Loire à velo centrale plek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Truuske53
, Datum:
05.08.2020 15:43
Vanuit de morvan willen via Bourges naar de Loire trekken om daar wat (vlakker) te fietsen (max 40-50km pdag)
Ik zoek een of twee centrale plekken in dit gebied van waaruit we dagtripjes met de fiets kunnen doen (hebben kleine camper, dus verplaatsen naar andere camping is makkelijk). Zijn nog niet eerder in die streek geweest dus alle tips zijn welkom.
Ik hoor dat chambord prachtig is, welke kastelen of plaatsen nog meer? Ik dacht zelf rond Amboise iets te zoeken, dan kunnen we richting Tours en Blois. Een volgende stop wat hoger? Een kleine camping met eenvoudig zwembad is prima. Welke kastelen zijn echt de moeite waard? De camping in Amboise lijkt me een druk bezochte plek,
vraag me af hoe het met de drukte is daar?
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
05.08.2020 16:45
Geplaatst door: Henny
, Datum:
05.08.2020 17:15
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
05.08.2020 23:59
Camping Les Saules in Cheverny. Prima camping en mooie fietsroutes. In Cheverny is een mooi kasteel.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.08.2020 15:34
Chambord moet zeker op je lijstje. Qua steden zou ik een bezoek aan Orleans en Tours overwegen. Beide steden zijn niet enorm hectisch. Zeker niet met het warme weer.
Wel zijn beide steden leuk om te bezoeken met een leuke sfeer en voldoende te zien (in ieder geval voor 1 dag). Wat westelijker is ook Angers de moeite waard en wat meer naar het noorden Le Mans.
Veel wat kleinere stadjes in het Loiregebied zijn de moeite waard: Amboise, Chinon, Beaugency (iets rustiger dan de eerste 2), Saumur, Loches (ook iets rustiger).
En nog heel veel kleinere plaatsjes die interessant zijn. Ondoenlijk daar een lijst van te maken.
Een ander leuk kasteel is Ussé en Villandry (vanwege de tuinen). Hoe druk het daar momenteel is kan ik je niet vertellen.
Geplaatst door: Truuske53
, Datum:
06.08.2020 18:02
Bedabkt voor de tips, we kunnen vooruit. Zitten inmiddels op een camping op fietsafstand van tours. Van alle tips heb ik inmddels foldertjes liggen, zoveel keus!! De camping is trouwens maar half vol.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
08.08.2020 10:24
@Truuske, deel je nog je ervaringen met ons? Lijkt me interessant te zien hoe jullie het hebben ervaren.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
09.08.2020 14:23
Op fietsafstand van Saumur is bij Saint-Martin-de la Place een leuke camping (Terre d'Entente) met ruim uitzicht over de hier brede rivier. Langs de rivier kun je fietsen, maar in het achterland kun je ook prima fietsen, zelfs zonder trapondersteuning. In een paar auto-minuten zit je in het grote koopcentrum aan de noordkant van Saumur. Naast de camping is een leuk zandstrandje. Je kan daar kano's huren; de moeite waard.