De kinderen worden groter, hoe reizen jullie nu? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
17.08.2020 20:23
Hallo allen, onze kids zijn nu 9, 12 en bijns 14. Wij kamperen al jaren samen in 1 tent, vaak zonder binnentent, heel de zomer lang, in Frankrijk en spanje. Eerst in een oude de waard, nu al 5 jaar in een cabanon alwaya 370. De ideale tent volgens mij. Ruim, luchrig, zonder poespas, redelijk snel op te zetten. De jongens worden echter groter en het is tijd voor een andere manier v kamperen. Voor de jongens hebben we ondertussen al kleinere tentjes, voor ons ben ik er nog niet uit... Ik denk momenteel aan een Karsten van 280 of 300. Als het regent moeten we met z'n allen in onze tent kunnen, ook een kleine luifel is handig. Zo een extra grote luifel met hele zijkanten hoeft niet. Ik hou niet van ingesloten te zijn, en vind het esthetische ook belangrijk. Ik wil ook niet een te grote tent, enkel de valiezen vd kids zouden er mee in moeten kunnen. Ik vind het op zich heel lelijk om een emplacement met veel tenten te hebben, zeker als dat grote tenten zijn heb ik snel het gevoel geen ruimte te hebben...Ik heb liefst een donkere tent om beter te kunnen slapen, dacht even ook aan een de waard briluil maar vond er geen met donkere binnentent. We willen ook graag snel kunnen verhuizen, en ik heb een hekel aan te veel haringen of lijnen Ad voorkant vd tent... Ik twijfel ook een beetje a e 2de hands caravan... Een kleintje, maar daar moet dan wel veel spullen in kunnen want nu hebben we een aanhangkar met fietsen... Wrsch een probleem qua gewicht... Ik ben echter nogal kieskeurig, ik wil geen stof die niet gewassen kan worden en het bed moet per persoon ook min 90 cm zijn... Nog veel tijd om er over na te denken, maar misschien zijn er nog mensen die overgeschakeld zijn na de familie tent en goede en slechte ervaringen willen delen..
Ons budget is flexibel, ik wil gerust wat betalen voor iets wat de moeite is, maar een degelijk 2dehandskarsten bestaat er ook al voor weinig geld. Het moet alleen wel een vrij nieuwe tent zijn omdat we telkens 7 weken kamperen per jaar...
Ik ben benieuwd! Groetjes!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
18.08.2020 07:30
Heb je wel eens gedacht aan een tenttrailer bv Holtkamp, 3Dog of Aart Kok. Zijn handig op te zetten en oerdegelijk en veel ruimte.
Wij zijn toen kinderen niet meer meegingen overgestapt van de Waard tent op een caravan. Bevalt prima maar je hebt er wel een goede trekauto voor nodig die toch minimaal 1300 kg moet kunnen trekken. Dit kunnen de meeste middenklasse auto's wel hebben bijna allemaal een turbo.
We gaan ook vaak weg in Nederland en in voor en naseizoen is het vaak in de avonden wat frisser en dan is een caravan ideaal.
Maar het liefst zou ik met een tenttrailer op pad gaan. Wat zijn die mooi.
Geplaatst door: @ndrea
, Datum:
18.08.2020 08:47
Even een oprechte vraag, maar vinden de kinderen zo lang weg zijn van huis ook leuk? Onze kinderen vinden de vakantie geweldig maar drie weken is wel genoeg, dan hebben ze ook altijd weer zin om thuis leuke dingen te doen met hun vrienden.
Qua tent: kijk eens naar de Quechua Fresh & Black-serie. Voor jullie waarschijnlijk even wennen want polyester en in de ogen van veel mensen daardoor minder degelijk, maar wij zijn van katoen hierop overgestapt en zijn echt fan. Lekker koel en donker en supersnel op te zetten en af te breken .
Geplaatst door: ® Schouten
, Datum:
18.08.2020 09:59
Wij, gezin met ook 3 kinderen van dezelfde leeftijd, zijn ook overgestapt van een katoenen tent naar fresh and black tenten van decathlon. Deze zijn heel snel opgezet en nemen weinig ruimte in in de auto (met dakkoffer). Inmiddels vinden we het leuk om elke 3/4 dagen naar een andere camping te gaan en dan zijn tenten die je snel kan inpakken en opzetten wel handig. We hebben nu ook geen aanhanger meer nodig en dat reist ook wel fijner. De polyester tenten (ook wel fladderende vuilniszakken genoemd door de 'De Waard sekte') ogen natuurlijk allemaal minder mooi dan een katoenen tent. Maar ja, als je je tent zelf tegenover een De Waard tent zet heb je daar zelf geen last van m.b.t. het uitzicht ;)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.08.2020 10:04
Je denkt al over Karsten. Zeker doen!! Wij hebben een rode na jaren een zandkleurige te hebben gehad, en dat is heerlijk donker. Blauw is ook donker maar dat vind ik persoonlijk niet mooi.Ik weet niet hoe lang jullie zijn maar hou daar rekening mee met de maat i.v.m. de instap hoogte.
, Datum:
18.08.2020 10:34
Hai, Andrea, wij spreken normaal gezien het grootste deel vd vakantie met vrienden en hun gezinnen af, deze zomer hebben we maar 11 dagen alleen gereisd, dus voor de kinderen is dit wel ok. Vouwwagen zie ik niet zitten omdat we juist minder ruimte willen innemen op een plek dan met onze cabanon... Ook blijven we in warme gebieden dus binnenruimte om te zitten of grote luifels hoeven niet echt. De black en white heb ik gekocht toen we ergens in Spanje aankwamen en de plekken zo absurd klein waren dat we onze cabanon zelfs niet konden opzetten... Ik vond het verschrikkelijk benauwd en klein om in te slapen, en jezelf 7 weken liggend of zittend omkleden zie ik ook niet zitten ;-) dus voor de kids zeker te doen, maar ik heb echt staruimte en katoen nodig. Fijn te horen dat een rode Karsten ook al donkerder is, misschien is het verschil met een blauwe niet zo groot. Er zijn meer rode te vinden op Marktplaats. Mijn man is redelijk groot, 1, 85 denk ik, maar die moet nu ook altijd zijn hoofd even buigen als hij in de boog vd cabanon binnengaat dus dat is niet echt een probleem. Bedankt voor jullie fijne reacties alvast!
Geplaatst door: ® Schoutent
, Datum:
18.08.2020 10:41
Van black en White zijn ook grotere modellen. Wij hebben een 4-persoons Met voldoende sta-hoogte. Hierin slapen mijn vrouw, mijn zoontje en ik zelf en een 3-persoons voor mijn 2 dochters.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
18.08.2020 10:43
We zijn van een baco 4600 (grote tunneltent) naar een combicamp country vouwwagen gegaan. Qua ruimte een stuk kleiner op de kampeerplek. De CCC heeft een twee persoonsbed, thats it. eventueel kan er een kind op de uitklapplank, maar in principe slapen zij in een tentje naast de vouwwagen. We hebben ook nog een gastencabine die je aan de CCC kunt ritsen. Vorig jaar niet gebruikt, dit jaar wel voor de jongste en de oudste twee eigen tentje ernaast.
Alle spullen kunnnen in de bak onder het bed, en ik zie ze soms ook nog met een fiets bovenop. De CCC klapt erg snel, dus je kunt makkelijker verkassen.
We zitten onder de luifel en kunnen daar nog zijkanten of een voorkant inritsen mocht het koud zijn of regenachtig. Dat is ruimte genoeg.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
18.08.2020 21:26
wij hebben een bardani airwolf. deze zijn er in diverse uitvoeringen. Ze hebben donkere binnententen.
Wij kamperen er nu 3 jaar mee, het bevalt ons goed. Snel opgezet.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
18.08.2020 22:12
Ah dat klinkt inderdaad superleuk, lekker veel met vrienden afspreken. Wij zijn op vakantie eigenlijk altijd alleen met ons gezin dus dat maakt zeker verschil!
Wij hebben een 5-persoons Quechua en slapen daar met z'n tweeën in, de pubers hebben hun eigen 2-persoons Fresh & Black. Indien nodig kunnen ze bij ons in de slaapcabine (doen we als we de volgende dag gaan verkassen).
Wij zijn allebei 1.83 m en kunnen makkelijk staan in de voortent.
De meeste Decathlons hebben hem in deze periode wel in de showroom staan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.08.2020 00:15
@Andrea: is al weer even geleden, maar onze ervaring is dat kinderen zich altijd prima vermaken op campings, zeker in Zuid-Europa. Daar leef je buiten, maken ze snel vrienden en alleen een tafeltennistafel is genoeg voor een heleboel vermaak, zonder dat iemand de spelregels van 'het rondje' uit hoeft te leggen. BTW: kinderen kennen geen taalprobleem. Als ze dan ook nog kunnen zwemmen, vinden ze het geen enkel probleem om drie, vier weken van huis te zijn.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
19.08.2020 08:34
Daar hebben we het al eens eerder over gehad Peter, en dat is zeker niet voor alle kinderen zo!
Bij mijn kinderen in ieder geval niet. Ze hebben een topvakantie gehad, drie weken Zuid-Frankrijk, maar alleen de oudste heeft welgeteld één vriendin gemaakt en dat meisje ging na twee dagen helaas weg. De jongste heeft geen contact gelegd. Dus ja, zij vonden het ook fijn om weer naar huis te gaan, zodat ze hun vrienden weer konden zien.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
19.08.2020 09:21
Wij zijn 3 jaar geleden overgestapt van een baco 3500 naar 2 ARPENAZ 4.2. Wij hebben de gewone versie maar je hebt ook een fresh and black versie. Wat onze kinderen vooral fijn vonden dat ze allemaal een eigen echt losse cabine hebben. Dus niet 2 naast elkaar gescheiden door alleen een dun doek. Wij slapen lekker knus in 1 cabine onze 3 kinderen ( 17, 15, 12) hebben alle 3 een eigen. Ze zijn makkelijk op te zetten. Met de Baco bleven we eigenlijk altijd 2 weken op 1 plek nu blijven we meestal tussen de 3-7 dagen op een plek en gaan dan verder. We hebben er wel een losse luifel bij gekocht om een schaduw plek te creëren en om droog te zitten mocht het een keer regenen
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.08.2020 12:50
Ik kan erg lachen peter om "het maakt kinderen echt niet uit of ze 3-4-5 weken weg zijn, zijn heel de dag buiten en maken vrienden"
Net zoals bij volwassenen heb je ook kinderen in allerlei smaken. Ik heb echt een kind wat het verschrikkelijk vindt dat we 3 weken weggaan. Die vindt 10 dagen meer dan genoeg en snapt ook niet waarom we langer vakantie zouden willen. We gaan vaak ook nog met vrienden met kinderen die hij hartstikke leuk vindt, maar dat verandert zijn mening echt niet. Dit jaar zelfs met zijn beste vriend op de camping, vond hij erg leuk maar t veranderde zijn kampeergedrag ook totaal niet. De coronatijd is hij prima doorgekomen, alle dagen op zijn kamer geniet hij enorm van ;-).
Onze kinderen vinden het heel fijn om thuis te komen en hebben soms te doen met hun vrienden die 3 weken met mams mee moeten en vervolgens 3 weken met paps "dan heb je dus echt geen tijd voor jezelf thuis" zo zien zij dat... Dussss die stokpaardjes van die tafeltennistafel die magisch is op elke camping.. nou nee hoor.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
31.08.2020 20:52
Met meerdere tenten kan het inderdaad vrij vol worden op een plek. Wij zitten nu te kijken, als onze oude Hercules van Carl Denig (4 jaar geleden laten restaureren) het echt begeeft om een kleinere Karsten te nemen, de 240 met comfortluifel en voorwand. Je zou erover kunnen denken om ook voor iets kleiners te gaan, en dan voor periodes van regen een tarp erbij te nemen.
Als je een kwaliteitstent gewend bent, zou ik toch niet zo snel voor een Decathlontent gaan, hoewel de prijs/kwaliteitverhouding daarvan erg goed is! We hebben voor verblijf van een of twee nachten ook een kleintje van Decathlon.
, Datum:
01.09.2020 12:24
Hoi, ik denk idd dat we voor een donkere Karsten gaan van 280 of 300. Wij hebben al 2 jaar bij onze cabanon enkel de miniluifel gebruikt. Vroeger zetten we de extra luifel op om de ijskast Ed onder te zetten maar dat vind ik al te veel qua innemen v ruimte. We doen het nu dus al 2 j zonder, we huren een ijskast en die staat gewoon buiten. We gaan ook enkel nr zonzekere streken dus veel regen hebben we niet gehad. De Karsten lijkt me ook iets minder fysiek inspannend. Ook al is de cabanon snel op te zetten, je staat wel serieus te zweten elke keer je die bogen moet rechtduwen.... Ik zie nylon idd niet zitten,ondanks het prijsvoordeel en de snelheid v opzetten...
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
02.09.2020 15:23
Wij hebben een combi -camp country snel klapper kun je zo groot make als nodig is wij hebben in zuid-Frankrijk alleen basis staan met dak en 1 zijkant en nog luifel tegen de zon.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
03.09.2020 20:35
Wij zijn van een midden grote katoenen tent, snelle oozetter, naar een klein caravannetje gegaan. Kinders sliepen al in een bijzet tentje dat verandert niet. Ons caravannetje heeft vooral een heerlijk comfortabel bed en een keukentje maar verder niet veel. Leven en koken doen we buiten. We nemen niet meer ruimte in dan toen we nog met de tent gingen. Het is wél veel makkelijker en veel comfortabeler.
, Datum:
03.09.2020 20:48
Klinkt leuk, wel type caravan hebben jullie Noa? En hoe vervoeren jullie al jullie spullen? Kan er iets in die caravan? Fietsen? Groetjes!
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
04.09.2020 23:08
Kijk eens naar een Deseo caravan. Die is gemaakt om een motor mee te nemen in de caravan. Wellicht brengt het je op ideeën?