne
, Datum:
05.10.2020 22:05
Wij zaten vorig jaar op Saint Michelet. Naar het dorp lopen is prima te doen. Nog geen kilometer.
Wij zijn toen ook over camping Grenouille gelopen. Vond het daar allemaal wel dicht op elkaar staan en rivier met strandje niet zo mooi. Wel leuk in het dorp. Michelet heeft grote plekken en prachtig gelegen aan de rivier met mooie ligweide. Wij hadden toen plek 117, een zeer grote, ruime plaats, zon en schaduw.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.10.2020 22:43
, Datum:
05.10.2020 22:47
@Anne die is wel heel diep idd, maar lijkt me ook smal? Ik heb m'n peilen gericht op een van de plekken 122 t/m 127, uitzicht over de rivier maar geen strandje voor je neus. Die zijn zo te zien mij ook wel heel groot?
Dank voor de tips voor de omgeving Tineke, die gaan we zeker raadplegen!
Geplaatst door: Anne
, Datum:
05.10.2020 23:08
Plek 117 lijkt door de diepte smal, maar is dat niet. Plekken aan de rivier ook mooi ruim. Alleen door de overstroming in 2018, wilde ik liever niet direct bij de rivier staan.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
05.10.2020 23:35
Ik verwacht niet dat je last hebt van dat reggae festival, dat is toch wel te ver weg. Hooguit wat toeristen die naar het festival gaan en voor een nacht een camping zoeken maar ik verwacht dat deze ook wel dichter bij het festival iets zoeken. Aan de overkant van de weg heb je bovenop de heuvel een prachtig middeleeuws dorpje Cornillon, echt de moeite waard hier te gaan kijken. Omgeving is allemaal super mooi daar en je kunt alle kanten op. Je zit net even buiten de drukte van de Ardèche etc maar toch kort bij als je vertier wilt. De Cèze is overigens een glasheldere rivier met diepe en ondiepe stukken waar je kunt zwemmen.
, Datum:
06.10.2020 08:30
In mijn eerdere reactie moet peilen natuurlijk pijlen zijn, lol.
@Anne ik begrijp je overweging maar ik had de indruk dat de plekken 122-127 wat hoger zijn dan die daarachter, dus bij een overstroming lijken me die evengoed problematisch?
We hebben afgelopen zomer in de buurt van Uzès gestaan (Mas de Rey) en hebben toen veel uitstapjes naar het zuiden gemaakt, het gebied daarboven is voor ons nog onbekend dus dat komt heel goed uit. Krijg er al helemaal zin in! Hopelijk hebben we tegen die tijd een beetje grip op dat rotvirus...