Voorpret? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.10.2020 08:21
Helaas zijn wij dit jaar niet op vakantie geweest. Dat was een weloverwogen keuze, maar ik heb Frankrijk echt gemist.
Normaal gesproken zou ik rond deze tijd alweer op zoek gaan naar een fijne camping voor volgend jaar. Maar omdat onze vakantie van 20 doorgeschoven is naar 21 hoeft dat niet. Ook wel een beetje jammer, want dat is voor mij al voorpret. Daarbij durf ik er nog niet vanuit te gaan dat het dan allemaal weer normaal is.....
Wie is er wel alweer lekker aan het zoeken naar dat ene (of meerdere) mooie plekje(s)??
Geplaatst door: Henny
, Datum:
03.10.2020 09:16
Waarom zou je niet gaan genieten van het uitzoeken voor volgend jaar? Niemand kan in de toekomst kijken en je plan kan maar klaar liggen. Beter dan dat het op het laatste moment moet gebeuren.
Voorpret is leuk en als je blijft "doem" denken dan kun je je nooit ergens op verheugen. Positief blijven!
Twee jaar geleden zouden wij naar een ander land gaan, een land dat wat méér voorbereidingen vroeg dan het bekende Frankrijk!
Alle tochten uitgezocht, campings uitgezocht ( niet gereserveerd, gaan in voor seizoen) welke route rijden we?
Er kwam een operatie in die periode dus het ging niet door ......oké, dan verschuiven naar dit jaar.....corona kwam ....nu ligt het plan nog steeds klaar voor volgend jaar.
We zijn zowel vorig jaar áls dit jaar tóch op vakantie geweest maar hebben het aangepast aan de omstandigheden. Je moet flexibel zijn....vind ik !
Succes met de voorbereidingen!
, Datum:
03.10.2020 09:20
Zoals ik schreef, de vakantie is doorgeschoven naar 2021, dus ligt al vast.....
Dat zoeken hoeft dus niet.😏
, Datum:
03.10.2020 09:22
Maar ik geniet graag met jullie mee, vandaar dit topic...
Geplaatst door: scg
, Datum:
03.10.2020 09:23
ik ben altijd leuke plekjes aan het zoeken en dat blijf ik ook doen. Ik hoop dat het volgende jaar beter wordt, maar ik vrees met grote vreze dat het volgend jaar ook weer een vergelijkbaar jaar wordt als nu.
Geplaatst door: conny
, Datum:
03.10.2020 11:11
Ondanks 2 x Nederland deze zomer (reviews zijn geplaatst), dus niets te klagen, maar wat hebben we Frankrijk gemist ,,,,,,,
Me verdiepen in campings en toerisme/leven in Frankrijk (en andere landen) doe ik altijd.
Nieuwe (stille/onbekende) plekjes/ideeën bekijken en erover lezen , zelfs als je helemaal niet van plan bent erheen te gaan. Er is zoveel om je in te verdiepen.
Veel plezier met voorpret voor alle volgende kampeerseizoenen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.10.2020 11:25
Hier zijn een aantal topics met tips over de omgeving, waar jullie misschien wat mooie plekjes kunnen vinden:
1) Ardèche
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN ARDECHE omgeving Vallon Pont d'Arc / RuomsIn juli vertrekken wij voor het eerst naar de Ardeche.
Wie heeft er leuke tips, trips of bezienswaardigheden in de buurt. We willen...
2) Drôme-vallei
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving Die / Crest (Drôme-vallei) Dinsdag vertrekken we naar de Drome, wat moeten we niet missen?
Leuke stadjes, markten, watervallen, leuke wandelingen enz.......
3) Noordelijke Drôme
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving NOORDELIJKE DRÔME/VERCORSWij gaan naar camping Chateau de Galaure aan de noord kant van Drôme. We hebben 2 kids maar houden ervan om kastelen, riviertjes.....
4) Drôme Provençale / Vaucluse
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN in de omgeving van NYONS / DRÔME PROVENCALE / VAUCLUSE Volgende week kamperen wij op een camping in de omgeving van Nyons. Wie heeft er leuke tips over de omgeving?...
5) Gard / omgeving Anduze
Camping-frankrijk.nlTips / bezienswaardigheden omgeving Anduze@tineke heb je ook zo een overzichtje als van pinede van wat er allemaal te doen is in de buurt van anduze camping l'arche?...
6) Gard / omgeving Saint-Jean du Gard
Camping-frankrijk.nlTips / Bezienswaardigheden omgeving SAINT JEAN DU GARD Hallo,wij vertrekken binnenkort naar st. Jean du Gard. Wie weet er leuke bezienswaardigheden in deze omgeving (leuke dorpjes/ natuur/...
7) Gard / La Roque sur Cèze / Goudargues
Camping-frankrijk.nl TIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving LA ROQUE SUR CÈZE / GOUDARGUESErvaringen en tips over campings en omgeving zijn welkom....
8) Gard / omgeving Bagnols sur Cèze
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving Bagnols sur CèzeWij gaan van de zomer naar bagnols sur ceze toe. Wat moet je in de buurt echt gedaan hebben en gezien hebben. We willen graag gaan...
9) Aveyron / Millau / Gorges du Tarn /
Camping-frankrijk.nl TIPS - BEZIENSWAARDIGHEDEN - DAGTRIP OMGEVING MILLAU / GORGES du TARNEen aantal jaar terug hebben wij via dit forum, geweldige tips gekregen voor dagtrips vanuit Die zoals naar Nyons via remuzat en st...
10) Dordogne / Sarlat
Camping-frankrijk.nlTips / Bezienswaardigheden omgeving Sarlat (Dordogne) Wij gaan dit jaar naar de dordogne toe op vakantie. We gaan naar le capeyrou in beynac.
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in de...
11) Lac de Sainte Croix / Gorges du Verdon / grens Alpes de Haute Provence / Var
Camping-frankrijk.nlTips / bezienswaardigheden omgeving Lac de Sainte-Croix / Gorges du Verdon- - - update 31-10-2020
1) Campings rondom het Lac de Sainte Croix
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart?XA31GF4C
2) Foto's...
12) Lac de Serre Ponçon / Alpes de Haute Provence
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving LAC de SERRE-PONÇONIk ben benieuwd naar de ervaring van mensen op Camping L'Etoile des Neiges .
Wij gaan daar komende zomer naar toe met een 9 en 3...
13) Lac de Chalain / Jura
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving JURA / Lac de ChalainHallo allemaal,
Na veel twijfel hebben wij voor de eerste week van Mei een stacaravan gehuurd (Last minute via Vacansoleil, Koopje)op...
14) Lac d'Annecy / Haute Savoie
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN in de OMGEVING van het LAC d'ANNECYIn juli zouden we graag naar dit meer gaan voor een weekje. We komen op dat moment van de Ardeche. Heeft er iemand tips ivm dingen...
15) Beziers / Serignan-Plage / Valras Plage (Hérault)
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving Beziers / Serignan-Plage / Valras-Plage / Vias-Plage
1) Ecluses de Fonseranes (sluizen in het Canal du Midi)
- 23 foto's (vergroten door er op te klikken
https://photos.app.goo.gl/j4ezVu9P6qrkOqsl1
-...
16) Brissac / Val d'Hérault
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN OMGEVING BRISSAC Wij zijn van plan in 2013 naar camping Le Val d'Herault in Brissac te gaan.
Wie heeft er tips over de omgeving?...
17) Hautes Alpes, omgeving Camping Solaire in Veynes
Camping-frankrijk.nlTips / Bezienswaardigheden omgeving Camping Solaire in Veynes / GapHallo, momenteel ben in op Camping Solaire in Veynes. Ik ben op zoek naar leuke uitstapjes om met een meisje van 5 jaar te doen. De...
18) Fréjus, Anthéor , Agay , Saint-Raphael (Var)
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN CÔTE d'AZUR (VAR)Heeft er iemand tips om plaatsen te bezoeken die zeker de moeite zijn ( grotten , kasteel , markten ) , een gebied om te wandelen...
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.10.2020 11:50
Ik zoek voortdurend naar leuke bestemmingen. Bij ons staat 1 vakantie voor 2021 (mei) ook al 'vast' (voor zover iets vast kan staan momenteel). Deze is doorgeschoven van mei 2020, zou toen oktober 2020 worden en nu naar mei 2021 gezet. Naar een gebied dat we overigens al 'ns eerder gezocht hebben, maar nog zeker niet 'klaar' mee zijn (Normandie). Ik heb altijd een lijst met mogelijke bestemmingen in een word documentje staan. En zat net ook al weer te kijken naar leuke bestemmingen. Vooral als het weer wat grauwer wordt neem ik daar meer tijd voor, dus die periode is nu weer begonnen. Wat ik recent bedacht is een Tour de France langs een aantal campings waar ik vroeger met m'n ouders kwam (bestaan niet allemaal meer, maar lijkt mij een leuk idee). Altijd goed om ideeen te hebben. Je kunt toch nooit alles helemaal uitvoeren.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
03.10.2020 14:02
Oktober is voor mij nog te vroeg voor voorpret. Maar volgend jaar liever niet weer een vakantie in zeeland🤪. Nederland mooi maar de campings met die grote groene weilanden als kampeerveld en dan daar om heen staan vind ik echt niet heel leuk.
Dus vooralsnog maakt t me niet uit waar ik volgend jaar ben, maar hoor graag wat Spaans of Italiaans of Sloveens om me heen; nu voelt t als “alles is goed hoor”😁
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
03.10.2020 16:18
Echt zoeken doe ik nog niet. Gewoon een beetje rondneuzen op internet, maar dat doe ik eigenlijk het hele jaar door. Vorig jaar hebben we vroeg geboekt (januari) ivm een huuraccommodatie. Dat ga ik dit jaar niet weer doen ivm de onzekerheid t.a.v. corona. Dit jaar hadden we Frankrijk omgeboekt naar Zeeland. Het was leuk, we hadden prima weer, maar het was geen Frankrijk...! Wat ik toch mis is: het onbekende, de reis, leuke stadjes (zonder kruidvat, Hema, Zeeman...), de bergen, het minder aangeharkte etc. Ik hoop dat volgend jaar zomer alles weer wat normaler is, maar ik reken er niet op. Echt voorpret heb ik dan ook nog niet.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.10.2020 19:33
Zeeman zit ook in Frankrijk....
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
04.10.2020 10:27
Inderdaad de Zeeman zit ook in Frankrijk. Maar mijn punt is wel duidelijk neem ik aan.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
04.10.2020 11:27
Ook de Hema zit in Frankrijk. Gelukkig nog niet zo veel, zodat je ze nog kan ontlopen.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
04.10.2020 12:45
Ervan uitgaande dat de omstandigheden volgend jaar overeenkomen met die van dit jaar, toch wel weer aan het zoeken naar verrassende campings in gebieden die we normaal gesproken als doorgangsregio’s zien. Volgend jaar zullen we - als het allemaal mee zit en we mogen! - weer tot halverwege Frankrijk (omgeving Morvan) reizen. Dit jaar was het al spannend of Frankrijk niet helemaal oranje of erger zou kleuren omdat we laat in het seizoen op pad waren. Dat draagt wat mij betreft niet bij tot ontspannen vakantie vieren. Toch redelijk gelukt door tijdig naar noordelijker gebied te reizen. We zijn wel blij dat we gegaan zijn en hebben gekeken naar inachtneming van de corona regels en heel soms eerder dan gepland vertrokken van campings waar we ons niet veilig voelden. We vonden het het prettigst op mini campings waar weinig kampeerders waren. Dus nu al op zoek naar camping ideeën mede n.a.v. geplaatste meningen. Die ideeën alvast in “mijn campinggids” geplaatst en in afwachting van meerdere. Begin van de zomer in Drenthe op een camping gestaan met privé sanitair - ook leuk, maar inderdaad: geen Frankrijk! En nu genieten van de “napret” door een fotoboek te maken.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
04.10.2020 13:16
Ik hoop dat wanneer er geen vaccin is de inzichten volgend jaar beter zijn dan nu.
Ben nog steeds van mening dat massaal in een vliegtuig stappen, vakantie vieren met veel animatie, drukke plaatsen bezoeken erg gevaarlijk is maar dat het op de campings in Frankrijk waar wij verblijven dus zonder animatie, overdekte zwembaden en wat Franse slag sanitair dus wat opener doorwaaien gewoon veilig is en een landsgrens eigenlijk geen rol mag spelen. We hadden zelfs in Nederland toen de toiletgebouwen gesloten waren ons eigen sanitair. Een popup tent met 12 voltsdouche en extra toilet. Simpel maar hygiënisch en doeltreffend.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
04.10.2020 13:22
Eigenlijk ben ik het hele jaar door wel aan het kijken naar leuke campings. Als ik ook maar iets opvang van een leuke camping online of bijvoorbeeld op het schoolplein dan zoek ik het op en plaats ik het als favoriet in Google maps. Op deze manier heb ik al een kaart van Frankrijk met allemaal favorieten.
Afhankelijk van in welke regio we terecht komen/ kunnen heb ik altijd leuke campings paraat.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
04.10.2020 19:52
Ook ik kijk het hele jaar door naar nieuwe omgevingen in Frankrijk of waar we wel eens geweest zijn en daar dan weer in de buurt leuke uitstapjes zoeken.
Nu ook alweer aan het kijken voor volgend jaar,wij boeken nooit dus wordt alleen kijken waarheen, de route ernaar toe,de omgeving etc etc.
In het afgelopen voorjaar ipv met caravan naar Frankrijk,een huisje gehuurd op de Veluwe,prachtig weer gehad,heerlijk gefietst,maar zoals de meeste hier,het was geen Frankrijk.
Eind augustus na veel wikken en wegen toch met caravan naar Frankrijk. Vantevoren rustig gebied gezocht en mooie camping en daar zijn we 3 weken geweest,heerlijk.....anders, dat wel,geen marktjes bezocht of drukke plaatsjes,maar door het mooie weer,konden we iedere ochtend een prachtige wandeling maken in de buurt of vanaf de camping en na uurtje of 2 weer terug,lunchen en dan tot de avond naar zwembad,e-reader mee......heel relaxt.
We zaten ruim buiten rood gebied en hebben ons zeker niet onveilig gevoeld,ook op terug reis,via geel gebieden en overnachtig alles safe.
En dan kom je thuis in oranje gebied....tis niet anders,maar als je weet hoeveel mensen vantevoren tegen mij zeiden: GA je naar Frankrijk!!!!!!!
Wij hebben er zeker geen spijt van en hopen natuurlijk dat volgend jaar alles weer "normaal" is,maar hier kunnen we weer ff op teren.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
04.10.2020 20:13
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
05.10.2020 20:06
Wij gaan in 2021 naar dezelfde camping (voor de 4e keer). Kinderen hebben het goed naar de zin, veel jeugd. Eenvoudige camping, zonder poespas, precies wat wij zoeken. Dus...
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
06.10.2020 13:08
Ook wij zijn ons al aan het oriënteren voor 2021.
Camping aan een rivier (oa rotsje springen, kano varen) waar óók honden zijn toegestaan + zwembad met het liefst een glijbaan.
Zonnig, warm zomerweer. Dorp op loopafstand. Vertier voor oudere jeugd.
Wij zaten te denken aan Millau, camping du viaduc. Meer van Parleoup is wellicht óók wel een optie.
Of een soortgelijke camping in de Ardeche.
Richtprijs € 50,00 per nacht voor een gezin van 4 personen met 2 hondjes.
Tips zijn meer dan welkom!