Naar Frankrijk via Antwerpen eindhoven of maastricht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ar
, Datum:
03.08.2020 00:11
Wat denken jullie
Vertrek uit Alphen ad Rijn
Richting Cote d Azur
Via Reims dus langs Antwerpen
Via Luxemburg dus langs Antwerpen
Via Eindhoven Belgie Luxemburg
Via Maastricht stukje Belgie en dan Luxemburg
Verschil in tijd is max 1 uur op 730 km van de eerste dag denk ik als we via Eindhoven of Maastricht gaan tov Antwerpen.
Al is Antwerpen denk niet the place to be momenteel
Geplaatst door: Lia
, Datum:
03.08.2020 06:49
Als wij richting core a zur gaan,pakken we altijd Maastricht-Belgie-Luxemburg.
Wij vertrekken uit Hillegom.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
03.08.2020 16:18
Lekker via Maastricht. Veel rustiger en prima wegen.
Geplaatst door: ® Rotterdam
, Datum:
03.08.2020 16:30
wij rijden vanaf Rotterdam altijd over Luik,
we slaan af bij Bastonge ( N4 dacht ik ) en rijden dan vervolgens via Martelange naar Arlon, vervolgens pakken we Longwy en komen zo bij Metz uit.
moet zeggen dat dit bij vertrek op vrijdagochtend vroeg, ca 05:00 altijd prima rijdt.
In Martelange even niet vergeten goedkoop te tanken en evt een goedkope fles drank te kopen, jaja we blijven hollanders.. :)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.08.2020 18:44
Wij rijden laatste jaren altijd over Maastricht- Luik- Luxemburg enz. Gaat al jaren uitstekend. Via deze route zijn de wegen in België ook uitstekend.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.08.2020 19:00
Het scheelt geloof ik 50 km. Als er geen file bij Antwerpen staat en je niet bang bent voor autopech in de provincie Antwerpen, zou ik gewoon via Antwerpen gaan.
Je kan ipv via Breda ook via Bergen op Zoom rijden.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
03.08.2020 21:01
Met of zonder aanhangsel? In Nederland mag je namelijk maar 90 en in België 120 km/h. Voor ons met een kleine bagagekar reden om zo kort mogelijk in NL te willen rijden...
Wij zijn gister langs Antwerpen gereden maar rijden een aardig jonge wagen die geen mankementen vertoont, dus geen angst voor panne. Dat zou ik in de overweging meenemen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.08.2020 23:52
Via Eindhoven-Maastricht is ook veel minder filegevoelig dan Antwerpen-Brussel. Alleen rekening mee houden dat je op het traject Liuxemburg-Thionville-Metz in de avondspits flinke files kunt hebben.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.08.2020 09:31
Het is jouw afweging en die kan niemand voor je maken. Ik zou zelf overigens gewoon langs Antwerpen rijden. Je rijdt over de ring en dat mag gewoon (stand van vandaag, want in Belgie weet je het nooit natuurlijk), dus wat kan er gebeure?. En daarna route langs Reims nemen. Natuurlijk probeer je altijd de spits rond grote steden te vermijden. En hier gaat dat om Antwerpen, Brussel en later Lyon. 1 uur verschil is voldoende afweging voor mij om een andere route te nemen. Tot een half uur verschil nemen wij soms wel een langere als onze inschatting is dat hier minder kans op vertraging is. Langs een grote stad heb je meer kans op file. Maar je kunt ook altijd onderweg in een file komen en dat is op een relatief drukke route altijd een hogere kans. Een overweging kan nog zijn dat de route via de Ardennen mooier is. Ik krijg daar zelf altijd al meteen een vakantiegevoel van.