Antwerpen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jipje
, Datum:
28.07.2020 08:55
Het is de bedoeling om over 2 weken richting Frankrijk te gaan, ik rij altijd in de nacht over Antwerpen , vanwege het nachtslot bij deze stad is dat dan nog mogelijk?
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
28.07.2020 09:31
Mocht dit bericht er dubbel op komen, blijkbaar lukt het posten vanaf mijn laptop niet, dus nu via mobiel.
Deze vraag heb ik inderdaad ook. Wij hopen eind van de week te vertrekken en zullen dan rond 05.30 bij Antwerpen zijn. Waar zou de informatie te vinden zijn of vakantieverkeer voor 06.00 over de ring mag rijden? Of mag dat sowieso? Ik heb al gekeken naar een alternatieve route naar Gent - Lille, maar die zie ik zo snel niet.
Geplaatst door: frans
, Datum:
28.07.2020 09:51
JE mag er gewoon door reiden geeft niks met stad te maken
dus gerust rijden grt
Geplaatst door: Katrien
, Datum:
28.07.2020 11:15
Wij wonen in België, zelfs in de provincie Antwerpen 😉.
Je mag nog door Antwerpen rijden, is toch autostrade.
Groetjes Katrien
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.07.2020 16:54
Vanaf vandaag 29 juli 2020 geldt een avondklok voor de hele provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00. Dit betekent, dat doorgaand verkeer voor bezoek aan de provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00 alleen is toegestaan voor noodzakelijk reis- en werkverkeer en NIET voor toeristisch reisverkeer.
U kunt tijdens de avondklok niet door dit gebied naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden.
Buiten de avondklok-uren kunt u wel door de provincie Antwerpen naar uw bestemming reizen als deze buiten het ‘oranje’ gebied ligt, maar stop niet om te rusten of te tanken in het ‘oranje’ gebied.
Als u vanuit het ‘oranje’ gebied terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. Dit hoeft niet als u er alleen doorheen bent gereden zonder te stoppen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
29.07.2020 17:10
Johan, dank je wel voor dit bericht - duidelijk!
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
29.07.2020 17:15
Ivm met rijden door Antwerpen staat het volgende op de website van VRT news
Nederlanders mogen van ministerie niet door Antwerpen rijden tijdens avondklok
Het is voor Nederlanders verboden om tijdens de avondklok door Antwerpen te rijden als ze op weg zijn naar of terugkomen van hun vakantiebestemming in het zuiden. Dat meldt het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. De avondklok in de provincie Antwerpen geldt nochtans niet bij vertrek naar of terugkeer uit vakantie.
"U kunt tijdens de avondklok niet door dit gebied (de provincie Antwerpen, red.) naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden", klinkt het reisadvies op de website van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. "Buiten de avondklokuren kunt u wel door de provincie Antwerpen naar uw bestemming reizen als deze buiten het 'oranje' gebied ligt, maar stop niet om te rusten of te tanken in het "oranje" gebied."
Nederland heeft de provincie Antwerpen aangeduid als oranje zone. Nederlanders die in Antwerpen zijn geweest, worden aangeraden om bij thuiskomst twee weken in zelfquarantaine gaan.
Antwerps gouverneur Cathy Berx verduidelijkte woensdag op een persconferentie nochtans dat de avondklok niet geldt voor wie vertrekt of terugkeert van vakantie.
, Datum:
29.07.2020 17:25
Dit bericht van gouverneur Cathy Berx kan zodanig geïnterpreteerd worden dat het gaat on vakantieverkeer van Antwerpenaren vanuit en naar Antwerpen. Het is op zijn minst onduidelijk.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
29.07.2020 17:50
Lijkt mij toch heel duidelijk. Er wordt gesproken over "door het gebied rijden is verboden", en niet vanuit of naar het gebied.
Dus: omrijden als je naar het Zuiden of naar het Noorden door de provincie Antwerpen wil rijden tijdens de avondklok.
, Datum:
29.07.2020 17:53
Ik volg nu de persconferentie van gouverneur Cathy Berx. Die geeft aan dat als bewoners van het gebied tijdens de avondklok naar het vliegveld moeten voor vakantie en dat kunnen aantonen met een vliegticket, dat zij zich dan niet aan de avondklok hoeven te houden. Dat is toch wel wat beperkter dan het bericht van Heidi.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
29.07.2020 19:16
Heel vreemd. Op Nederlandwereldwijd staat dat het niet mag (site van overheid). Op app van BZ staat dat het wel mag voor vakantieverkeer
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
29.07.2020 19:23
En wordt nu weer aangepast... Tsss, 1x verversen en hoppa, verboden ;-)
Dan maar over Hasselt/Brussel
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
29.07.2020 21:45
Tijdens de avondklok mogen reizigers niet door dit gebied naar een bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden. Mensen die de avondklok en andere maatregelen overtreden kunnen een boete krijgen die kan oplopen tot maximaal 1600 euro. De maatregelen zijn minimaal vier weken van kracht.
Aldus 't Belgische ministerie van buitenlandse zaken
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
29.07.2020 22:34
En inmiddels is het op de site van BZ weer aangepast en staat er nu dat het wel mag.
Ik denk dat wij op het allerlaatste moment maar kijken wat het wordt. Of Hasselt-Brussel of Terneuzen-Parijs. We hebben de keus enigszins.
, Datum:
29.07.2020 23:12
Het ministerie heeft een wijziging aangebracht.!!
"In de provincie Antwerpen ligt het gemiddeld aantal coronabesmettingen veel hoger dan in de rest van het land en om deze reden neemt de lokale overheid extra maatregelen. Voor de provincie Antwerpen geldt vanwege deze opleving van het coronavirus kleurcode oranje in het reisadvies. De autoriteiten roepen op om niet naar de provincie Antwerpen te komen. Vanaf 29 juli 2020 geldt een avondklok voor de hele provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00. Dit betekent dat doorgaand verkeer voor bezoek aan de provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00 alleen is toegestaan voor noodzakelijk reis- en werkverkeer. U kunt tijdens de avondklok wel door dit gebied naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden. Maar stop niet om te rusten of te tanken in het ‘oranje’ gebied. Als u vanuit het ‘oranje’ gebied terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. Dit hoeft niet als u er alleen doorheen bent gereden zonder te stoppen. "
Dus je mag nu wel tijdens de avondklok vanaf je vakantiebestemming naar Nederland rijden of omgekeerd!
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
30.07.2020 07:34
Dankjewel, Johan. Ik hoorde deze versie zojuist op het nieuws. We blijven de ontwikkelingen nauwlettend volgen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
30.07.2020 09:00
Lijkt me ook logisch dat doorgaand verkeer wel door mag. Wel apart dat ze eerst een fout maakten dat het niet mocht. Er gaat ook vrachtverkeer over die ader van Nederland richting Zuid-Europa.
Geplaatst door: Jipje
, Datum:
30.07.2020 20:16
Allen dank voor het meedenken en opzoeken. Zoals het er nu naar uitziet, toch lekker Frankrijk in met de tent.