Hallo,
Wij hebben een aantal keren een camping gehad waar de grote verhuurorganisaties nog geen tenten of stacaravans hebben. Dit is ons uitermate goed bevallen omdat deze campings toch een ander soort kampeerders aantrekken. Dit klinkt behoorlijk generaliserend, maar wij hebben een aantal keren ervaren dat mensen niet beseffen dat tenten niet geluidsdicht zijn, de plaats van de buurman niet bestemd is om bijna struikelend over een scheerlijn een kortere route te nemen of te denken dat de wc na gebruik direct door een campingmedewerker wordt schoongemaakt. Ik denk dat 90-95%% van de huurders overigens wel weet hoe zich te gedragen, maar blijkbaar treffen wij regelmatig iemand van die overige 5-10%... ;-)
De campings die wij zoeken hebben 150-300 plaatsen, zijn goed verzorgd en schoon, hebben een zwembad (geen waterparadijs maar iets extra's als duikplank of waterspeeltuin is leuk) en het zou leuk zijn als het aan een rivier of meer ligt. Beetje animatie is prima, maar niet iedere avond muziek en dansen.
Ik heb dit forum volgens mij redelijk doorgespit, maar ik kom alleen terecht bij een post uit 2013 waar een soortgelijke vraag wordt gesteld. Daarom mijn vraag: Wie weet een camping die aan onze eisen voldoet? Als een eigenaar een aantal tenten/caravans/gites zelf verhuurt is dit uiteraard geen probleem. Wij gaan vaak vrij zuidelijk, maar het zou leuk zijn om een lijst van campings door heel Frankrijk te krijgen zodat we wat keus hebben de komende jaren. En campings in overige landen zijn trouwens ook welkom!
Je zou eens kunnen zoeken op sites van kleinere campings ...filters gebruiken , dan selecteer je zelf en komen er misschien de goede campings te voorschijn !
Verder is mijn ervaring dat de door u genoemde gedragingen niet perse bij huurders horen... De tent is zeker niet geluidsdicht, ook niet van binnen naar buiten!
Camping Le Vaurette, heeft 2 huur caravans/chalets.. 120 kampeer plaatsen. Een zwembad, peuterbad en mensen weten over het algemeen wat kamperen is.