Vraag voor de hardlopers onder ons. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jolanda
, Datum:
11.09.2020 10:34
Dit jaar ging de vakantie niet door en ook niet de marathon van Berlijn. Nu is alles doorgeschoven naar volgend jaar. En dat betekend voor volgend jaar veel trainen. Nu wil ik ook volgend jaar weer op vakantie en wil naar Frankrijk. Als ik in Frankrijk moet ik ook trainen en het liefs niet te veel bergje op en bergje af .
Wij zoeken een camping met verhuur, zonnig gebied met een zwem meer of rivier en op loopafstand van gezellig dorpje met markt en restaurants. Wij gaan zonder kinderen op vakantie.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.09.2020 10:55
Ik loop zelf ook veel.
Als je aan/bij zee staat Middellands of Atlantisch kun je overal vlak lopen.
Heb ook veel gelopen in de Drome en Vaucluse. Legio mogelijkheden.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
11.09.2020 12:35
, Datum:
11.09.2020 12:48
, Datum:
11.09.2020 13:29
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
14.09.2020 17:43
Hoi Jolanda,
Ik ben ook een hardloper en menigmaal in Die gerend/getraind. Er zijn wat vlakkere routes te vinden, een aantal met vals plat en zeker ook bergen. Alhoewel een heuvel training goed is voor je conditie.
En in Embrun, la vieille ferme volgens mij, is ook bekend vanwege hardlopen. Maar, das volgens mij heftig.
Geplaatst door: ® MrFrance
, Datum:
02.11.2020 12:40
Hi Jolanda,
Zelf loop ik op vakanties ook vaak hard in Frankrijk. Wanneer ik in een minder vlak gebied ben gebruik ik vaak CBD olie van https://www.cibdol.nl voor mijn herstel. Ik merk dat dit een positief effect heeft op mijn lichaam. Misschien heb je wat aan deze informatie!
Succes met het zoeken van een fijne camping en succes met het trainen.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
02.11.2020 22:49
Rond het meer van Annecy ligt een fietspad dat ook gebruikt wordt door (hard)lopers. Redelijk vlak. En genoeg campings!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.11.2020 16:02
MrFrance , cannabis staat op de dopinglijst, dus als je gecontroleerd wordt test je dan niet positief op doping?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.11.2020 17:57
Mijn ega vindt het bergje op en af, heuvel op en af tijdens vakantie prima om zijn duurvermogen te verbeteren. Mooie afwisseling toch op je trainingsschema in t vlakke Nederland? Verder pakt hij er altijd direct google maps erbij om te kijken waar de dichtstbij zijnde atletiekbaan is. Bijna altijd gewoon toegankelijk. Daar traint hij dan nog op sprints.
Met de app OSMaps vindt je t kleinste pad nog in je omgeving. (ook fijn voor t wandelen)
Bedenk als er ergens een fietspad ligt je ook prima kunt hardlopen. Bij bv Sommieres camping domaine de massereau loopt bv een fietspad. Geen idee hoeveel km.
In de Dordogne van volgens mij Carsac-Ailliac naar Sarlat en richting Souillac moet uit mijn herinnering ook een fietspad lopen. Misschien weten andere dat beter.
Beide zijn leuke omgevings, ook campings met leuke verhuur.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.11.2020 18:38
"In de Dordogne van volgens mij Carsac-Ailliac naar Sarlat en richting Souillac moet uit mijn herinnering ook een fietspad lopen."
Klopt, mooi pad langs de rivier de Dordogne!!