Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.07.2020 14:21
@Johan, waar heb je dat van de uitkomst gelezen? Bij BFM lees ik alleen dat het op de vergaderagenda staat voor vandaag. Hoop wel dat ze het niet doen. Lijkt me nu overdreven. Ze kunnen beter regionaal of lokaal ingrijpen als het nodig is.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.07.2020 15:15
Geplaatst door: ® Ine
, Datum:
24.07.2020 15:45
Geplaatst door: Wima
, Datum:
24.07.2020 20:06
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
24.07.2020 21:39
Wat betreft het door België naar Frankrijk reizen: ik lees net op hln.be dat Vlaanderen oranje kleurt op de Europese coronakaart. Het gaat blijkbaar angstaanjagend snel met de heropflakkering in Vlaanderen. In het artikel wordt al gesproken over een nieuwe lockdown. Zo zie je maar hoe snel het kan keren. 10 dagen geleden was het nog "de cijfers dalen niet langer".
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
24.07.2020 21:55
Klopt werd ook niet besproken stond ook niet op agenda. Macron heeft alleen de ministers opdracht geven om nieuwe maatregelen te bestuderen voor nu en einde van het jaar... Grenzen zijn helemaal niet ter sprake gekomen.. Gelukkig maar
Geplaatst door: Car2
, Datum:
25.07.2020 16:57
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.07.2020 17:01
Vanochtend om 05.30 met vouwwagen uit Twente vertrokken en nu in ons overnachting hotel in Lyon aangekomen. Aires waren echt heel rustig, heb het nog nooit zo rustig gezien. In Luxemburg waren bij wasserbillig 4 pompen geopend en wij waren de enigen om 09.30! Totaal geen drukte op de weg, konden heerlijk doorrijden. Mondkapjes overal verplicht maar je went er zo aan, totaal geen hinder aan ondervonden.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
25.07.2020 17:55
Afgelopen 2.5 week in Frankrijk gekampeerd en nu nog ff kamperen op de Veluwe. Wat was het dan in Frankrijk heerlijk rustig. Nu staan we op een volle camping in Nederland. Voelde mij in Frankrijk veiliger qua afstand houden.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.07.2020 19:09
Karen,
op welke camping in Nederland staan jullie nu?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
25.07.2020 19:55
@ Karen, de Veluwe is áltijd druk! Eén van de meest toeristische gebieden in Nederland!
Hier in de Achterhoek heerlijk rustig!
Geplaatst door: J
, Datum:
25.07.2020 20:06
Heerlijk kamperen bij de boer in Nederland. De grote luxe campings zijn tijdens de schoolvakanties meestal overvol en druk. Altijd fijn rustig en prima voorzieningen bij een boerderijcamping .
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
25.07.2020 22:32
Ik ben het helemaal eens met de link die Ine deelt. Wij wonen in Zeeland maar Zeeland is overvol. Natuurlijk net zoals iedere zomer alleen nu zit ik echt liever in Frankrijk! Ik houd wel de ontwikkelingen in de gaten en heb onze plannen al meerdere keren bijgesteld. Niet alleen vanwege corona maar ook vanwege een pup die we in Frankrijk ophaalden. Dat is een voordeel van niet boeken en het nemen met de beschikbaarheid die er is (veel campings nog voldoende vrij maar populaire campings soms inmiddels vol)
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
26.07.2020 00:01
Afgelopen woensdag vertrokken. Eerst naar Normandië en daarna door naar Rotan. Onderweg was het erg rustig. Mondkapjes werd door bijna iedereen gedragen. We vermijden wel alle grote toeristische plekjes. Het scheelt dat we die vorig jaar al hebben gezien. Heel veel herdenkingsplekken zijn ook aangepast. Zo is het museum bij de Amerikaanse begraafplaats dicht. Zijn er looproutes gemaakt bij pont du hoc. Wat me opvalt is dat iedereen een mondkapje draagt inde supermarkt. Alleen de Fransen blijven tegen je aanlopen of staan pal naast je. Op terrassen in toeristische dorpjes zitten ramvol tijdens lunchtijd en diner. Ze zitten dan echt bijna schouder tegen schouder. Ik vermijd deze plekken. Alleen boodschappen doen. Dit proberen we rond 12.00 uur te doen. Dan is het vaak wat minder druk. Verder voel ik mij veilig in Frankrijk.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
26.07.2020 00:30
Boodschap van algemeen nut!
De bekende Belgische viroloog Mark Van Ranst vraagt ook om de ring rond Antwerpen te vermijden.
De virusdeeltjes zouden wel eens bij een slechtwerkende pollenfilter doorheen het in de wagen verplichte mondmaskertje kunnen dringen.
Einde!
, Datum:
26.07.2020 09:21
@RonnyS, waar heb je dat gelezen? Lijkt me echt klinkklare onzin.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
26.07.2020 10:30
Geplaatst door: J
, Datum:
26.07.2020 11:11
In Belgie, Mn Antwerpen, Leuven , Knokke , zijn de regels flink aangescherpt. Overal, zodra je de woning verlaat, ook op de fiets, in de auto, mondmaskers verplicht. Politie ziet erop toe en deelt evt boetes uit.
Maar bovenstaand verhaal over de ring van Antwerpen is nergens op gebaseerd.
Er wordt alleen gevraagd om Antwerpen niet te bezoeken als toerist of voor niet noodzakelijke bezoeken.
, Datum:
26.07.2020 12:04
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
26.07.2020 13:25
@Johan,
Ik respecteer dat u dit onzin vind, maar ik wil de mensen gewoon informeren over deze man.
Iedereen is bezig met het coronavirus wat een grote impact heeft op ons leven.
We zien hem als Vlaming reeds twee dagen na elkaar op de Nederlandse televisie verschijnen.
Het debat over de mondkapjes zwengelt ook in Nederland aan zie ik.
Hij is onze voorman wat betreft de bestrijding van het virus.
De Nederlandse cijfers zijn tot op heden nog zo dramatisch niet als in België. Houden zo...
Is dit het gepaste forum daarvoor? Neen zeker niet en wat dit betreft is het dan ook mijn laatste post hierover.
http://users.telenet.be/corona-info/Belangrijk%20info.mp4
Groeten,
Ronny