Nog naar Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: koen
, Datum:
22.07.2020 11:11
ik vond de bijdragen van martwout ook altijd constructief!
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
22.07.2020 11:18
Geplaatst door: Dennis
, Datum:
22.07.2020 11:22
Maak daar dan een apart topic voor aan, dan kan een ieder zelf bepalen of ze het willen lezen. Om dit nou bij elk nieuw topic te gaan plaatsen is best irritant ja.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
22.07.2020 13:03
Ik wil best overwegen door te gaan. Ik heb al eerder voorgesteld om een verzameltopic voor nieuws te maken. Ik weet alleen niet of het beheer hiermee akkoord gaat. En dan nog ga ik wel kritisch kijken of het wat toevoegt uit oogpunt van de kampeerder. Ik ga de lat dus zo en zo hoger leggen qua nieuws. De rest over Corona laat ik zitten. Anders ga ik de plaat herhalen. Alles is al geschreven. Die discussie laat ik zitten tenzij er grote wijzigingen zijn (oranje in Frankrijk) en reacties aanleiding geven (kans zal wel klein zijn).
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
22.07.2020 13:27
@Martwout, je bent toch vrij om zelf een topic te beginnen?
Geplaatst door: J
, Datum:
22.07.2020 13:35
Corona-Frankrijk, lijkt me een prima plan.
Geplaatst door: ® Jer81
, Datum:
22.07.2020 13:46
Ik ben maandag teruggekomen uit de Vogezen.
Het was er prima te doen. Ik zou iig zo weer gaan.
Mensen hebben waar nodig een mondkapje op. Afstand houden met mondkapje vinden velen wel een dingetje.
Op de camping was er in het toiletgebouw een looprichting en ontsmettingsmiddel. Verder gewoon je gezonde verstand gebruiken.
We zijn ook naar een dierentuin geweest en ook daar was het netjes geregeld. Binnenruimten waren wel afgesloten voor publiek.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.07.2020 14:05
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
22.07.2020 14:41
Arco, wij gaan gewoon zaterdag. Mocht er wanner in frankrijk zijn een oranje reisadvies zijn dan vraag ik mezelf eerst af hoeveel besmettingen er zijn in het gebied waar wij kamperen (dat zijn er nu slechts 2 per week in het gehele departement van de afgelopen 2 weken) Zilveren Kruis vergoed gewoon ziektekosten indien dat nodig is (ook bij Oranje) maar heel eerlijk, als ik besmet raak en of me ziek voeld (de klans dat je extreem ziek van corona is nog steeds niet groot) dan gaan we op tijd naar huis en ben ik in Nederland...
Ik ben van nature een nuchter persoon, ik ga dus ook niet zomaar mijn biezen pakken wanneer frankrijg ineens op oranje komt te staan, want ik zit echt liever met mijn tentje in Frankrijk dan in het voor mijn gevoel overvolle Nederland... MAar goed dat is en blijft heel persoonlijk natuurlijk :)
Geplaatst door: arco72
, Datum:
22.07.2020 14:53
tsja Claudia, dat is wellicht toch wat te makkelijk gesteld. Stel u blijft in Frankrijk bij code oranje. Denkt u dat uw reisverzekering al die tijd geldig blijft als u geen poging heeft gedaan om het code oranje gebied te verlaten? ik denk het niet....en wat dan als u een ongeluk krijgt?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
22.07.2020 14:59
@Bertus1, dat klopt maar zo'n topic is toch anders wat normaal hier als onderwerpen langskomt en ik weet dus niet of de beheerders dat dus goedvinden. Ik vind die volgorde wel zo netjes. Vandaar. @Tineke, kunnen jullie hierover nadenken en laten weten of zo'n verzameltopic wenselijk is of niet. Welke beslissing er ook uitkomt ik leg me erbij neer.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
22.07.2020 15:03
Wat betreft verzekering mag iedereen z'n eigen risico nemen, kan alleen geld kosten.... maar dan dit: "maar heel eerlijk, als ik besmet raak en of me ziek voeld (de klans dat je extreem ziek van corona is nog steeds niet groot) dan gaan we op tijd naar huis en ben ik in Nederland..." (gekopieerd inclusief spelfouten;-)).
Dat de kans klein is klopt, maar ziek gaan rijden.... dat snap ik echt niet....
Geplaatst door: koen
, Datum:
22.07.2020 15:13
, Datum:
22.07.2020 15:44
dat bedoel ik dus precies. Mensen wegen alleen het risico af of je wel of geen gevaar op besmetting hebt, terwijl de kans op een ongeluk op de Franse wegen misschien nog wel groter is. In feite moet je dus als je besluit toch naar Frankrijk te gaan, ook het besluit nemen dat je direct terug naar Nederland komt mocht er code oranje voor Frankrijk volgen. Dat doet mij dus nog steeds twijfelen om te gaan en niet de angst om het virus te krijgen.
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
22.07.2020 16:28
Net mijn reisverzekering gecheckt. Mocht het oranje worden is er alleen geen dekking voor gebeurtenissen veroorzaakt door Corona. De rest is gewoon gedekt. Kan natuurlijk per verzekeraar verschillen.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
22.07.2020 16:43
Arco72,
Ik heb net contact gehad met mijn verzekering. Het kan iets zijn dat per verzekeraar verschilt, maar vanuit onze verzekering wordt absoluut niet! verplicht om direct naar huis te keren op het moment dat het land waar je verblijft naar oranje wordt gezet. Reisverzekering technisch blijft alles gewoon gedekt, wat normaal ook gedekt wordt.
Vanuit de overheid wordt ook helemaal niets verplicht. Het is alleen een heel sterk advies.
Wij worden geadviseerd om de ANWB alarmcentrale te bellen en met hen te overleggen wat de beste oplossing is specifiek voor de voor ons geldende situatie.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de overheid van het land waar je verblijft mensen wel verplicht zo snel mogelijk het land te verlaten, of juist te moeten blijven.
Dus is sterk afhankelijk van de regels van de overheid van Frankrijk en dus niet (in mijn geval) van de reisverzekering.
, Datum:
22.07.2020 17:06
Ik heb ook wat verduidelijking gekregen; wel verzekerd voor normale reis en gezondheidsschade (zonnebril kapot, arm gebroken etc.) niet verzekerd voor de gevolgen van het krijgen van corona.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.07.2020 17:17
Mocht het oranje worden ben je gewoon verzekerd hoor! Alleen kan er dan geen dekking zijn voor Corona gerelateerde gebeurtenissen, maar ook dat verschilt per verzekeraar. Daarnaast geldt voor alles en altijd, dus ook corona, de basisvergoeding via je zorgverzekering!
Geplaatst door: Henk
, Datum:
22.07.2020 19:37
Niet echt slim en eigenlijk heel naïef om nu op reis te gaan.
Situatie is lang niet stabiel.
Ik ga op vakantie om me even uit de alledaagse sfeer te ontkomen, maar als je dan geconfronteerd wordt met al die maatregelen, dan is de lol er wel vanaf.
Zij die wel gaan veel plezier.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
22.07.2020 22:50
ik geloof niet dat je in Frankrijk meer risico loopt dan in Nederland, minder ook niet trouwens, als je de richtlijnen in acht neemt. Lekker gaan dus als je wil! Geniet er van!
Maar reizen bij klachten is wat mij betreft niet zo oké....