Dilemma wel of niet Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
24.08.2020 08:52
Hebben nog 3 weken vakantie voor de boeg. Reizen met caravan en hebben ook nog een eigen tentje met douche en extra toilet. Een beetje de natuur in en naar het strand en fietsen is voor ons genoeg. Markten musea etc geven we toch niets om.
Maar toch wat angst stel dat je daar ziek wordt alhoewel ik daar denk ik veel minder kans op besmetting covid oploop.
Het is een eigen keus maar wel een dilemma.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.08.2020 09:35
Wij zijn net terug van 7 weken Frankrijk en dat was prima te doen.
Boodschappen deden we op rustige tijden (lunch-tijd) bij de supermarkt voor een aantal dagen. En verder drukke plaatsen vermijden.
Een flesje hand-gel mee om handen te ontsmetten na het winkelen en plastic wegwerp-handschoenen voor het tanken.
Tot nog toe zijn het aantal besmettingen in veel departementen erg laag. Het probleem in Frankrijk zijn de grote steden.
Op de camping hebben we van het sanitair in rustige tijden gebruik gemaakt. Dan was er niemand in het sanitair. Toilet hebben we in de caravan. Mocht je toch het virus oplopen, ondanks dat de kans uiterst klein is, dan kun je bij de eerste verschijnselen terug gaan naar Nederland.
Het zal zeker niet druk zijn op de campings. Je kunt prima op de bonnefooi en je zou kunnen besluiten om bij mooi weer dichter bij Nederland te blijven, zodat je in één dag terug kunt rijden als dat nodig zou zijn.
Bel even naar de camping om zeker te zijn dat de camping open is.
Wij hebben o.a. op camping Louvarel gestaan. Deze camping ligt in een departement, dat vrijwel geen besmettingen kent, heeft een Nederlandse eigenaresse en ligt 814 km van Utrecht aan een zwem en vis-meer en met (overdekt) zwembad .
Camping-frankrijk.nlYelloh! Village - Domaine de Louvarel in ChampagnatAlles wat u wilt weten over deze camping in Saône et Loire
De camping heeft een prima restaurant, waar we het wel aandurfden om te eten en er is een bestelservice voor brood.
Om contacten verder zoveel mogelijk te beperken kun je ook overwegen om afbakbrood mee te nemen als je een oventje hebt. Dat kan handig zijn als je iedere morgen bij een bakker in de rij moet staan, terwijl Fransen niet van het afstand-houden zijn.
Vergeet ook niet om mondkapjes mee te nemen, die verplicht zijn in winkels en veelal op drukke plaatsen en markten (maar die kun je beter mijden).
, Datum:
24.08.2020 09:41
Johan bedankt voor je goede info.
Zondag willen we naar Zuid Limburg en maandag verder naar Entrechaux camping Bon Crouzet. Heerlijke plek.
Nog even afwachten, zaterdag nemen we de beslissing.
Geplaatst door: scg
, Datum:
24.08.2020 10:17
Ik snap je dilemma. Het is onmogelijk om hier een oplossing voor te geven, omdat het heel persoonlijk is, hoe men hier mee omgaat.
Het enige wat ik kan doen, is onze overwegingen te geven om niet naar Frankrijk te gaan nu:
volgens de GGD Friesland worden momenteel een kwart van de nieuwe besmettingen met Covid-19 veroorzaakt door terugkerende vakantiegangers en met name uit Frankrijk.
Voeg daarbij de overige beperkingen zoals mondkapjes, drukte vermijden.
Voor ons is de lol er af en voelt het niet goed om nu naar Frankrijk te gaan. Het is jammer, maar het is even niet anders.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
24.08.2020 10:34
Wij zijn 4 weken in Frankrijk geweest.
Je kan de drukte opzoeken net als in Nederland of lekker de rust. En in Frankrijk heb je zeker meer gebieden waar het heerlijk rustig is dan in Nederland. Tegen de avond hebben wij de boodschappen gedaan voor een aantal dagen. Bijna niemand in de supermarkt. En dan ook nog eens mondkapje op.
En camping Bon Crouzet is heerlijk rustig. Wij zaten er niet, maar meerdere keren langs gefietst en zat maar voor kwart vol 3 weken geleden.
Hier in Nederland na mijn mening veel drukker.
Veel plezier!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.08.2020 11:12
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.08.2020 11:25
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.08.2020 11:53
Wij gaan aankomende zaterdag voor 4 weken naar zuid Frankrijk.
De grootste drukte is dan een beetje voorbij,en gewoon je gezonde verstand gebruiken net als hier.
Ik vermijd nu ook wel de drukke markten,en winkels.
We hebben er in elk geval reuze zin in!
Geplaatst door: Herma
, Datum:
24.08.2020 12:52
Gaan! alleen incalculeren dat wanneer je verschijnselen krijgt je beter kan vertrekken en dit geldt ook voor het geval het gebied code oranje zou krijgen.
Helaas moesten wij Zuid Frankrijk annuleren ivm sterfgeval. Daarom eerst 12 dagen NL gekampeerd wat totaal niet beviel. Bomvolle campings, afstand houden en regels opvolgen m.n. bij sanitair lieten te wensen over. De laatste 9 dagen in Luxemburg doorgebracht waar we ons veel " veiliger" voelden dan in NL. Wanneer je geen steden en markten bezoekt, er op uittrekt in de natuur en niet het meest volle strand opzoekt vinden wij het risico niet groter dan in NL te blijven.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
24.08.2020 13:34
Ja Tineke, ik moest ook wennen toen we na 4 weken Frankrijk weer thuis waren. Ik denk nu, ach over 11 maand gaan we weer. Ben benieuwd hoe het dan is met de corona.
Ik heb in het verleden al een mening gegeven over de camping waar wij geweest zijn.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
24.08.2020 16:51
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.08.2020 17:33
Vooralsnog is het departement Vaucluse, waarin Camping du Bon Crouzet in Entrechaux ligt, niet op oranje gezet.
Ter vergelijking, in Rotterdam met iets meer inwoners dan de Vaucluse ligt het aantal dagelijkse besmettingen 2 maal hoger.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
24.08.2020 17:38
Wij zijn nu bijna 2 weken in Italië. In een zeer rustig gebied, waar de mensen alle regels goed respecteren. Nog 2 weken resterend aan vakantie. Het was de bedoeling om via Genua de laatste 2 weken naar Frankrijk te gaan, maar gezien de huidige ontwikkelingen in Frankrijk zien wij daar van af. We blijven hier lekker nog op de berg zitten en dan zonder al teveel omwegen naar huis.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
24.08.2020 19:02
Met heel Spanje op oranje en delen van Frankrijk ook lijkt het mij geen dilemma meer, maar voldoende reden om niet te gaan.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
24.08.2020 20:06
Geplaatst door: Theo
, Datum:
24.08.2020 20:24
Wij zijn nu ruim een week terug en hebben 3 weken met een camper door Noord-midden Frankrijk gereden en 5 municipal campings aangedaan
Vooraf met elkaar besproken dat we de toeristengebieden vermijden dus hebben we heerlijk genoten van de rust en zijn op 1 camping na Nederlanders en Duitsers gezien
In de dorpen bij de supermarkten ook rustig maar ook vaak op andere tijden boodschappen gedaan
Heb geen twijfel of angst gehad over een mogelijke besmetting en over het algemeen hebben we ervaren dat Fransen heel goed de regels volgen .Er zijn ook uitzonderingen natuurlijk
Maar elke beslissing is natuurlijk goed ...
, Datum:
24.08.2020 23:14
Het dilemma is er niet meer. Teveel code oranje dus blijven in Nederland
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.08.2020 23:28
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.08.2020 00:19
Hm, in Frankrijk nog maar vijf departementen oranje, dat valt nogal mee. Is geen Spanje. Ben nu twee weken terug uit Frankrijk, voel me vooral in supermarkten en dergelijke onveiliger dan in Frankrijk.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
25.08.2020 08:23
Wel of niet naar oranje gebied heeft natuurlijk niet alleen met gevoel van veiligheid te maken, maar ook met de mogelijkheid en bereidheid om in quarantaine te gaan...