Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.07.2020 15:02
@Wouter, ik zie dat je schrijft dat je wel aan de 14 dagen houdt als je zelf in een regio zit. Bij deze mag je mijn posting als algemeen beschouwen en niet aan je gericht. Mijn excuus.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.07.2020 16:53
Vanaf vandaag 29 juli 2020 geldt een avondklok voor de hele provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00.
Dit betekent, dat doorgaand verkeer voor bezoek aan de provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00 alleen is toegestaan voor noodzakelijk reis- en werkverkeer en NIET voor toeristisch reisverkeer.
U kunt tijdens de avondklok niet door dit gebied naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden.
Buiten de avondklok-uren kunt u wel door de provincie Antwerpen naar uw bestemming reizen als deze buiten het ‘oranje’ gebied ligt, maar stop niet om te rusten of te tanken in het ‘oranje’ gebied.
Als u vanuit het ‘oranje’ gebied terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in thuis-quarantaine te gaan. Dit hoeft niet als u er alleen doorheen bent gereden zonder te stoppen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
29.07.2020 17:19
Dank Johan, wij vroegen ons al af wat de restricties inhielden voor de terugreis
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
29.07.2020 17:29
Dus dat wordt omrijden wanneer je snachts richting Parijs gaat? Wat is snelst dan? Tips welkom.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.07.2020 18:14
Hangt van je bestemming af, lijkt me. Richting zuidoost-frankrijk over luik-luxemburg. Ri Parijs, midden en West Frankrijk wellicht beter gewoon wachten tot avondklok voorbij is...
Hangt er ook van af of regels gelden voor alleen de stad of de hele provincie Antwerpen...
Geplaatst door: Leusdennl
, Datum:
29.07.2020 18:16
Is er eigenlijk een website waar je kan zien hoe het gaat met de coronagevallen per departement/regio?
Geplaatst door: Wima
, Datum:
29.07.2020 18:28
@Peter, volgens het bericht van Johan geldt dit voor de hele provincie.
, Datum:
29.07.2020 18:32
Planning was 12 uur te vertrekken. Wachten tot avondklok voorbij is, is dus 5 uur later vertrekken. Ik zoek wel een weg eromheen. Zeldzame actie.
, Datum:
29.07.2020 19:02
Ja @Wouter, die kan de boeken in. Bizar inderdaad....
Geplaatst door: MKB
, Datum:
29.07.2020 20:13
Ik las net in de Telegraaf dat België Nederland op code oranje heeft gezet. Kan je dan nog gewoon door België naar Frankrijk? Ik begin het spoor bijster te raken met alle regels Pfffft
Geplaatst door: Lina
, Datum:
29.07.2020 20:49
Dat klopt toch niet, of heb ik wat gemist?
Het is volgens mij alleen regio Antwerpen. Vanuit NL kun je reizen naar België. Vanuit België kun je reizen naar NL, maar ze geven een advies om 14 dgn in quarantaine te gaan wanneer je reist vanuit regio Antwerpen.
Ik hoor het graag, want als ik inderdaad niet door Belgie mag moet ik een andere route nemen.
, Datum:
29.07.2020 21:31
zo lang je maar niet de E19 neemt...
Ik ga omrijden via Eindhoven, stukje binnendoor, Brussel, enz. 20 minuten extra
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
29.07.2020 22:00
@mkb Nederland is voor inwoners van Antwerpen oranje geworden zodat inwoners van Antwerpen niet zomaar inkopen of "even" naar Nederland kunnen gaan. Ze moeten namelijk als ze naar Nederland komen 14 dagen in quarantaine,een soort van ontmoedigingsbeleid zeg maar.
Geplaatst door: MKB
, Datum:
29.07.2020 23:28
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.07.2020 23:39
Het ministerie heeft een wijziging aangebracht.!!
"In de provincie Antwerpen ligt het gemiddeld aantal coronabesmettingen veel hoger dan in de rest van het land en om deze reden neemt de lokale overheid extra maatregelen. Voor de provincie Antwerpen geldt vanwege deze opleving van het coronavirus kleurcode oranje in het reisadvies. De autoriteiten roepen op om niet naar de provincie Antwerpen te komen. Vanaf 29 juli 2020 geldt een avondklok voor de hele provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00. Dit betekent dat doorgaand verkeer voor bezoek aan de provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00 alleen is toegestaan voor noodzakelijk reis- en werkverkeer. U kunt tijdens de avondklok wel door dit gebied naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden. Maar stop niet om te rusten of te tanken in het ‘oranje’ gebied. Als u vanuit het ‘oranje’ gebied terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. Dit hoeft niet als u er alleen doorheen bent gereden zonder te stoppen. "
Dus je mag nu wel tijdens de avondklok vanaf je vakantiebestemming naar Nederland rijden of omgekeerd!
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
29.07.2020 23:59
De Belgen hebben een probleem met communiceren. Zowel met hun eigen volk als de rest van de wereld. Stelletje amateurs.
Geplaatst door: M.
, Datum:
30.07.2020 11:30
@mkb is idd ontmoedigingsbeleid. Als grensbewoners is het fijn dat de Belgen niet meer massaal hun boodschappen hier halen bij de AH..
is nl niet essentieel aangezien ze in België ook supermarkten hebben. Maar qua werk wordt het weer lastiger... de betonblokken als afzetting staan er nog niet. Was vorige x wel zo...
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
31.07.2020 19:50
@cin: Dus de Belgen hebben een probleem met communiceren??? Precies 1 week geleden heb ik als Belg gereageerd op een berichtje van ene Frans die iedereen aanraadt om toch naar Frankrijk te vertrekken en dit terwijl overal in Europa de besmettingen weer toenemenen. Frans beweert dat In Frankrijk alles is zoals “thuis” : en wat hij vooral fijn vindt: niet te veel beperkingen. Ik heb hier op gereageerd omdat ik zelf ervaren heb dat het niet is zoals “thuis”. Ik probeer al sinds maart me aan de regels te houden en vind het dan ook absoluut niet ok dat mensen in juli mekaar nog steeds handen geven en kussen alsof er niets aan de hand is. Ik ben geen wetenschapper, maar vroeg of laat loopt dit verkeerd. Iedereen doet wat hij zelf wil, maar ik vind het absoluut niet ok om mensen aan te sporen om naar Frankrijk te vertrekken en te doen alsof daar niets aan de hand is. Maar blijkbaar mag je hier geen kritische noot plaatsen, want dan wordt je bijdrage gewoon verwijderd. Dus @Cin: blijkbaar is het voor Nederlanders geen lprobleem om te communiceren, het moet alleen in hun kraampje passen...
, Datum:
31.07.2020 20:27
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
31.07.2020 22:30
Beste Jürgen
Je bedoeld vast in iemand zijn straatje passen. En niet in iemand zijn kraampje passen. Ik had het niet over de burgers in belgie maar over de overheid/ kabinet in belgie die wat
Mankeren met hun communicatie.
Jammer dat je gelijk weer zo op hoge poten staat.