Dilemma wel of niet Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
25.08.2020 08:32
Wij zijn nu 9 weken in Frankrijk op een heel rustige camping aan het Lac d'Aiguebelette. Het is hier geen drukke toeristische omgeving (anders dan rond Annecy waar het wel erg druk is) en met de normale voorzorgsmaatregelen voelen wij ons zeker zo veilig in NL waar we in een klein dorp met nauwelijks besmettingen wonen.
Als je nasr Frankrijk gaat, zoek dan de minder toeristische gebieden en de wat minder 'bekende' campings op. Dat levert wellicht ook nog een aangename verrassing op.
We willen nog naar de Vaucluse maar daar staat een 7,3 op de kasrt. Bij de Alpes de Haute Provence staat een 1,8 en bij de Ardèche een 2,1. Misschien toch een andere bestemming kiezen?
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
25.08.2020 18:11
Wij zijn op de bonnefooi naar Frankrijk gereist ' caravan thuis gelaten en basic de tent meegenomen.
Ook hele toeristische plekken vermeden.
Camping bij dune pilat was wel redelijk druk maar konden prima op op eigen plek vertoeven alle ruimte . Sanitair was wel met regelmaat druk maar aangezien we maar 3 dagen bleven maar een douche beurt minder en heb lekker in de zee gezwommen.
Lac saint croix zijn we eigenlijk met gierende banden doorgereden wat een overvolle bedoening daar . Volle campings volle strandjes.
Bij castellane was het ook druk alles complet en zijn we uit eindelijk in de avond laat op een camping 20 km verder uitgekomen ( saint andre les alps heet het geloof ik daar ) dat was een rustige camping voldoende ruimte en ook sanitair was rustig.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.08.2020 19:22
Willen jullie na jullie vakantie zo vriendelijk zijn ook een reactie bij de meningen te plaatsen over de camping(s), waar jullie gekampeerd hebben en over jullie ervaringen in Frankrijk op de volgende link?
https://www.camping-frankrijk.nl/meningplaatsen.aspx
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.08.2020 18:16
Helaas wordt het aantal departementen op oranje nu weer uitgebreid. Zie ook het andere topic. Benieuwd hoe zich dit ontwikkelt de komende tijd. Ben blij dat wij al met vakantie zijn geweest. Voor degenen die nog gaan: succes met het maken van je keuze wel of niet gaan, waarheen etc.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
28.08.2020 20:33
Hier inderdaad twijfel gaan we volgende week zaterdag naar Frankrijk??? richting Dordogne of Louvarel.
Tja wat is wijsheid.... We gaan wandelen /fietsen nemen dan onze eigen picknick mee of blijven gewoon op de camping. Ipv dorpjes/marktjes etc. Dit jaar zullen we wel kiezen voor een stacaravan dat we ons eigen sanitair hebben ( mochten we gaan) ipv onze eigen caravan
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.08.2020 21:55
Ik snap de twijfel wel nu bepaalde gebieden weer op oranje gaan.
Enige wat ik wel kan zeggen is dat als je eenmaal op de camping bent er niets van merkt en je uitstekend op vakantie kunt. Ik snap alleen niet zo goed waarom je met Corona opeens niet meer gaat kamperen? Sanitair wordt gewoon goed schoongehouden. Daarnaast lijkt mij er juist in deze tijd niets veiliger dan kamperen met eigen kampeermiddel en spullen.
Succes met de keuze en als jullie gaan een fijn en veilige vakantie gewenst. Ik zou persoonlijk wel gaan, maar wij hebben dan ook al wel zelf ervaren hoe het kamperen afgelopen weken is geweest in Frankrijk.
Geplaatst door: Josee R
, Datum:
28.08.2020 22:55
Afgelopen zaterdag zijn wij nog naar Cheverny gegaan. Zondag gaan wij weer naar huis. Wij bezoeken nu geen kastelen en gaan ook niet op een terras zitten. De camping is bijna leeg en in grotere plaatsen moet je een mondkapje op. Amboise was erg stil. Wij hadden veel dingen van huis meegenomen. Sinds een paar dagen is er geen desinfecterende gel meer bij de douches, maar ik desinfecteer mijn handen al van te voren en ook de douchekop.. Vreemd, maar wij ondernemen veel en genieten van het weer. Ik voel mij hier veiliger dan bij mijn kapper in Rotterdam, waar niemand een mondkapje draagt en de leuningen ook steeds worden aangeraakt.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
28.08.2020 23:27
Wij hebben nu vakantie en zijn voor het eerst in jaren niet met de vouwwagen op pad, en ook niet in Frankrijk.
We kiezen voor "veilig" ,en zitten in een Landal park in Duitsland, drie uur rijden van huis.
Tuurlijk, ik had echt liever voor de tent aan de cote d azur of meer van Annecy gezeten, maar we zijn blij dat we toch nog ff weg kunnen.Het is hier ook mooi,veel te zien, lekker wandelen. Nu alleen nog ZON ;)
Geplaatst door: scg
, Datum:
29.08.2020 17:00
Niet naar Frankrijk dit jaar, maar gelukkig kunnen we de komende weken toch nog een beetje genieten van Frankrijk door de beelden van de Tour.
Geplaatst door: J
, Datum:
29.08.2020 17:14
Even lichte twijfel gehad maar we kiezen nu definitief voor Zeeland 😀
Volgend jaar hopen we weer enkele weken door Frankrijk te trekken en te genieten van al het moois dat daar weer op ons pad komt.
Zon, zee strand,bergen, prachtige meren, gezellige kleine Franse campinkjes of juist luxe grote parken.
Gezellige terrasjes met een gezellig bandje, wijntje erbij.
Genieten gaan we in Zeeland ook zeker, anders maar niet minder.
Iedereen fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
29.08.2020 22:32
De caravan staat klaar.
Over een paar uurtjes voor een groot deel van september naar Frankrijk.
Naar een departement aan de kust met code groen. Wie doet ons wat.
Geplaatst door: Jac
, Datum:
29.08.2020 22:47
En wij volgende week richting het oosten waar ( nu) ook niets aan de hand is. Zoeken de "verboden" gebieden absoluut niet op. Duiken misschien Duitsland nog in . Of je nu op een rustige camping in NL staat of in FR, je moet overal gewoon goed opletten en de regels in acht nemen!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.08.2020 11:36
Ook in het oosten kleurt Frankrijk domkerder
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.08.2020 12:20
@Diana (die in Duitsland zit). Ook onze keuze geweest voor dit jaar. Iets verder weg: Dresden (3 dagen) en de Harz. Dresden 700 km van Utrecht en de Harz iets terug weer, 500 km.
Wij waren verbaasd hoe mooi het was. Keuze voor bezoek aan Dresden was al even geleden gemaakt. Zouden we eigenlijk niet in de zomer doen. Expres via booking een huisje gehuurd, ongeveer 3 km van het centrum (prima fietsafstand of met tram) en geen hotel. Eigen sanitair, zelf voor eten zorgen. Natuurlijk wel lunchen op een terras, maar dat was overal prima te doen. Tafels netjes uit elkaar en het is natuurlijk buiten. En op z'n Duits: punktlich met schoonmaken. Als je naar het toilet moest bij een terras, dan mondkapje op. Ook in winkels, maar die zijn we nauwelijks in geweest (supermarkt wel natuurlijk).
Harz vonden wij een ontdekking. Heel mooi en een aantal schitterende plaatsjes met vakwerkhuizen. Een keer wat anders, ook qua route. Wij hadden wel geluk met het weer: 22 - 30 graden en slechts 1 dag regen (van de 14 dagen). Keuze voor D. was omdat je maar 1 grens over hoeft en qua afstand zo weer thuis bent (500 km). En in D. was alles natuurlijk goed voor elkaar. Qua regio zaten we ook nog 'ns in een gebied waar heel weinig Corona was geweest. We voelden ons er veiliger op vakantie dan in NL. Waarom geen Frankrijk? Voor ons een gevoelskwestie. Meerdere grenzen over, veel gedoe in Belgie met allerlei maatregelen ook. En Nederland hadden we niet zo'n zin in, toch liever het buitenlandgevoel. Ook in Harz hadden we een huis met eigen tuin, veranda en voor ons heel belangrijk eigen sanitair. Had niet anders gewild.
Dus voor de twijfelaars die wel op vakantie willen met iets meer zekerheid (althans nu): ga ook 'ns vreemd en check de Harz 'ns. 400 m tot (maximaal)1100 m hoog, veel rust, mooie plaatsjes, schitterende wandelingen, uitzichten enz. Als ik Frankrijk in zou gaan, dan zou ik zeker dichtbij blijven (Vogezen bijvoorbeeld, kun je desnoods via D. terug). Hebben we Frankrijk gemist? Nee, maar volgende keer hopelijk weer wel en dan zijn we wel weer toe aan een iets mediterranere sfeer.
, Datum:
30.08.2020 12:37
Ivo.....niet in de Elzas / Vogezen. Gaan absoluut niet naar de "verboden" gebieden = het zuiden of Lyon enz enz
Wij houden alles scherp in de gaten ! Hebben mondkapjes etc bij ons
Met eigen toilet in de caravan !
Staan op eenvoudige rustige campings zonder zwembaden / animatie.
, Datum:
30.08.2020 12:40
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.08.2020 13:06
Ik kijk op de Franse kaart, Vosges bv 3,3.
Geplaatst door: Nelis
, Datum:
30.08.2020 13:34
Morgen richting Vogezen. Colmar, Mulhouse, Le Grand Ballon, Hartmannwillerkopf..
Nog geen oranje of rood en anders met een paar uurtjes eventueel via Duitsland weer snel thuis.
Iemand nog tips voor mooie wandelingen?
Geplaatst door: Henny
, Datum:
30.08.2020 15:19
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.08.2020 18:18