Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
22.07.2020 23:37
Vanavond dhr Kluijtmans op radio 1. Lid OMT van het eerste uur: " je kunt gewoon op vakantie in Europa" Hij zelf gaat naar Italie.
En niet alle afwijkende meningen van een forumlid komen alleen maar van facebook. Check opendebat.info maar eens.
On topic: wij gaan 3 augustus, wanneer het tenminste niet oranje wordt. Aantal besmettingen wisselt erg per dag. Dus blijft nog 1,5 week spannend voor kids.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
22.07.2020 23:40
Wij gaan aanstaande maandag Wouter.
Alvast heel veel plezier gewenst op vakantie!
Geplaatst door: josee R.
, Datum:
23.07.2020 00:25
Zondag zijn wij teruggekomen uit Frankrijk. De Fransen houden geen afstand! Maar ook onze landgenoten niet :-( Wees gewoon zelf verstandig. Er is slechts één supermarktketen, die iedere winkelkar na gebruik schoonmaakt en dat is de Super U/Hyper U (wat wij hebben kunnen constateren). Ik heb zelf desinfectiedoekjes van Mr. Propre gekocht in Frankrijk om de winkelwagen nog eens extra te reinigen. Wij hebben iedere keer onze handen gedesinfecteerd.
Een andere vakantie, maar wij hebben er geen spijt van. Wij hebben genoten van Frankrijk, maar zijn de mensen uit de weg gegaan. Je hoeft niet op elkaars lip te zitten om toch van een land te kunnen genieten. In Nederland loop je ook veel risico. Misschien nog wel meer...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.07.2020 07:53
Op welk nieuws moet je nog afgaan? Het RIVM heeft in ieder geval bewezen niet erg betrouwbaar te zijn. Ik zag gisteren een viroloog bij 1 Vandaag beweren dat mondkapjes weinig nut hebben en dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat ze veel nut hebben.
Op1 hoor ik dhr Oosterhaus pleiten voor mondkapjes, zeker nu is aangetoond dat ze werken.
En over het aerosolen verhaal helemaal te zwijgen.
Waarom hebben de deskundigen niet gewoon naar Taiwan gekeken? 20 miljoen mensen dichter op elkaar dan in Nederland en maar 7 doden. En momenteel gaat daar alles weer "normaal" door met weinig beperkingen.
En dan al het gegoochel met cijfers met volstrekte willekeur van van het RIVM. Kroatië op code oranje zetten. Ik ben bang dat straks weer al de landen op code oranje gaan, dus geniet er maar van zolang het kan. Iedereen een fijne veilige vakantie toegewenst.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
23.07.2020 08:19
Deze link
https://www.spanjevandaag.com/22/07/2020/frankrijk-overlegt-vrijdag-over-mogelijke-sluiting-van-landsgrenzen/
En nota bene in hetzelfde bericht staat :
MADRID – Komende vrijdag 24 juli zal de Franse president Emmanuel Macron samen met de experts een overleg hebben over nieuwe corona-maatregelen waaronder mogelijk de sluiting van landsgrenzen. Deze aankondiging maakte men in Frankrijk op woensdag maar er werd niet specifiek gesproken over mogelijke grens sluitingen met Spanje aldus de kranten.
Afgelopen zaterdag heeft de premier van Frankrijk tegen de pers gezegd dat Frankrijk het sluiten van grenzen met o.a. Spanje niet uitsluit als onderdeel van nieuwe corona-maatregelen. Dat zou dan een antwoord moeten zijn op de vele nieuwe corona-uitbraken die plaatsvinden in o.a. Catalonië maar ook het stijgend aantal besmettingen in Frankrijk.
Dus dat wordt vrijdag helemaal niet beslist.... Media verdiend er bakken met geld mee..
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.07.2020 11:55
Dat de stukjes over het gekonkel tussen diverse personen zijn weggehaald kan ik begrijpen, maar waarom mijn stukje van vanochtend verwijderd is is mij een raadsel.
Ik weet niet of ik nog zin heb om ervaringen of wetenswaardigheden of reviews over campings op dit forum te delen daardoor.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.07.2020 12:49
Daido,
ik heb jouw reactie weer online gezet.
Johan was iets te snel met verwijderen, kreeg een punthoofd van het gekonkel....
Jouw reacties worden zeker op prijs gesteld!
Geplaatst door: Hymer
, Datum:
23.07.2020 12:57
Het valt mij op dat op het forum de laatste tijd zoveel 'op de man/vrouw' gereageerd wordt. Is dat nodig? Kunnen we elkaar een beetje in waarde laten en de ander waarderen om het feit dat hij/zij zijn/haar gedachten/zorgen met ons wil delen?
Mag iemand bang/bezorgd zijn om covid-19? Ja, dat mag, neem een kijkje op een IC en je snapt waarom we voorzichtig moeten blijven. Het zijn echt niet alleen 65+ ers die het niet overleven.
Moeten we ons beter aan de regels houden? Ja, dat ook, ik kom ze elke dag weer tegen, die mensen die schijt hebben aan al die betuttelende regeltjes. Helaas beseffen ze niet dat ze waarschijnlijk een ander met het virus opschepen omdat zij zelf het niet nodig vinden om zich bij klachten te laten testen.
"Het is maar een stevig griepje" was het dat maar dan hadden we heel wat minder beperkingen.
Kom op mensen, laat elkaar in waarde en waardeer elkaar en vooral 'doe's lief'.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
23.07.2020 19:02
ik denk dat veel mensen zich wel weer extra bewust zijn van de richtlijnen. Dat geldt voor iedere bestemming, in Frankrijk, op een nl camping, maar ook voor thuisblijvers. Laten we er toch maar zoveel mogelijk van genieten. Dat mag natuurlijk ook gewoon. 🙂
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.07.2020 09:34
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.07.2020 09:37
Correctie: Ze stellen dat het digitaal wordt en gaat naar alle waarschijnlijkheid 1-8 in. Iets dus om in de gaten te houden als je nog daar op de camping wil staan. Doorreizen valt er niet onder.
Geplaatst door: Frans
, Datum:
24.07.2020 11:23
Zit nu ruim 2 weken in de provence en voor de twijfelaars wil ik alleen zeggen: gewoon gaan valt hier wel mee qua beperkingen en gewoon je gezonde verstand gebruiken.Wij hebben nog geen moment spijt gehad van onze beslissing en ja wij hebben ook zitten twijfelen maar het is hier hetzelfde als thuis behalve leef je hier meer in de buitenlucht.
Geplaatst door: kath
, Datum:
24.07.2020 12:00
Weet er iemand wanneer er een beslissing gaat zijn over de grenzen die mogelijk weer dicht gaan?
Mijn kinderen vertrekken morgenochtend voor een weekje.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
24.07.2020 12:24
Kath,
Waar wordt er dan gesproken over grenzen die eventueel dichtgaan?
Volgens mij alleen heel misschien het geval tussen spanje en frankrijk. Maar daarnaast lees ik geen enkele indicatie dat landen denken om grenzen dicht te gooien.
Geplaatst door: Frans.
, Datum:
24.07.2020 12:26
Dat is vandaag maar dat gaat alleen om de grens tussen Frankrijk en Spanje.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.07.2020 12:35
De Franse regering bekijkt vandaag of de grens met Spanje en eventueel België misschien gesloten gaat worden.
Geplaatst door: Kath
, Datum:
24.07.2020 12:43
Inderdaad, Spanje en Frankrijk
Vandaag zitten ze in Frankrijk samen om dit te bekijken.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.07.2020 12:47
Zojuist is uit het overleg gekomen dat vooralsnog er geen grenzen gesloten worden.
Geplaatst door: kath
, Datum:
24.07.2020 13:23
Waar heeft u dit gelezen?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.07.2020 14:16