Archies campings app (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Alca
, Datum:
23.07.2020 21:10
Hallo, ik heb de Archies campings app en zou daar ook graag offline mee willen werken. Ik zou dan kaarten moeten downloaden voor offline gebruik: mapsforge. Maar daar kom ik niet uit.
Maps.me heb ik wel voor offlinegebruik.
Heeft iemand ervaring hiermee, tips?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.07.2020 21:42
Ik heb dat vroeger ook wel eens geprobeerd, maar vond dat niet goed werken. Waarom niet werken met mobiel internet? Archies verbruikt maar heel weinig data.
Bovendien kan je zo kijken naar bv Google reviews of naar reviews op dit forum.
Verder kan je het koppelen aan een navigatiesysteem van je mobiel. 1 druk op de knop en dan kan je gelijk navigeren naar je camping van je keuze. Het werkt met Google maps, waze en Here we go (kaarten kan je offline gebruiken van Here we go) en andere navigatie apps.
Ik gebruik zelf een tablet icm Archies ( kan op internet via de hotspot van je mobiel). Ik kan zo op de kaart volgen waar we zijn.
, Datum:
23.07.2020 22:26
Dank voor uw reactie Daido. Als ik via de app op de navigatie knop druk dan krijg ik automatisch google maps. Hoe kan ik dit veranderen in andere navigatie apps? Liefst offline?
, Datum:
23.07.2020 23:04
Dan kan kan je het beste Here we go downloaden en de noodzakelijke kaarten downloaden en op offline zetten.
Als Archies dan laat navigeren krijg je een menu waarmee je kan kiezen welke navigatie app je wilt gebruiken.
Het kan gebeuren dat toch Maps automatisch opstart. Als dat het geval is moet naar Instellingen-Apps-Maps. Dan naar Standaard openen-Ondersteunende links en dan instellen op Elke keer vragen.
Sygic navigatie zou ik afraden, omdat ik die slecht vind werken in Frankrijk en dat je geen keuze meer hebt om een andere navigatie app in te stellen. Al verander je de instelling by Sygic, dan blijft die toch automatisch opstarten of je kan kiezen tussen Chrome en Sygic.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
23.07.2020 23:53
Download gewoon de archies pois (gratis) en zet ze als pois in je navigatiesysteem.
Dat werkt prima.
Het laden van mapsforge offline kaarten in je app kan wel, maar is eigenlijk een beetje een gedoe ( lees: voor techneuten). Voor Frankrijk moet je denken aan een download van ongeveer 800 megabyte. Dat moet je opslaan op een sd-kaart oid en dan in de archie app naar verwijzen.
Ikzelf heb de app osmand geinstalleerd, daar de offline kaarten van nederland, duitsland, belgie en frankrijk ingeladen, en toen de archies pois voor frankrijk ingeladen.
Op de archies site staat volgens mij wel een soort handleiding hoe je offline kaarten in de archies app kunt inladen, maar zoals ik al zei: je moet niet bang zijn voor wat technisch handelen. Ik zit op een android, dus voor iphone en windowsphone weet ik het niet.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.07.2020 16:29
Net als Rob heb ik de poi van Archies in mijn navi (Garmin) zitten, werkt inderdaad uitstekend.
, Datum:
24.07.2020 22:28
Dank voor de tips en reacties. In de auto gebruiken we de telefoon voor de navigatie (oude auto..:)). Ik heb inmiddels via de Archies app toch eenvoudig kaarten van Mapsforge kunnen downloaden. Het zal dus wel werken, denk ik. Ik probeer het dataverbruik toch te beperken omdat we voor 3 weken graag nog meer willen kunnen opzoeken wanneer er geen wifi is.
, Datum:
24.07.2020 23:11
, Datum:
26.07.2020 09:55
Archies gebruikt hooguit 200 mb per vakantie bij intensief gebruik en met updaten van de niewe poi's. Wat je ook kan doen is vooraf even Archies verbinden met wifi. Dan blijven alle campings in het geheugen staan en gebruik je geen mobiele data. Als je het gebruikt met Here we go offline ben mobiel totaal dataloos.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
26.07.2020 10:23
Je kunt Google maps ook offline gebruiken! Download de kaart voor het gebied dat je nodig hebt.
Geeft als zoekopdracht "Frankrijk"
Klik onderaan op Frankrijk en dan op DOWNLOADEN
Selecteer het gebied dat je wilt downloaden
Klik op DOWNLOADEN.
, Datum:
26.07.2020 13:55
@Johan, is het ook mogelijk heel Frankrijk in 1 keer te downloaden, want het is best vervelende heel frankrijk te downloaden in mootjes.
, Datum:
26.07.2020 17:33
Bovendien moet je om de zoveel tijd opnieuw downloaden...