wifi (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cees
, Datum:
31.08.2020 09:50
waarom klaagt iedereen over de wifi!!!
waarvis de tijd gebleven dat we op de camping stonden zonder wifi
waar we een krant hadden van 1 dag oud (met oud nieuws dus)
die we overgaven aan de buurtjes en bakkie koffie deelden
nu zit iedereen op de wifi met zn ipad telefoon compu
contactloos ze kunnen beter thuis blijven hebben ze wifi alles bij de hand
kamperen is wat mag verbindden mensen elkaar ontmoeten (covid-19 regels bij de hand) gezellig een biertje koffie wijntje doen
genieten van de omgeving
er op uit gaan ontdekken van de omgeving met als hulp middel je telefoon maar dan ff op 4of5 G
geniet gewoon ff zonder wifi
Geplaatst door: Frans
, Datum:
31.08.2020 10:00
Tijden veranderen en dus ook de behoeftes daar spelen de campings mooi op in.
Maar betaal je voor iets dan moet het ook goed zijn en dat is vaak het probleem met wifi.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
31.08.2020 10:08
Waarschijnlijk zet je dit bericht op internet door middel van wifi om je mening met anderen te delen. Waarom doe je dat? Het is toch gezelliger een bak koffie met je buren of vrienden te drinken en daarover te praten?;)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
31.08.2020 10:18
Tja. We leven in 2020. Vroeger toen ik nog met mijn ouders ging kamperen in Frankrijk luisterden we elke morgen naar “de wereldomroep” het kon gebeuren dat je opgeroepen werd bij de noodmeldingen en we luisterden meteen naar het weerbericht. Twee keer per week belden we naar mijn grootouders vanuit de telefooncel voor de camping waar we dan in de rij stonden met een handje vol Francs. Verder hadden we mee:
Zaklamp, radio (wereldontvanger) walkman (met casettebandjes), fotocamera, reiswekker, reisgids, woordenboek, horloge met secondenwijzer (eierwekker), rekenmachine (voor het omrekenen van Francs naar Guldens), computerspelletje en heel veel batterijen.
Nu hebben we allemaal een smartphone. Mijn kinderen ook. Zelf kan ik best met 4g uit de voeten maar vaak heb je in Frankrijk geen bereik en moet je het met 3g doen. Iets opzoeken word dan lastig. Mijn kinderen willen whats-appen, youtube luisteren en spelletjes spelen. Noodzakelijk misschien niet maar voor hen net zo belangrijk als mijn walkman en computerspelletje vroeger. Het is gewoon fijn als er goede Wifi is. Maar is dat er niet jammer dan het bederft mijn vakantie niet.
Dit jaar met de boot in Friesland ook niet overal wifi maar wel overal 4g. Zelf een extra bundel aangeschaft en mijn telefoon kon als hotspot gebruikt worden. Maar youtube kijken, filmpjes versturen? Nee dat is niet te betalen. Zodra we ergens waren waar wifi was gingen ze meteen los. Tja pubers anno 2020
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
31.08.2020 10:25
Wifi is tegenwoordig onontbeerlijk. En inderdaad als ik er voor betaal moet het goed zijn en wil ik niet iedere zoekactie onderbroken worden met de mededeling: Deze site is nu niet bereikbaar probeer het later nog eens.
Onontbeerlijk in de zin dat je voor een uitstapje (bezichtiging kasteel, bezoek museum, outdoor activity center) in de folders bij de receptie nog maar summiere informatie vindt, overal staat er: zie voor openingstijde/tarieven de website kasteel.fr.
En ja als ik dan wifi heb, onderhoud ik ook contact met mijn familie en deel een foto van ons plekje of de mooie bergtoppen waar mijn laantje op uit kijkt.
Zeker nu in corona tijd waarbij je alles moet reserveren is wifi noodzakelijk tijdens je vakantie.
En het hebben van wifi wil niet zeggen dat ik geen contacten meer maak op de camping, dat kan prima en en. Hoewel ik niet zoveel behoefte heb aan diepgaande contacten met uren praten over de politieke situatie en andere zware onderwerpen. Contact maken om even iets te weten te komen waar je boodschappen kan doen, informatie over een uitstapje of de buren even helpen met hun caravan op de plek krijgen is contact genoeg.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
31.08.2020 11:06
Mag je nu ook al niet meer zelf weten of je WiFi gebruikt? Er zijn zelfs medische redenen. Wees blij met je eigen leven en bemoei je niet met een ander.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.08.2020 12:59
Tja, het staat je vrij om niet mee te doen in deze hype. Ga je met de krant voor je tent zitten, prima! Ik zal je niet storen, ik vind niets van die krant, stoor me er niet aan, stoor jou niet in je rust. Laat mij dan lekker het nieuws online lezen, mijn uitstapje plannen, contact onderhouden met thuis met mijn telefoon.
Leven en laten leven. Ik vind het wel veel rustiger nu. Lekker in mijn eigen bubbel, niet zo'n buurman aan mijn tent die de krant komt brengen en veel te lang blijft ouwenelen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.09.2020 00:07
@mamamia: De wereldomroep: La Nostalgie! Het weerbericht van Jan Pelleboer: Ik heb een kaartje van Anne Jansen uit Annecy, daar schijnt de zon. Het wordt dus mooi weer in Annecy. Piet Paulusma avant la lettre. En de live-verslagen van de Tour van de legendarische Theo Koomen, die er niet voor schroomde 'live' verslag te doen van wat al minuten geleden gebeurd was,live televisie was er zelden, dus niemand die het merkte. En de hele camping zat aan de radio gekluisterd...
Nu ik er over nadenk: aan de radio gekluisterd of vergroeid met je mobieltje, maakt dat nu zo'n groot verschil? Hooguit dat die radio beperkt bleef tot een paar momenten per dag:-)
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
01.09.2020 12:26
Ik heb het bericht nu 3 x gelezen en probeer het probleem van Cees te begrijpen ;)
Cees heeft er geen probleem mee als je onderweg 4G gebruikt maar als je op de camping bent, moet je met Cees praten en koffie drinken en z’n krantje aanpakken.
Sorry, natuurlijk gechargeerd, maar net zoals Cees bepaalde behoeftes heeft, hebben wij dat natuurlijk ook. En dat is geen sociale verplichte contacten tijdens de vakantie. Groeten oké, klein praatje prima en dat is het. Wij hebben beiden een drukke baan, mantelzorg over ouders en schoonouders, 4 kinderen die de afgelopen paar jaar de deur uit zijn gegaan maar nog jong genoeg om vaak bij ons aan te kloppen, proberen voldoende aandacht aan onze vrienden te schenken en sociale contacten te onderhouden. Onze vakantie hebben we heel erg voor onszelf nodig. Gaan eropuit om de omgeving te verkennen, fietsen en lezen veel, doen spelletjes, kijken films of series en maken gebruik van WiFi als dit er is. Tja, als je ons dan net met onze hoofden over de iPad of iPhones gebogen ziet, dan kunnen we dus beter thuis blijven? Het is ook maar net wat je wil zien.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
01.09.2020 13:02
Ik vermoed dat Cees in een nostalgische bui is :-)
Als ik lees over het krantje van gisteren halen en oud nieuws lezen (zo was ik in shock toen ik las dat Willem Ruis was overleden, 1986) en de wereldomroep beluisteren (ik had dan het gevoel aan de andere kant van de wereld te zitten), wordt ik ook een beetje weemoedig....
Dit jaar via wifi de camping app gebruikt. Reuze handig en het scheelt papier :-)
Ik vind er wel wat voor te zeggen dat Wifi belemmerend kan zijn voor "echt" contact. Op een camping staan is toch ook wel een sociaal gebeuren. Dus ik snap de gedachte wel. Ook al ben ik ook gesteld op mijn rust en privacy.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
01.09.2020 14:24
Wat nou Cees, is de bingo weer afgezegd i.v.m. Corona?
Je kunt ook een lekker ijsje kopen, tegenover de krantenkiosk. Kun je gelijk een krantje kopen.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
01.09.2020 15:13
Hahaha! Ik moet bekennen dat ik het af en toe niet erg vind dat de WiFi belabberd is op de camping. Dan zijn de kids "verplicht" om wat anders te doen. Ook wel eens goed 😉
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
01.09.2020 17:27
@cees ik begrijp je best maar weet je wat het is , ze klagen hier al als iemand 50cm over hun kampeerplaats heen loopt, ook al is de plek meer dan 200 vierkante meter, dus die zogenaamde saamhorigheid en de verbondenheid met je mede kampeerder is ver te zoeken hoor!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
01.09.2020 18:38
Klopt, ik hoef niks op vakantie andeers dan rust. Geeen overlast veroorzaken en geen ooverrlast krijgen. Bij noodhelp ik, praatje kan als ik zin heb. Waspoeder haringen stroomkabel leen ik uit. Voor de rest amuzeer jezelf
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.09.2020 19:27
Ik begrijp best wat hij bedoelt!
Iedereen loopt met een telefoon,en je bent toch zoooo belangrijk...
Bang dat je ook maar iets mist.
Nou heb ik gelukkig geen smartphone,maar gewoon een eenvoudige tablet.
Ook mee op vakantie...
Ik zit er hooguit 1 uur per dag op.
Even het weer in de gaten houden,en dit forum.
Voor de rest kan het me geen bal schelen wat er in de wereld gebeurd.
Ook dat is ,voor mij althans, op vakantie.
Zie het wel als ik thuis kom.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.09.2020 06:00
Her is overigens verstandiger om je eigen mobiel internet te gebruiken dan wifi. Het is kinderspel voor een hacker om je computer of telefoon over te nemen bij een open wifipunt. Dus internet bij macdonald, tankstation of zelfs camping via wifi is heel riskant. Automatisch laten verbinden met een open netwerk is nog onverstandiger.
Een hacker kan zelf een een gebruikersnaam aanmaken van macdonald, camping enz. e
n je telefoon of computer overnemen en zelfs gijzelen.
Een goede firewall kan dat voorkomen, maar de technische kennis van de gemiddelde forumgebruiker schiet hiervoor te kort.
Een krantje van de vorige dag lezen blijft het meest veilig ;).
Geplaatst door: Toon
, Datum:
02.09.2020 16:27
Wifi is onmisbaar op de camping. Je hebt met iedereen contact, met de buiten wereld behalve met de de buren.
Maar ja die zitten ook te wrijven.
Ander tijden.
Wie dacht er 20 jaar geleden aan mobiles, airco in de caravan, boiler, tv kijken op de camping, movers, enz.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.09.2020 16:37
De vraag is of je wel contact wil met iedereen als je op vakantie bent.
Ik in elk geval niet.
WiFi is voor mij iets waar ik zeker buiten kan.
Liever geen wifi dan wel.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
02.09.2020 19:48
Ik gebruik nooit wifi op een camping, heb zelf voldoende GB’s. Hoef ik me ook niet te ergeren 😂
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
02.09.2020 21:38
@Lia, net in dat uurtje dat je met je hoofd over je tablet gebogen zit, word je door iemand als Cees gespot en in zijn ogen zit je dus altijd met je tablet en had je beter thuis kunnen blijven.
Het is dus makkelijk om een verkeerd beeld van je medekampeerders te krijgen.