overnachtingsadres (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
27.07.2020 20:08
Goedemiddag,
iemand een tip voor een goed overnachtingsadres tot maximaal 100 km onder Lyon? We reizen met 2 volwassenen en 1 puber. Budget ongeveer € 100,- Ontbijt en diner is niet van belang maar wel handig als er een restaurant en bakkertje (voor de ochtend) in de buurt is.
Geplaatst door: Mariska
, Datum:
27.07.2020 21:30
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
27.07.2020 21:44
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
27.07.2020 22:22
Wij zijn heel enthousiast over village motel in Tournus. Iets voor Lyon. Schone kamers. Auto voor de de deur. En een hele goede lage prijs. 73 euro voor een 3 persoonskamer. Een heerlijk zwembad met terras. En een modern restaurant met een mooie kaart voor het hele gezin. Er naast zit een Mac Donalds, maar eigenlijk zonde om daar te gaan eten want het restaurant is echt heel goed.
Geplaatst door: Lina
, Datum:
27.07.2020 22:50
Wij zullen zaterdag slapen bij première classe lyon sud vienne. Kost maar iets van €47,- excl. Ontbijt. Dus zondag kan ik vertellen hoe het is bevallen. Er zit op een paar 100 meter een grote supermarkt. Ontbijt is mogelijk bij het hotel, maar ik pik liever zelf wat op.
Ik heb heel veel hotels bekeken en telkens lag het weer niet goed op de route of was er geen plek op mijn datum. Maar ik weet dus nog niet of het wat is. De recensies zeggen klein, maar schoon.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
28.07.2020 08:55
Onze ervaring met veel Franse hotels is dat de bedden zo kneiterhard zijn. Daarom overnachten we de laatste tijd het liefst bij Ibis Styles, heerlijke bedden. Zij hebben ook een hotel in Vienne Sud, op een centre commercial met ook wat hypermarchées. Tarieven verschillen maar meestal zijn wij rond de 100-110 kwijt voor een familiekamer incl. ontbijt.
, Datum:
03.08.2020 12:51
We hebben inmiddels overnacht, dus laat ik nog even weten hoe het was (ik hou niet van halve posts). Het was heel klein. Het was een kleine 2 persoonskamer met hierin 3 bedden. Een beetje een motel idee, dat hadden we nog nooit eerder gedaan, dus dat was wel grappig. Het was helaas een warme dag geweest, en er was geen airco. Niet te harden daar binnen. En het toilet zat in de badkamer, maar was zo klein, dat je het douchegordijn open moest schuiven als je op het toilet wilde zitten. De bedden lagen wel goed.
Al met al deed het wat het moest doen, maar raad ik het niet aan. Op de terugweg ga ik wat anders zoeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.08.2020 09:53
@Lina, (e.a.) wij hebben ook wel 'ns zo'n Premiere Classe gehad. Later overgestapt op Campanile. Stukkie duurder, maar ruimer (zeker de badkamer). Nog later overgestapt op Ibis (o.a. prima hotel in Beaune) en de laatste jaren vaker een chambre d'hote. Dat laatste bevalt ons het meeste. Veel persoonlijker en ook leuk dat je op veel adressen 's avonds kunt eten (ontbijt zit er eigenlijk altijd bij). Ik zou jullie zo hele leuke adresjes kunnen geven, maar die liggen te ver van de autoroute du soleil af.
Een chambre d'hote werkt ook het beste bij minimaal 2 nachten vinden wij.
Wat op deze route ook een keer goed bevallen is: een bezoek aan de leuke stad Dijon (wat mij betreft 2 nachten nodig, dus 1 dag om de stad te kunnen bekijken).
Hier via booking terecht gekomen in een soort appartementje.
Locatie in Dijon (loopafstand centrum + parkeergarage onder hotel):
https://www.booking.com/hotel/fr/aparthotel-adagio-access-dijon-republique.nl.html
Let wel: voor het parkeren in de garage moet je reserveren. Anders parkeren in de straat (waren voldoende mogelijkheden). Parkeren in garage het handigst, lift direct naar de receptie.
Ook in Nancy een keer in zo'n Adagio overnacht (1 nacht). Ook hier naast het centrum. Parkeren op p-plaats naast hotel (geen garage):
https://www.booking.com/hotel/fr/adagio-access-nancy-centre.nl.html
Misschien Nancy al te ver naar het noorden.
In beide gevallen gaf de Adagio-overnachting precies wat we nodig hadden: een goed bed, airco, parkeren goed geregeld, prima badkamer, op loopafstand van centrum (beter dan langs zo'n snelweg, is toch een verlengde vakantie ook al is het maar 1 avond) en schoon. Dat er in zo'n 'appartement' (lees: ruime hotelkamer) een keukentje en een goed zitje bij is waardoor je er prima in je priveruimte kunt ontbijten is zeker in deze tijden een pré vinden wij.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
04.08.2020 23:11
, Datum:
07.08.2020 12:52
Ah, bedankt voor de tips. Ziet er goed uit in ieder geval. Ik ga even kijken wat een beetje op de route ligt vanuit port grimaud. Ik wil de 1e dag ff doorrijden 800-900 km. Dan hoef ik de laatste dag niet zolang en kan ik onze hond nog ophalen bij de oppas.