Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
26.07.2020 13:57
Sorry Ronny,
Wel een zeer eenzijdig gekleurd verhaal.
Dat is geen objectieve informatie . Daar zitten we niet op te wachten nu.
Helaas is er in de hele wijde wereld nog geen eenduidig antwoord op het stoppen van dit virus.
Met die realiteit zullen we voorlopig moeten leren leven. Als ieder zijn/haar verantwoordelijkheid neemt kunnen we de schade hopelijk beperken.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
26.07.2020 18:33
wij hadden het plan om een paar dagen naar Oostende te gaan, maar hebben nu sterk onze twijfels.....
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
27.07.2020 08:50
We zouden dit jaar naar Spanje gaan maar gezien de laatste berichten geannuleerd.
Even gedacht om niet te gaan maar het kriebelde en besloten om naar Frankrijk te gaan.
Gewoon een camping die in een minder toeristisch gebied ligt en wat kleiner is (L' Ardechois, noord Ardeche).
Gisteren terug gekomen en een goed vakantiegevoel er aan over gehouden.
Natuurlijk heb je op de camping een groep die maling heeft aan de regels maar het is aan jezelf hoe je er mee omgaat.
Camping deed erg zijn best om de regels na te leven en dat vonden wij prettig.
Hoewel ook ik mijn bedenkingen heb over corona vind ik wel dat je de regels moet naleven.
Is het niet voor jezelf dan maar voor je medemens.
Kan bij terugkomst iedereen recht in de ogen kijken en heb datgene gedaan wat in mijn vermogen qua preventie.
Ik denk dat de besmettingskans op deze camping lager ligt dan wanneer ik een weekje aan de kust had gekampeerd of een terrasje had gepakt.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
27.07.2020 09:03
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
27.07.2020 09:20
Ga ik zeker doen Tineke.
Maar ben net thuis en wil het even laten landen om een rationele mening te geven.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
27.07.2020 09:30
Hoe je je veilig houdt ligt grotendeels aan je eigen gedrag. En dat kan in een rustig stuk Frankrijk makkelijker zijn dan in een druk stuk Nederland.
Hou er wel rekening mee dat als je terugkomt uit een oranje land of gebied (en je weet niet wat Belgie of Frankrijk doen tegen de tijd van je terugkeer) dat je dan in Nederland twee weken in quarantaine mag. Hou daarvoor genoeg tijd over. Bij kinderen die om die reden niet naar school kunnen gaat leerplicht een boete geven, want dat wordt gezien als eigen anticipeerbaar risico.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
27.07.2020 11:49
Nou, dan zullen het allemaal korte quarantaine weekjes worden...
Geplaatst door: MKB
, Datum:
27.07.2020 12:06
@Hanna,
De boete voor kinderen die in quarantaine moeten na de vakantie, is alleen als je naar een oranje vakantieland bent geweest. Als je naar een geel vakantieland gaat en het wordt oranje tijdens je vakantie geldt die boete niet.
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
27.07.2020 12:57
Nog sterker......kinderen hoeven niet in quarantaine! Jammer voor de meester of juf
, Datum:
27.07.2020 13:18
Kinderen vanaf 12 jaar kennelijk wel, maar zal het niet zo’n vaart lopen met het uitdelen van boetes. Als een school melding doet van quarantaineverzuim, dan zal een leerplichtambtenaar eerst in gesprek gaan met de ouders. Pas in het uiterste geval kan er besloten worden daadwerkelijk een boete uit te schrijven.
En trouwens, elke meester of juf begint het liefst met een klas die compleet is!!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.07.2020 15:49
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
27.07.2020 22:15
MKB, dank voor je info. Geen boete als het geel was toen je wegging. Maar quarantaine wel als het oranje is als je terugkomt. Toch vervelend.
Geplaatst door: Igo
, Datum:
27.07.2020 22:30
Wij zijn sinds 22 juli terug van 2,5 weken Frankrijk. Heel fijne vakantie gehad. Op de campings was het erg rustig (bezetting van 1/3) schat ik. Overal Mondmaskers. Misschien dat het nu wel drukker zal zijn dan eerste helft juli? Ik voel mij nu eerlijk gezegd onveiliger in België dan in Frankrijk wegens toenemend aantal besmettingen.
, Datum:
28.07.2020 13:00
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
28.07.2020 14:57
Aan zulk soort uitspraken van een overheid heb je dus niks. Je krijgt een boete wanneer je niet op school komt ivm met een quarantaine. Maar die quarantaine is een advies. Dus wat doe je dan? Precies, het advies in de wind slaan, wanneer je het risico op een boete niet wilt nemen.
Alleen, dit kan je niet politiek correct hardop gaan zeggen, dus men zegt A, en doet B.
De leerplicht was voor de vakantie niet zo heel spannend. Toen mochten ouders die er geen goed gevoel bij hadden dat kinderen naar school gingen, ze gewoon thuis laten. Werd in ieder geval niet tegen op getreden. En nu zou dat wel ineens beboet gaan worden, alleen omdat het vakantiegeld niet in Nederland is uitgegeven. We lijken wel helemaal gek geworden met z'n allen. En daarnaast zit onze eigen overheid zit ook gewoon in het buitenland.
En ondanks dat je in media en op fora soms denkt dat je de enige bent die die het allemaal een beetje nuchter bekijkt (vind ik van mezelf dan ;-) ), is dit toch echt niet zo. In mijn omgeving gaat nagenoeg iedereen gewoon op vakantie, en heel veel ook gewoon naar het buitenland. Daarnaast ken ik ook 3 gezinnen uit ons dorp die gewoon volgende week afreizen naar Kroatie met de auto.
Sprak afgelopen week een kennis die in de Drome op camping zit. Eerste week was het erg rustig op camping maar afgelopen week stroomde het toch vol, grotendeels met Nederlandse. Zelf ga ik naar Millau en die camping zit volgende week grotendeels vol. Verhuur niet meer te krijgen, en nog paar staanplekken vrij.
Voor diegene die thuis blijven, even goede vrienden. Je moet je er wel happy bij voelen. Voor diegene die nog gaan, een hele goede reis en fijne vakantie gewenst.
, Datum:
28.07.2020 15:23
@Wouter, als je naar geel gebied gaat is er toch ook niks aan de hand? Fijne vakantie!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
28.07.2020 16:18
Ikk vind het raar dat leerplicht zo omgaat met geel dat oranje wordt. Geen leerplichtige kinderen meer, en anders wist ik het wel. Op school melden en zeggen dat ze wel komen. Drie keer raden wat er dan gebeurt?
Overigens vandaag in de gard:de Fransen werden met kussen begroet en niemand een mondkapje in een restaurant. In de supermarkt had de mondkapjes controleur het zijne om een oor hangen.
, Datum:
28.07.2020 16:25
@Ivo, je kunt ook gewoon met de school in gesprek gaan en bekijken wat de mogelijkheden zijn. Dan loopt het vast wel los.... werkt op onze school (en bij vele andere wellicht ook) beter dan dreigen...
, Datum:
28.07.2020 18:26
, Datum:
28.07.2020 18:55