Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
28.07.2020 19:57
@ Wouter in onze omgeving blijft juist bijna iedereen in nl. Zowel thuis als op vakantie in Nederland. Ik kijk dan naar de klasgenoten van onze kinderen die in een groeps app zitten en dat daar besproken word. Een moeder vroeg aan ons”durf je dat naar Frankrijk ?” Het voelde alsof ik mij daarvoor moest verantwoorden :/
We zitten in onze derde en laatste week in het prachtige Dordogne nabij sarlat . Vandaag la roque bezocht in saint Christoph . Erg toeristisch en dus was het erg druk . Veel Nederlanders gezien! Iedereen met mondkapje op. Ik heb mij niet onveilig gevoeld . Overal kon je je handen desinfecteren .
We moesten een ontzettend stijl trapje af en de Fransen die voor ons liepen hielden niet vast aan de reling. Ontzettend gevaarlijk en ik bedacht mijzelf dat de kans dat je van de trap afvalt vele male groter is dan dat je de reling vast pakt en Corona oploopt :-) ik vond het zoiets belachelijks ! Haha!
Want was je eenmaal beneden kon je je handen weer desinfecteren
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
28.07.2020 20:59
Ik lees het stukje over mondkapjes in België. Net terug gekomen uit Frankrijk over Antwerpen. Geen Belg die met een mondkapje in een auto zit hoor. En ik ben echt niet bang dat ik Corona heb gekregen door in de auto te zitten en over de ring van Antwerpen te hebben gereden.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
28.07.2020 21:01
nee, Ilja, dat lijkt me idd niet het probleem......
Geplaatst door: arco72
, Datum:
29.07.2020 10:03
Frankrijk is echt niet onveiliger dan Nederland. Ik zou zelfs liever ergens in Frankrijk op een camping zitten dan in Nederland.
Echter ik kan mij niet permiteren dat tijdens mijn verblijf in Frankrijk het land op oranje gaat. Ik kan niet twee weken in quarantaine, dat is voor mij (ondernemer) en mijn gezin onhaalbaar.
Voor welk gezin is dat wel haalbaar vraag ik mij af?? Of gokt iedereen erop dat code geel, geel blijft. Of neemt men het niet zo nauw met de quarantaine adviezen??
Ik neem aan dat mensen die nu naar Frankrijk afreizen dit afgewogen hebben en wel in quarantaine kunnen mocht dit nodig zijn??
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
29.07.2020 11:26
Lastig, het is een advies en geen verplichting. Je kan je ook bij thuiskomst laten testen. Dan hoef je geen twee weken in quarantaine. En als je geen klachten hebt en je gebied waar je vandaan komt is veiliger qua besmettingen dan Nederland?... Ik weet niet wat ik zal doen.
, Datum:
29.07.2020 12:03
Je kunt je in principe alleen laten testen als je klachten hebt..... ik denk dat we anders snel door de testen heen zijn.
We gaan zien welke normen en waarden er nog gehanteerd worden. Ik hoop te kunnen vertrouwen op die van de mensen in mijn omgeving...
, Datum:
29.07.2020 12:08
testen na terugkomst zegt niets en is een momentopname dus er geldt nog steeds het dringende advies; ga 14 dagen in quarantaine. Volgens mij snappen velen niet wat dit inhoudt...en zullen het dan ook niet navolgen.
, Datum:
29.07.2020 12:11
Laten we gewoon maar hopen dat Frankrijk geel blijft. Is voor iedereen beter 🙂
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
29.07.2020 12:18
Ik denk denk dat het grote gevaar van een besmetting in het gedrag van je medemens en jezelf zit.
Er zijn is in Frankrijk heel veel keuzemogelijkheden en ook hoe je dit invult.
Wij hebben Spanje geannuleerd en gekozen voor een camping in een minder toeristisch gebied.
Ook hebben we bewust geen uitstapjes gedaan naar druk bezochte plekken.
Ook op de camping zijn we hier bewust mee omgegaan.
De camping zelf was hier ook consequent en serieus mee bezig.
Maar het probleem zit hem met name in het gedrag van de kampeerder zelf.
Ook op onze camping zag je groepen die samenklonteren en wanneer er een nieuwe familie arriveerde werd deze begoet met omhelzingen en het elkaar bekussen.
Je bent als campingeigenaar en voorzichtige kampeerder machteloos tegen deze groep mensen.
Zelf heb ik afstand genomen en bewust plekken vermeden waar je in contact kon komem met degene die in mijn beleving een verhoogd risico waren.
Gelukkig bied een camping genoeg ruimte om dit te bewerkstelligen.
In mijn ogen is Frankrijk dan ook een veilig land om op vakantie te gaan alleen moet je voor jezelf keuzes maken.
Ga je na een toeristisch gebied of attracties dan neem je een risico.
Ga je lekker de natuur in dan is het zeker veiliger dan Nederland.
Dit jaar voor ons geen Costa Brava (massa toerisme) helaas maar genieten van de natuur.
Ook in dit geval bood een crisis kansen.
, Datum:
29.07.2020 12:20
Dat hoop ik ook Wilma. Maar op hoop kan ik helaas geen vakantie naar Frankrijk boeken.
, Datum:
29.07.2020 12:25
Dat begrijp ik en is erg vervelend voor u en uw gezin. Toch een fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
29.07.2020 12:45
@ wima dat is niet waar je kan je eigen altijd laten testen op Corona als je dat wilt. Misschien is het voor eigen rekening als je geen klachten hebt? Dat weet ik niet maar een vriendin van onze dochter is naar Bosnië afgereisd en het hele gezin heeft zich laten testen om op papier te laten zien dat ze niet besmet zijn en dus het land in mogen.
, Datum:
29.07.2020 13:15
In overleg worden wel eens uitzonderingen gemaakt. Ik weet niet precies aan welke voorwaarden je dan moet voldoen. Maar dat is niet zomaar je eigen keuze. Zie site rijksoverheid.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
29.07.2020 13:32
Over testen zonder klachten. Dat is een momentopname en geeft geen garanties dat je het binnen 14 dagen nog ontwikkeld. Vriendin van mij zit nu 14 dagen in quarantaine omdat haar partner positief getest is. Zij heeft geen kkachten en moet gewoon die 14 dagen uitzitten.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
29.07.2020 13:50
Moet iedereen die afgelopen week in Rotterdam geweest is, ook 14 dagen binnen gaan zitten? Nee dus.
Dus wanneer ik in Frankrijk zit en ze gooien het land op oranje, omdat er 150 km verderop een brandhaard is geweest in een familie, bijeenkomst of wat dan ook, ga ik zeker niet 14 dagen in quarantaine bij terugkomst in Nederland.
Wanneer het echter bij ons op de camping een uitbraak is, ja, dan zal ik thuis ook netjes de 2 weken gaan uitzitten.
Hoop mensen zullen er wat van vinden misschien, maar dan is dat maar zo.
, Datum:
29.07.2020 14:04
Ze gooien niet zomaar een heel land op oranje, volgens mij. Doen ze in België en Spanje toch ook niet? Zoals ik al zei, laten we hopen dat Frankrijk "gewoon" geel blijft!! Voor iedereen beter!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.07.2020 14:08
@Wouter, ik respecteer je mening maar geheel Frankrijk zal pas op oranje gaan als echt breed overal in Frankrijk een toename is a la Antwerpen of NO-Spanje. In dat geval lijkt me het advies van 14 weken thuis even blijven zitten wel degelijk nuttig om uit te sluiten dat je het virus met je meedraagt en hier andere mensen ongemerkt besmet. Je hoeft dus niet zelf ziek te zijn maar die 2 weken zijn om uit te sluiten dat je het hebt. Persoonlijk ben ik voor verplichte test en 14 weken thuiszitten als je uit een land terugkomt die geheel oranje is of een regio die oranje is. Of je met auto terugkomt of vliegt. Juist dat makkelijke doorlaten heeft eerder voor de 1e golf gezorgd. Als ze toen al dat verkeer uit Italië hadden aangepakt i.c.m. carnaval een jaar overslaan, was het nooit zo hard gegaan.
Kans dat Frankrijk geheel oranje wordt acht ik zelf klein. Zal eerder een regio of plaats zijn zoals misschien Bretagne waar het meer bezig is.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
29.07.2020 14:12
@wouter precies, men vergeet ff de - 76 uur.... En eventueel verlies als je zzp'er bent. Maar je mag wel opdraven op het werk en met 25 man op een afdeling werken om het bedrijf draaiende te houden. Daar is het gevaar veel groter. Wie compenseerd mij? Uiteraard als je klachten hebt is het ander verhaal maar dan word je ook gecompenseerd.
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
29.07.2020 14:15
Dat klopt Wilma. Voor de Nederlandse overheid is het volledig op oranje zetten van een land alleen aan de orde wanneer een land geen regionale en volledige cijfers geeft. Zoals in Kroatië. In Frankrijk wordt dit per regio goed bijgehouden. Code oranje zal dus voor n regio afgegeven kunnen worden. Daarnaast heeft de Franse overheid ook duidelijk gesteld dat een volledige lockdown van het land niet in de lijn der verwachting ligt. Er zal vooral ingezet worden op n regionale aanpak, zoals je nu bv ziet in België rond Antwerpen, of in Barcelona.
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
29.07.2020 14:18