tip overnachting kort na Parijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
12.07.2020 23:07
Hier hebben we de plannen omgegooid om alsnog met een redelijk goed gevoel toch richting Frankrijk te gaan. Dat betekent voor ons dat we dit jaar op een zaterdag gaan rijden en in 1 dag naar de camping zullen rijden. Toch houden we de mogelijkheid open om op vrijdagmiddag te gaan rijden, te overnachten kort na Parijs en dan zaterdag een korter stuk te hoeven rijden.
We willen geen gebruik maken van een hotel. Daarom ben ik aan het speuren naar een betaalbare B&B voor 5 personen of naar een overnachting op een camping (verhuur).
Heeft er iemand tips of eigen ervaringen? Ik heb de site B&B al bekeken en er is al veel bezet of het is behoorlijk prijzig. Vandaar dat ik ook bij campings uitkwam. Om een beeld te geven: zo vanaf Palaiseau tot aan Ponthévrard.
Alvast bedankt!
, Datum:
14.07.2020 22:02
Man neigt nu toch wel naar het vertrekken op vrijdag. Ik heb gekeken op de site frankrijkonderweg,nl, op de site van B&B, hier op de site, maar ik kom er nog niet uit. Bedoeling is om dan rond 13.00 uur te vertrekken uit regio Utrecht en door te rijden tot een uur of 20.00 uur. Ik gok dat we dan ongeveer 600 km kunnen rijden. Net voorbij Parijs dus. Iemand ervaringen met overnachtingen in die regio? Camping of B&B?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.07.2020 22:49
Uit ervaring weet ik dat vaak vrijdagmiddag al (erg) druk is op de weg en dat je beter zaterdag niet heel vroeg kunt vertrekken en dan kun je prima in 1 keer rijden. Wel afhankelijk hoeveel kilometer je moet rijden.
Het fijne en leuke aan een overnachting is wel dat je wat relaxter op reis gaat en je gewoon op je gemak kunt vertrekken.
, Datum:
14.07.2020 23:03
Marike, bedankt voor je reactie. Dat is dan ook iets wat we nemen in de beslissing. Wij vertrekken normaal op zondag en pakken dan ergens een overnachting om op maandag nog een stukje te rijden. Het is zo'n 1100 km, dus te doen zonder iets achter de auto. Aangezien we dit jaar een huurtent hebben, scheelt het wel bij het aankomen op de camping. Maar goed, het zal wel fijn zijn om nog een zaterdagavond op de camping te hebben :-)
Niet te vroeg vertrekken op zaterdag, aan welke tijd moet ik dan juist denken?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.07.2020 23:23
Vooral niet ‘s nachts vertrekken, want dan kom je gegarandeerd in de ochtend in de file in Midden en Zuid-Frankrijk. Na 07:00/08:00uur vertrekken vanuit midden NL is op zaterdags het beste, maar met 1100km voor de boeg snap ik dat jullie eerder willen vertrekken of zelfs al vrijdags een deel willen rijden. Dus dan zou ik zelf of om 06:00uur al vertrekken of inderdaad vrijdag al een klein deel rijden en overnachten in een hotel met een lekker ontbijt en rustig op zaterdag verder rijden. Moeilijke keuze.
Overnachtingsmogelijkheden kun je bij booking.com ook goed vinden. Ook op kaart.
, Datum:
22.07.2020 20:25
Marike, we wachten nog even rustig af hoe alles verloopt en ondertussen blijf ik zoeken naar een mogelijke overnachting. Ook airbnb nu aan het bekijken, maar daar heb ik nog niet eerder op geboekt.. Ik ben verbaasd hoeveel accommodaties al vol zitten...