Heel gezellig! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
07.08.2020 19:43
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.08.2020 21:26
In aanvulling daarop: het gewone Franse supermarktbier is in mijn beleving de benaming bier nauwelijks waard. Maar Frankrijk telt een groot aantal kleinschalige, ambachtelijke brouwerijen (microbrasseries), waar je uitstekend terecht kunt.
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
07.08.2020 23:20
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
08.08.2020 00:14
Kronenbourgh (bijv) is gewoon een prima pilsje uit de Franse supermarkt. Dat pils doet echt niet onder voor de meeste andere pilsners.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.08.2020 00:29
Kronenburg is zeker beter dan de huismerken, maar nog altijd tamelijk smakeloos in mijn beleving. Een 1664 is redelijk. Als ik in een Franse supermarkt bier meeneem is het Fischer. Dat is goed, maar dan zit je al bij de speciaalbieren.
Geplaatst door: MKB
, Datum:
08.08.2020 12:15
Wij vinden de Leffe blond een lekker biertje. Is in Frankrijk goed te verkrijgen.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
08.08.2020 13:21
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.08.2020 10:49
Niets zo persoonlijk als smaak, maar als je de hedendaagse Franse pils vergelijkt met zo'n 30 jaar geleden is het wel stukken beter geworden. In die tijd namen we in plaats van aardappels vaak een flinke verzameling blikken bier mee. En sinds Kronenbourg door Carlsberg is overgenomen hebben ze het echt wel een stuk beter begrepen.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
09.08.2020 12:08
Frank, helemaal gelijk, niets zo persoonlijk als smaak.
Bij de huidige temperaturen in Frankrijk is alles wat goed koud is, lekker.
Geplaatst door: Sas
, Datum:
09.08.2020 15:31
Hier gaat ook elk jaar een bierpakket mee naar Frankrijk. Wij gaan al jaren naar een camping in de buurt van Sarlat. Op de camping zelf verkopen ze bieren van een brouwerij uit St. Cyprien (le Croix du Rat) , erg lekker, vooral de honing en kastanje biertjes. Maar ik neem altijd wel een paar flesjes van m'n favoriete biertjes mee, o.a. de straffe hendrik quadrupel en Bronckhorster BA serie.
Vorig jaar een bierwinkel ontdekt bij de decathlon in Sarlat en warempel hij verkoopt de straffe sinds dit jaar ook. Ze hebben in het winkeltje leuke (craft) beers, zowel lokale als de wat bekendere. Denk aan St. Bernardus, Gouden Carolus maar ook soms Jopen en Van de streek. Wel iets duurder als in NL, maar ik was er blij mee.