Castellane eind augustus - half september (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Inge
, Datum:
26.07.2020 13:36
Omdat onze vakantie naar Kroatië niet door kan gaan, overwegen we om weer eens naar zuid Frankrijk af te reizen. Bijvoorkeur naar een gebied dat voor ons nieuw is. Kwam daarbij uit op de omgeving rond Castellane. Nu vragen we ons af hoe het zit met het weer en toeristische gezelligheid . Oftewel, kun je 's avonds nog gewoon in je korte broek aangenaam buiten zitten of moet je echt een trui/ lange broek aan? Dat het snel donker is vinden we niet erg. En zijn de winkeltjes en terrasjes in Castellane nog gewoon open en heerst er nog een gezellige sfeer? Dat het wat minder druk is, is niet erg, maar uitgestorven hoeft voor ons niet. Wij hebben vakantie van 28/8tot 11/9. Eventuele alternatieven zijn altijd welkom. We zoeken in ieder geval een camping met zwembad en bar/restaurant in een wat ruigere omgeving. We zijn jeugdige 50-plussers :-) . Ben benieuwd naar jullie reacties.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.07.2020 18:03
In 1998, na een verhuizing, hadden we geen zomervakantie en zijn we in september een weekje in Castellane geweest. Dat is toen goed bevallen. We stonden op camping Frederic Mistral, direct bij het dorp. Voordeel daarvan vond ik dat alles op loopafstand was. Richting de kloof zijn meerdere campings, maar toch verder weg van het dorp. We zijn een paar keer op het plein op het terras geweest (mooi feitje: de ober bij de Ideal bar deed alle bestellingen van meerdere tafels uit zijn hoofd! Maar goed dit is wel ruim 20 jaar geleden). Ook een keer uit eten geweest. De camping ligt niet aan de rivier en heeft geen zwembad, maar in die periode was dat geen probleem (wij zoeken eigenlijk altijd bij voorkeur campings zonder zwembad). In het hoogseizoen zou ik deze omgeving mijden (ook buiten Coronatijd), maar in september was het erg aangenaam!
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
29.07.2020 14:46
Wij zijn meerdere maken rond die periode in Castellane op vakantie geweest en verbleven op Castillon de Provence (naturistencamping) en het weer kan in de periode echt geweldig zijn. ‘s Avonds kan het wel afkoelen waardoor een lange broek nodig kan zijn, maar dat kwam ook door de hoogte waarop de camping ligt (1100mtr). Onder normale omstandigheden is er voldoende gezellig vertier in het Castellane zelf en de terrassen zijn gezellig gevuld.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
29.07.2020 15:13
Eens met vorige reacties. Het is prima te doen qua temperatuur; wel ‘s avonds trui of vest aan. De grote toeristenstroom is dan al weg, dus wel lekker rustig in die periode, maar zeker niet saai. Het is al zo’n 8 jaar geleden dat wij er in september waren, maar het is ons heel goed bevallen. Evenals PetraHM zou ik deze plaats mijden in het hoogseizoen.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
14.08.2020 19:13
Wij komen net terug van camping domaine du verdon in Castellane. Mooie camping, maar het koelde nu al af savonds, had echt vest aan, dus volgende week zeker verwacht ik.
Je kunt te voet van camping over een pad naar Castellane, 25 min. Goed te doen. Leuke restaurantjes, wij zijn veel bij La Ttaverne geweest. Ook tegenover de camping zit lekker restaurant, La Terrasse.
Let wel op vanaf Grenoble heb je nog 200 km bergweggetjes tot de camping.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
24.09.2020 23:31
Ik moet over twee weken in die omgeving zijn, is het niet handiger om over Aix-en-Provence te rijden?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.09.2020 00:14
Bergweggetjes vind ik zwaar overdreven, je hebt allemaal Routes Nationales of ex-Routes-Nationales. Dat zijn wegen waar ook zwaar vrachtverkeer overheen komt. Qua berg is er maar één aandachtspunt: de afdaling pente de Laffey net ten zuiden van Grenoble. Richting Grenoble (dus op weg naar huis) daal je dan heel lang tamelijk snel, om aan het eind plotseling scherp naar rechts te moeten draaien. Daar zijn vreselijke ongelukken gebeurd. Nu is er een hoogtebalk op twee meter 60 om vrachtverkeer en bussen te weren. Met hoge camper of caravan mag je die omzeilen, maar let dan wel op je remmen... Twijfel je? Sla onderweg eens een zijdal in, naar het nationale park van de Ecrins en neem een royale pauze. Pracht gebied. Doorrijden? Sla dan bij Aspres linksaf om via Die en Crest naar de Route du Soleil te rijden. Ook best een mooie route.
De route over Aix kost je een uur meer dan die via Grenoble, vermoedelijk ook meer tol en is een stuk minder mooi. Ik zou die alleen kiezen als mijn caravan eigenlijk net iets te zwaar voor mijn auto zou zijn.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
25.09.2020 19:22
Bedankt Peter dan ga ik gewoon over Grenoble. Lijkt mij inderdaad een pracht route. Wil het ook in twee dagen doen, misschien handig om voor Lyon te gaan overnachten en dan de volgende dag verder.