comfortabele 2p tent (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marloes77
, Datum:
22.07.2020 16:08
Wij zijn op zoek naar een goed en comfortabel 2p tentje dat
- gemakkelijk op te zetten is,
- tegen weer en wind kan,
- liefst van ademend materiaal is,
- enig comfort biedt qua ruimte; dus niet het formaat waar net een slaapzak in past en je meteen met je hoofd tegen het dak zit.
Tent hoeft niet mee op de fiets of rugzak.
Het gaat puur om het gemak van snel opzetten en afbreken (met onze kinderen, dus 2x afbreken en opzetten...) om te trekken met de auto, om stevigheid en enig comfort.
We hebben nu zo’n pop-up koepeltje van Decathlon maar die ademen niet goed en voelen net een beetje te kwetsbaar.
Twee jaar geleden zag ik bij andere mensen prachtige tentjes waar de buitentent simpel op en af kon, waardoor er een soort panoramaview in het dak tevoorschijn kwam (afgedekt met gaas). Geen idee welk merk. Iemand een tip die aan onze wensen voldoet? Dank alvast!
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
22.07.2020 16:48
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
22.07.2020 17:01
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
22.07.2020 17:18
Is het bedoeld als bijzettentje of als volwaardige tent? In het laatste geval is dit misschien iets voor jullie.
https://www.decathlon.nl/p/opblaasbare-tent-air-seconds-4-1-f-b-voor-4-personen-1-kamer/_/R-p-302837?mc=8513475
Wij kamperen sinds vorig jaar met de "vijf"persoons variant en zijn echt fan. Hij staat super snel (vorig jaar in 3 weken 5x gedaan en nu in krap twee weken ook al drie keer, gaat echt snel) en is daarnaast oerdegelijk, heeft ook al flink wat storm en noodweer doorstaan. Door het Fresh & Black is het in de tent niet warmer dan in onze vorige katoenen tenten, en je kunt geweldig uitslapen!
Geplaatst door: Liz
, Datum:
22.07.2020 17:28
Kijk eens op de site van de Waard tenten. Hier bijvoorbeeld de Briluil, een fijne 2-persoonstent, stevig, ademend, comfortabel, snel op te zetten en garantie voor t leven. Echt een geweldige tent. Wel een andere prijscategorie dan Decathlon maar is het ook Waard.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
22.07.2020 19:16
Twee van onze kinderen slapen in een 3 persoon fresh&Black van decathlon. Ruimte genoeg, stevig, comfortabel en ademend. Je brandt tenminste niet in de ochtend uit je tent. We hebben ook nog andere tent van decathlon maar ze geven alledrie de voorkeur aan de Fresh and Black.
Een tweepersoons van De Waard, Karsten, of van Bax (falco/baco) zou ik niet snel nieuwe kopen maar tweedehands. Zijn uitstekende tenten die gerust 20 jaar meegaan. (De waard stond wel altijd bekend om z’n 100 haringen misschien hebben ze daar iets op gevonden inmiddels🤪)
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
23.07.2020 17:20
Geplaatst door: Marloes77
, Datum:
24.07.2020 15:04
Dank voor de tips; veel verschillende opties. Niet bedoeld als bijzettent maar om gemakkelijk mee rond te trekken. We kamperen nu al jaren met de Hilo Reef van Outwell; een heel fijne en ruime tent maar met zware stokken en met opzetten zijn we zo twee uur bezig. Die ga je niet om de zoveel dagen op en afbreken. Koepeltje van Obelink is precies wat ik in gedachteb had; opblaasbare tent lijkt me heel praktisch en ja de Waard is altijd prachtig....
Geplaatst door: diana8
, Datum:
25.07.2020 01:14
https://www.dewitschijndel.nl/dws-denver-koepeltent/
Na jaren gekampeerd te hebben in Falco tenten, 2 jaar geleden toch overstag gegaan voor bovenstaande tent.
Voor 2 personen voldoende ruimte om je spullen in te leggen en bij regen kan je net met twee stoeltjes en een klein tafeltje in het voorste gedeelte zitten.
De tent is op ruime stahoogte en heeft een prettig licht inval.
Opzetten een klein kwartiertje schat ik zo in. Zeer goed te doen door 1 persoon.
Luifel stelt niet zo veel voor.
Ik ben er blij mee.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.07.2020 18:39
https://www.esvocampingshop.com/en/tunnel-tent-mont-blanc-250/
Is dit wat? Je geeft niet aan dat je perse stahoogte wilt, dit is een compacte tent die je snel opzet.
Als er geen vast kuipgrondzeil had ingezeten, dan hadden wij de waarschijnlijk een jaar of 4 terug gekocht.
Nu hebben we in 2016 onze oude Carl Denig Hercules laten restaureren met nieuwe ritsen en een nieuw grondzeil in de binnentent.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.07.2020 19:37
Ik verbaas me erover dat je 2 uur bezig bent met een tunneltent opzetten. Onze Hercules met 4 rechte stokken heeft - nog zonder tussenluifel - zeker 40 haringen. Deze zetten we samen in 20 minuten op
Geplaatst door: inge
, Datum:
26.07.2020 21:10
De oppomptenten van bardani zijn een aanrader. Wij hebben de 5 persoons airwolf 380 van polykatoen.
zijn er ook in 2 persoons.
Geplaatst door: Harm
, Datum:
03.08.2020 09:16
Als het tegen een stootje wind moet kunnen zou je eens bij Atomatent moeten kijken. Zij hebben een aantal 2 persoons- tenten waar ook nog een flinke luifel aan past. Wij hebben een Cabana, en incl. de zijschermen zetten wij deze in een half uurtje op. Het klimaat is erg aangenaam aangezien de tent van katoen(ks202) is gemaakt. https://www.atomatent.nl/cabana