Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Tamara
, Datum:
20.07.2020 19:44
Hey
2 augustus zouden we normaal voor 2 weken naar Frankrijk gaan (Tarn).
Nu maken we ons wel wat zorgen door de toenemende corona cijfers. Moeten we naar iets anders op zoek of zou dit nog mogelijk zijn (veilig zijn)?
Zijn er nog anderen die toch gaan of niet?
Groetjes Tamara
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
20.07.2020 19:52
Wij hebben besloten dit weekend toch weg te gaan. De bedoeling is voor 3 weken, maar de tijd zal leren of dat gaat lukken. Spanje hebben we geannuleerd en nu willen we ook richting Tarn en de Middellandse Zee. Denk dat als je zelf goed na blijft denken en de drukte niet al teveel opzoekt, je in Frankrijk beter zit op de camping dan in het overvolle Nederland. En het weer is ook beter in Frankrijk. Ben niet bang dat je niet meer terugkomt, terug naar huis zal altijd wel lukken denk ik.
Geplaatst door: Chris
, Datum:
20.07.2020 19:53
Wij weten het nog niet. Zouden 3 aug vertrekken. Wachten gewoon af hoe de cijfers de komende weken ontwikkelen.
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
20.07.2020 19:55
Wij hebben ook gepland om op 4 augustus af te reizen naar Frankrijk. Hadden we eindelijk na veel twijfelen de knoop doorgehakt om te gaan, krijgen we dit. ALS we alsnog gaan (stellen die beslissing nog paar dagen uit) de voorpret is er allang niet meer...
Geplaatst door: Car2
, Datum:
20.07.2020 20:12
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
20.07.2020 20:15
Das de pest: adres ligt in de Drôme :-(
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.07.2020 20:26
Ik denk als je de kaart van Nederland pakt en je gaat per provincie kijken dat het dan wel meevalt in de drome. Lekker buiten op de camping, gezond verstand gebruiken en niemand die je iets maakt.
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
20.07.2020 20:43
Het kan bijna niet drukker zijn in Frankrijk dan in Nederland. Hangt een beetje af waar je in Nederland woont en waar je in Frankrijk naar toe gaat. Ik vond de Drome niet super druk, je kiest zelf de dingen waar je naar toe gaat. Wij gaan naar de ardeche en ook daar hoop ik vooral veel buiten te zijn op de camping. Ik hoop en denk nog steeds dat besmetten vooral op drukke plekken gebeurd en binnen. Beetje risico analyse.... In Nederland zat ik vrijdag op een bomvol terras waarbij ik de 1,5 regel niet echt terug zag. Zijn we hier dan "veiliger"??? Natuurlijk blijf ik ook het nieuws volgen!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.07.2020 20:55
@john67, het percentage is daar in verhouding hoger omdat Lyon een aantal brandhaarden heeft....
Wij gaan gewoon zaterdag, ik ben liever in Frankrijk dan hier...Allemaal chagrijnige mensen om me heen vanwege vakantie annuleringen en het toch niet zomerse weer waar men zo op had gehoopt nu men in Nederland kampeert... Daarnaast betekend vakantie voor mij een andere omgeving, warm weer, bergen, natuur, uren wandelen zonder ook maar iemand tegen te komen, met mijn boekje voor de vouwagen...mondkapje op of af dat maakt ons niet uit....
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
20.07.2020 21:01
Wij gaan zaterdag gewoon zoals gepland naar Frankrijk. Twijfelen nog wel of we overnachten vlak boven Parijs (daar zijn in verhouding weer meer besmettingen) of dat we zondag in 1x naar de Charente rijden. Maar we gaan net zo lang als het mag/kan en het veilig voelt
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.07.2020 21:17
We laten ons allemaal een beetje gek maken door de media als ik eerlijk ben. Of het veilig is heeft namelijk vooral ook met jezelf te maken of je je goed aan de maatregelen houdt, tijdig je handen wast of je bijv drukke binnenruimtes gaat opzoeken, etc.
Wij gaan o.a. naar Valras Plage. Stranden zijn daar heerlijk rustig en heel breed.
Wij vertrekken aanstaande weekend en overnachten dan rond Beaune- Macon en gaan maandag dan naar de Ardèche en een week later naar zee. Heerlijk 3 weken genieten van het prachtige weer. Vooral in midden en Zuid-Frankrijk is en wordt het prachtig weer en in Nederland gaat het weer veel regenen als de voorspellingen juist zijn.
Kortom; wij gaan genieten van onze vakantie in het prachtige Frankrijk! Ik zie geen reden om niet te gaan.
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
20.07.2020 21:58
https://geodes.santepubliquefrance.fr/#c=indicator&f=0&i=sp_pos_quot.p&s=2020-07-17&t=a01&view=map2
Hier nog een link. Ik vind het alles meevallen. Kreeg vandaag een fotootje door van een wachtrij van de AH bij ons. In Zeeland is het vol met toeristen. Voel me in Frankrijk veiliger. Veel meer ruimte. Buiten op de camping en op een terras ben ik echt niet bang voor besmetting. In toiletgebouw ook niet: 4x per dag gereinigd en met veeeeel chloor. In supermarkt (en overal in gebouwen vanaf vandaag) mondkapjesplicht. Alleen maar goed. Nu bezoeken wij alleen de supermarkt maar ook daar ben ik niet bang voor besmetting door de mondkapjes en afstand te houden. Je kunt prima genieten van vakantie. Wel allert zijn op evt lokale lockdowns. Dan snel je boeltje pakken en naar andere regio.
Geplaatst door: Joost
, Datum:
20.07.2020 22:09
Qua hygiëne, poetsen, mensen menigte idem als Marike. De media haalt het wel heel erg op, en ja dat is de media, niet altijd even objecief. Doe datgene dat je altijd doet, is en blijft toch een grote eigen verantwoording.
Wij hebben helaas wel gecanceld, niet de problemen opzoeken, aangezien we toch tot een risico groep behoren. Dus dit jaar, 3 weken thuis, klussen, en toch een beetje de franse slag nemen en geven. En tja het weer, jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Hopenlijk volgend jaar wel weer. Ik zie er na uit en dat alleen vind ik zelf ook wel weer heel leuk.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
20.07.2020 22:30
Ook wij gaan begin augustus, naar de rust en het buitenleven. Volgens mij kun je zelf de drukte kunt opzoeken. In het buitenland maar ook in Nederland. De media zorgt er wel voor dat je gewezen wordt op de situaties die niet goed gaan, de angst dat er weer een opleving komt. En natuurlijk zijn er weer meer gevallen en dat willen we ook niet ontkennen. Corona is er en daar moeten we rekening mee houden. Maar ik kies er zelf voor om me te focussen op wat er wel goed gaat en wat er wel goed voelt. Zo kunnen we genieten van al het mooie wat er is te vinden, de situaties waarin iedereen verstandig handelt en hopelijk draagt dat bij aan een positieve gezondheid met een flinke dosis gezond verstand.
We overwegen zelfs nog om naar Italië te gaan. Ik wilde dat voorgaande jaren niet door alle drukte, het reizen en het niet op de bonnefooi kunnen gaan.. Wellicht dat het nu toch kan.
Iedereen een fijne, veilige en gezonde vakantie toegewenst. Doe datgene wat goed voelt voor jezelf, want iedereen heeft een ander kader. Fijne van dit forum is dat ik veel lees dat men dat ook respecteert. Complimenten daarvoor!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.07.2020 23:22
De betrouwbaarste bron is die van Car2 bij gouvernement.fr. Maar klik daar voor je eigen gemoedsrust even op nieuwe patiënten in het ziekenhuis (nouveaux patients hospitalisés) en nieuwe patiënten op de intensive care (nouveaux patients en réanimation). Ik wil niets bagatelliseren en natuurlijk is het verstandig die mondkapjes te dragen, maar ik gok zo dat hartproblemen inmiddels weer een groter probleem zijn.
Gelukkig kan ik reanimeren. Aangepaste regels zeggen dat je onderdeel mond-op-mond-beademing daarbij achterwege mag laten, als je je daarbij niet veilig voelt.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.07.2020 07:18
Geplaatst door: ® Yazoo61
, Datum:
21.07.2020 07:43
Zijn nu 3e dag in de Drome. Hebben onderweg hier naar toe een tussenstop gemaakt in hotel in de buurt van Dijon. Iedereen mondkapje op in hotel en overal desinfecterende gel.
Hier op de camping in de buurt van Buis-les-Baronnies een bezettingsgraad van ongeveer 33%. Rustig dus. Ook hier mondkapjes verplicht binnen bij receptie en restaurant en bar. Van te voren eten bestellen en vervolgens staat het klaar op dienbladen en kan je zelf meenemen naar tafeltje buiten op terras.
Bijna geen tenten op de camping wel alle huisjes bezet. Veel Fransen en paar Nederlanders.
In supermarkten iedereen mondkapjes op, zowel personeel als klanten.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
21.07.2020 07:58
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1932475385/honderden-coronaclusters-in-frankrijk
Het betreft lokale brandhaarden zoals slachterijen, verpleegtehuizen en andere ondernemingen aldus het bericht.
Als je bang bent, ga dan niet in een gesloten restaurant of café zitten of in winkels met airco. Supermarkten hebben meestal een goedgekeurd ventilatiesysteem. Drraag daar in ieder geval een goed mondkapje.
In de buitenlucht of op een terras schijnt de kans op besmetting minimaal te zijn of iemand moet in je gezicht hoesten of niezen.
In Nederland zijn ook lokale uitbraken zoals in Hillegom. Dus de kans op besmetting is er in Nederland net zo.
Als je heel bang bent om wat voor reden dan ook kan je misschien beter thuis blijven, want dan wordt je vakantie wel heel stressvol.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
21.07.2020 08:07
@Peter:de cijfers vd ziekenhuisopnames mag je nu niet als parameter nemen. Het is normaal dat deze langer laag blijven, maar zullen nu ook stilaan gaan toenemen als het aantal besmettingen blijft stijgen. Wij zijn zelf enkele dagen terug uit Frankrijk en Ik ben toch wel geschrokken van wat ik daar gezien heb. Voor veel Fransen bestaat het virus NIET. Ze kussen en schudden handen als vanouds. Niet vergeten dat er in Frankrijk maar 1 en niet 1,5m afstand moet gehouden worden. In de paraktijk is dit in het beste geval maar een halve meter. Wanneer je hen er beleefd om vraagt om afstand te houden, wordt je weggelachen met de vraag of je mssn bang bent? Toen we aankwamen op de camping stonden er er weinig ligstoelen rond het zwembad(zoals ze voordien ook meegegeven hadden). Elke dag werden er stoelen bijgeplaatst tot het na enkele dagen gewoon terug was zoals vroeger. Ik heb hierover nog een discussie gehad met de badjuffrouw. Toen ik haar de mail vd camping met de coronamaatregelen liet zien en haar er attent op maakte dat ze op deze manier het einde vh seizoen niet zouden halen, leek er toch wel een lichtje aan te gaan. Maar het lag aan de mensen zelf die veel te dicht bij elkaar gingen liggen. Wanneer we ‘s avond na een fietstocht terug op de camping kwamen, was er animatie aan het podium en stond het er propvol met dansende en zingende kinderen, hun ouders op stoeltjes met zijn allen erachter. Er was nog geen sprake van heropflakkering, maar we zeiden al tegen elkaar: dit komt niet goed. In Bedoin waren meermaals per week straatfeesten met optredens. De terrassen staan vol en je zit met de ruggen tegen elkaar. Nu is het zo dat wij zelf ook niet van drukte houden, maar af en toe kom je toch in situaties waar je liever niet in wil belanden: bij de bakker (waar iedereen gewoon vlak achter elkaar aanschuift),supermarkt, op de markt waar van éénrichtingsverkeer of max. aantal bezoekers geen sprake is (‘s morgens om 8 uur gegaan en plots ben je “omsingelt” door oudjes aan het fruitkraam) of wanneer je een terrasje meepikt. De plaatselijke boeren die op de markt staan hebben geen plexischermen of handgel aan hun kraam staan, maar komen wel met hondereden mensen in contact. Het is zeker niet mijn bedoeling om angst te zaaien en ieder doet wat hij zelf wil, maar na wat ik in Frankrijk gezien heb en met de stijgende cijfers(en die gaan volgens mij niet opnieuw plots terug dalen, integendeel) zou ik op dit moment nooit of te nimmer vertrekken. We hebben eind augustus nog 2 weken Frankrijk gepland, maar we hebben tijdens onze laatste dagen in Frankrijk al beslist dat we dit gaan annuleren.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
21.07.2020 08:52
Maak je niet druk Tamara. De media hebben weinig anders te melden, dus wanneer er gisteren 2 besmettingen waren en vandaag 4, zul je vanzelf de kop 100% stijging zien, of.... corona besmettingen verdubbeld!!
De franse sites waar hierboven naar verwezen wordt, worden in het weekend slecht bijgehouden (oftewel, helemaal niet). Dus een stijging van 2080 besmettingen zoals je nu ziet staan is van 3 dagen, oftewel 700 per dag. Ter relativering: Frankrijk heeft 4x zoveel inwoners dus lopen ze precies in de pas met het aantal besmettingen hier in Nederland per dag (overigens is Frankrijk 15x zo groot als Nederland). En daarmee kom ik even bij mijn punt: grote koppen over de vakantielanden, maar over Nederland hoor je nauwelijks iets. Ik woon zelf in Garderen op de Veluwe. Gisteren werd het dorp al overspoeld met toeristen. Alle terrassen vol, geen parkeerplek te vinden en de fietsroutes zijn zeer druk bezet. En dan is het vakantieseizoen nog niet eens overal goed begonnen (qua bouwvak). Wat ik er maar mee wil zeggen: in deze zomer zit jij veel rustiger en veiliger in de Tarn, dan wanneer je op camping de Hertshoorn in Garderen zou gaan zitten.