Les Tournels 2020; reis er naar toe (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sharony
, Datum:
18.08.2020 16:24
Beste mede-forumleden, ik ben geheel nieuw op het forum. Dit word ook mijn eerste draadje. Ik heb namelijk een paar vragen. Wij gaan in september, hopelijk, naar Frankrijk. Ik vroeg mij af welke route het snelste is om te rijden, we overwegen ook om een overnachting te boeken zodat we na een x aantal uur de benen kunnen strekken en om lekker af te koelen bij een meer, dit zal onze peuter van 2 jaar ook erg lekker vinden. Maar waar is de beste plek om dit te doen... of adviseren jullie ons om door te rijden... ik vind het erg lastig om iets te beslissen
Vriendelijke groet van mij
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.08.2020 16:57
Ik zou 100% zeker overnachten. Je hebt meerdere routes. Waar kom je vandaan?
Een prettige route is Maastricht-Luik-Luxemburg-Nancy-Dijon-Lyon. Of via Antwerpen-Brussel-Reims-Dijon-Lyon.
In beide gevallen is Macon een prima plek om te overnachten. Hotel of bed en breakfast zoeken. Liefst niet langs de snelweg, maar klein stukje er vanaf.
Boeken kan o.a. via booking. Als je een eenvoudig hotel zoekt puur voor doorreis is Campanile (bijv Macon Sennece) meestal wel goed. Je kunt ook luxer, bijv Chambre D'Hotes. Of zoek je camping voor overnachting?
Iets noordelijker is Beaune een leuk stadje om te overnachten (leuk centrum).
, Datum:
18.08.2020 17:01
Je hebt overigens ook hotels en bed en breakfast met zwembad. Hotel + piscine zoeken.
, Datum:
18.08.2020 17:07
Beste Hans, bedankt voor je reactie.
Wij vertrekken vanuit Arnhem, zonder caravan overigens. Dus ik denk dat de route via Maastricht het beste is voor ons.
Bedankt voor de opties die je hebt benieuwd over de overnachting. Ik zat te denken om te stoppen bij Lac d’Aiguebelette of eventueel Annecy
Vinden het niet erg om wat langer daardoor te rijden. Overnachting op een camping kan zeer zeker hotel is wat ons betreft ook prima. Maar is dit te doen ? Of is dit niet de moeite waard ... ??
Geplaatst door: Koen
, Datum:
18.08.2020 18:14
www.vakantiebijnederlandersinfrankrijk.nl
Hier zijn veel leuke adresjes te vinden.
Ook uitgebreid op deze site: onder tabblad campings: overnachten onderweg. Ga naar chambres d’hotes en dan kun je op de kaart zoeken.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
18.08.2020 18:43
Geplaatst door: Henk Schoenmaker
, Datum:
18.08.2020 18:48
Dag Sharony. Ik ga er van uit, dat je camping Les Tournels bedoelt in Rammatuele.
Overnachten in Annecy of Lac d' Aiguebelette, in het Oosten van Frankrijk, houdt denk ik in, dat je via Zwitserland en Grenoble en Sisteron rijdt. De route kan dan zijn Arnhem via Duitsland, de A3 en de A5 naar Basel. Dan de A3, A2, A1, A12, A9 en A1 naar Geneve. In Frankrijk de A41 naar Annecy. Eventueel kun je ook via Maastricht, Luxemburg, Dijon en de A 39 naar Bourg en Bresse en dan de A40 naar Geneve en A41 naar Annecy. Maar volgens mij is dit omrijden. Lac d'Aiguebelette kan vanuit Lyon, rondweg A46 en A43 naar Chambery. Maar zowel Annecy als lac d'Aiguebelette is een flinke afstand.
Vanuit Annecy naar Grenoble en dan A51 en de D1075 naar Sisteron en dan de A51 naar Aix en Provence, dan de A8 richting Nice totaan Le Muy, D25 naar St Maxime, naar St Tropez en dan naar Rammatuelle.
De omgeving van Annecy ken ik niet dus daar kan ik niets over adviseren.
De D 1075 is een mooie weg.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.08.2020 18:58
Ik vind het een aardig stuk om in 1 keer te rijden dus mijn tip zou zijn om lekker te overnachten. Je hebt in Frankrijk heel veel goedkope overnachtingshotels waar je prima voor 1 nachtje kunt overnachten. Je kunt er ook voor kiezen om bijv 1 nachtje in een bed & Breakfast te overnachten, ook daar heb je er veel van in Frankrijk.
Het voordeel van overnachten is dat je veel relaxter op de camping aankomt en je beide dagen niet heel vroeg hoeft te vertrekken, maar op je gemak rustig kunt vertrekken. De reis wordt op die manier ook leuker! Je hebt niet het gevoel dat je moet ‘racen’ om tijdig bij je accommodatie te zijn.
De route die wij rijden en de laatste jaren uitstekend bevalt is de route via Maastricht- Luik- Luxemburg- Nancy- Dijon- Lyon- Orange en zo richting het zuiden. Goede wegen en niet druk.
, Datum:
18.08.2020 19:52
Mocht je trouwens overnachten bij het meer van Annecy (heel mooi daar) dan zou ik bijna zeggen om daar nog wat extra nachtjes te blijven.
Ik zou ook naar het meer van Annecy rijden via Maastricht-Luik- Luxemburg- Nancy-Dijon alleen dan kun je bij Dijon via A39 naar Annecy.
, Datum:
18.08.2020 20:31
Bedankt allemaal voor jullie behulpzame berichten. Ik denk dat we de route via Maastricht aan gaan houden.
Qua overnachting ben ik nog niet uit, Macon ziet er mooi uit en de camping die werd aanbevolen klinkt ook heel goed!
Marike heb je nog tips voor het overnachten aan het meer?
, Datum:
19.08.2020 08:00
Hoi Sharony, ik heb niet direct tips voor overnachtingen aan het meer. Wij hebben zelf daar een keer een paar nachten geweest in een hotel (toen we nog geen kinderen hadden), maar je hebt ook mooie campings bij en aan het meer. En misschien ook wel bed & breakfast/ Chambre d’hote?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.08.2020 18:02
Wanneer je alleen 1 overnachting wil, zou ik me aan de route houden en niet een omweg maken via Annecy of lac d'aiguebellette. Het is ruim 900 km rijden, waar je toch ruim 10 uur over doet of meer. Behalve als je midden in de nacht vertrekt kom je daar dan halverwege middag aan om iets met dat meer te doen (maar dan zou ik doodmoe zijn ;-))
Wanneer je naar een van die twee meren gaat, ga er dan 2 dagen heen, zodat de omweg het ook nog waard is om iets meer te zien. Want er op uit met de kleine na zo'n lange rit doe je ook niet.
We hebben wel eens hier overnacht: http://auclosbeausejour.fr/accueil.htm. Dicht bij de autoroute en het heeft een zwembadje. Maar via Booking zijn vast meer van zulke alternatieven te vinden. Of kies een camping met een zwemmeer. Ik had bij deze gekeken: Camping-frankrijk.nlCamping La Plaine Tonique in MalafretazAlles wat u wilt weten over deze camping in Ain maar die verhuren alleen voor twee nachten volgens mij.
Wij zelf rijden ongeveer 800-850 km op een dag. Dan zijn we zelf gaar, en de kinderen ook. Toen ze heel klein waren waren er ook autoritten naar Frankrijk die voor geen meter opschoten omdat ze echt heel vaak fruithap, boterham of schone luier nodig hadden...
Overigens het snelste waren we ooit in zuid frankrijk toen ze nog echt klein waren: we zijn naar marseille gevlogen en daar huurauto naar Frejus genomen...
Bepaal hoeveel km je max kunt/wilt rijden (je kent je eigen kind het beste) en zoek dan in die omgeving een mooie overnachting.
, Datum:
23.08.2020 10:01
Omweg via Annecy of ander meer lijkt mij iets TE. Ik zou overnachten op de route, zeker als het 1 of 2 nachten is.
Als je iets meer in de natuur wil overnachten, dan zou je een stukje van de hoofdroute af kunnen maar dan zeker minimaal 2 nachten doen en niet 1.
Je zou bijvoorbeeld iets meer het platteland (dat daar zeker niet "plat" is) van Bourgondie op kunnen gaan, bijvoorbeeld rond Beaune, Autun of ten westen van Macon.
Maar gezien de afstand en de schitterende omgeving waar je al heen gaat is het ook te overwegen voor een makkelijke overnachting te gaan.
Het voordeel van 2 overnachtingen op een mooi plekje vinden wij dat je (overdreven gezegd) 2 (of 3) vakanties hebt in 1.
Ik ken het zelf niet, maar de omgeving is erg mooi:
https://www.gites.nl/bed-and-breakfasts/bourgogne/saone-et-loire/fuisse/bergerie-de-fuisse-3875
Deze bed en breakfast ligt niet ver van de hoofdroute en toch zit je dan mooi. Je zou 'ns kunnen informeren.
Maar op zo'n locatie moet je echt 2 nachten blijven, zodat je op je gemak kunt genieten van de locatie en die ene dag nog iets van de omgeving gaat bekijken.
Zo'n plek is natuurlijk vaak wel wat duurder dan de eenvoudigere hotels, maar dat spreekt voor zich.
Maar als je een eigen kampeermiddel hebt, zeker een caravan zou ik een camping kiezen.
Dit is een leuke camping iets van de route af, maar wel heel landelijk gelegen en met zwembad (kan erg lekker zijn als het warm is):
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/matour/paluet/
Zwembad (van de gemeente, klein dorpje) naast de camping met kinderbad, zie de foto's.
Overigens weet ik niet hoe ver jullie in september vertrekken, maar soms zijn laat in september dat soort voorzieningen in noordelijker gebieden al weer dicht (half sept).
Dus dat zou ik dan wel even checken.
Ook hier geldt (mede gezien de kleine omweg) dat 2 nachten dan wel het minimum is.
Wat dichter bij de hoofdroute A6, maar wel met zwembad (wordt in de zomer veel als overnachtingscamping gebruikt):
Camping-frankrijk.nlCamping Aux Rives du Soleil in Pont de VauxAlles wat u wilt weten over deze camping in Ain
, Datum:
23.08.2020 10:04
Overigens: beide door mij genoemde campings verhuren ook accommodaties.
, Datum:
29.08.2020 10:11
Nogmaals bedankt voor alle reacties! Helaas zijn de reisadviezen aangescherpt en hebben wij enorm veel geluk met de organisatie en hebben we om kunnen boeken maar we nemen de tips mee voor hopelijk volgend jaar!